וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המראה שלנו": נקודת מבט חדשה על הקונפליקטים עם הילדים שלנו

נגה הילה מותנה, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 9:58

"הילדים שלנו הם המראה שלנו" - מי לא שמע את המשפט הזה? אני מניחה שרובנו. אבל מה הוא בעצם אומר? ומה אפשר לעשות עם המשמעויות שלו? נגה הילה מותנה, מדריכת הורים ומשפחה ומנחת NLP, נותנת נקודת מבט חדשה על הקונפליקטים שלנו עם הילדים שלנו

אבא וילד. ShutterStock
על מנת לייצר שינוי אצל הילדים שלנו, עלינו למצוא דרך לייצר מערכת יחסים חדשה עם מה שהילדים שלנו מעוררים בנו/ShutterStock

כל ילד מביא לפתחנו התמודדויות שלמעשה כבר קיימות בתוכנו. הוא משקף לנו את הקונפליקטים שלנו ומעורר בתוכנו טריגרים באופן לא מודע, במטרה שנתבונן ונעבור מסע התפתחות משותף.

על מנת לייצר שינוי אצל הילדים שלנו, עלינו למצוא דרך לייצר מערכת יחסים חדשה עם מה שהילדים שלנו מעוררים בנו.

לרוב, הילד שהכי קשה לנו מולו, מעמת אותנו עם חלקים בתוכנו שטרם פתרנו. למעשה, יש לנו הזדמנות להצטרף לא רק לילד שלנו, אלא גם לילד שבתוכנו, זה שמבקש מאיתנו ביטוי, דרך הילד שלנו.

כל עוד לא נעצור, נקשיב ונתבונן באמת בתוכנו ונלמד לקחת אחריות ולהבין שהילד שלנו רק בא לאותת לנו על עבודה פנימית שדחינו - נשים לב שהילד שלנו לא יניח לנו וימשיך לעצבן אותנו באותן הנקודות, עד שנבין.

יש לנו כאן הזדמנות לבחון את הטריגרים והקונפליקטים שקיימים בנו, באמצעות שאלות שמאלצות אותנו לעצור, להתבונן, לשאול, להקשיב ולהתעמת עם מה שצף בתוכנו.

למשל: כשהילד שלי בהתקף זעם / מתעקש/ תלותי / מתבכיין....

· מה זה עושה לך?

· מה זה מעורר בך?

· מה זה גורם לך לחשוב על עצמך?

· מה אתה חושב על אנשים שהם כאלה (תלותיים, למשל)?

· מה אתה חושב על אנשים שהילדים שלהם מתנהגים ככה (מתבכיינים, למשל)?

· האם בתור ילד הייתה לך את האפשרות להתנהג באופן הזה (להתעקש, למשל)?

אבא עם תינוקת שעושה את צעדיה הראשונים. ShutterStock
כל קונפליקט הוא ההזדמנות להתחבר לילדים הפנימיים בתוכנו, ומשם לילדים שלנו/ShutterStock

מתוך אותן אמונות ותפיסות שיצופו- תוכלו לקבל פרספקטיבה אחרת וחדשה שתרפא את "הפצע הפתוח" שלכם עם עצמכם. הדינמיקה ביניכם לבין הילדים שלכם והחלקים המתנגשים בתוככם- יעברו תהליך של ריפוי.

אני ממליצה לראות בכל קונפליקט עם ילדכם הזדמנות ללמוד לתת מקום וקול לילד הפנימי שבכם.

הזדמנות להתבונן פנימה ולבדוק את מערכת היחסים שלכם עם האתגר שילדכם מביא לפתחכם.

כל קונפליקט הוא ההזדמנות להתחבר לילדים הפנימיים בתוכנו, ומשם לילדים שלנו.

ברגע שתהיו בשלום עם עצמכם ותגיעו לפשרה פנימית עם המקומות המתנגשים בתוככם- תוכלו לראות את ההשתקפות גם אצל ילדכם. כשהמקום הזה יירגע אצלכם- הוא יירגע גם אצל ילדכם, כי לא תהיה לו סיבה להמשיך ולאתגר אתכם במקום שאתם כבר לא מאותגרים.

לדוגמה, אם אתם חווים קונפליקט מול ילדכם בהקשר של עקשנות, תתבוננו פנימה ותבדקו עם עצמכם - האם העקשנות קיימת גם בכם? או אולי היא לא, ולכן אתם דווקא צריכים ללמוד מהילד שלכם גם קצת לעמוד על שלכם?

נניח שגם אתם מאוד עקשנים, תוכלו להתאמן על יתר גמישות. כלומר, תעבדו עם עצמכם ותלמדו להתגמש במה שהייתם בעבר מתעקשים עליו- ותוכלו לראות כיצד בהדרגה ילדכם יפתח דפוס התנהגות של גמישות מתוך חיקוי ולמידה שלכם, מתוך ההבנה שיש עוד דרכים ושלא תמיד משתלם להתעקש ואולי אפילו ניתן להרוויח כשמאפשרים לעוד דרכים להתקיים, מלבד הדרך שלי. הילד יגיע לכך מתוך האנרגיה החדשה שנוצרה בכם אל מול תכונת העקשנות.

זו המשמעות בעיניי במשפט: "הילד שלכם הוא המראה שלכם", ההבנה שיש עולם שלם של צרכים, ערכים ורגשות לא מדוברים, שבאים לידי ביטוי בכל קושי, קונפליקט או אתגר שאתם נושאים בתוככם והילד שלכם רק משקף לכם אותם כדי שאתם תעברו את תהליך ההתבוננות הזה מול עצמכם ומולו.

לסיכום: ככל שתשימו לעצמכם מטרה לראות בכל קונפליקט הזדמנות להתבוננות, לעבודה פנימית ולמידה, הרי שכל מענה שתעניקו לעצמכם - התוצאה שלו תבוא לידי ביטוי גם אצל ילדכם. עם הזמן תסגלו לעצמכם מנגנון כמעט אוטומטי, שיסייע לכם להתחבר לילדכם מתוך חיבור לילד שבכם, מתוך הקשבה ומודעות הן לעצמכם והן לילדכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
seperator

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

נגה הילה מותנה, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully