וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבעבועות הקוף: 5 מקרים חדשים אותרו בישראל; אחד מהם היה מחוסן

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 15:11

אחרי ההתפרצות ב-2022, נראה כי אבעבועות הקוף חוזרת. בישראל אותרו לאחרונה 5 חולים חדשים ועוד שניים נוספים בסבירות גבוהה למחלה. בין הנדבקים החדשים - אדם שהתחסן בעבר פעמיים לנגיף. ד"ר רותי גופן: "לחיסון יעילות של 80% ולכן ייתכן שמי שהתחסן יכול להידבק שוב"

ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עקב התפשטות אבעבועות הקוף/רויטרס

לאחר ההתפרצות שהיתה כאן ב-2022 - ומוגרה, בחודשים האחרונים אובחנו בישראל לפחות חמישה חולים באבעבועות הקוף. התפרצויות דומות נרשמו במספר מדינות בעולם. לרוב, ההדבקה מתרחשת בחו"ל, וכאשר אדם כזה חוזר לישראל, הוא מעביר את המחלה לאחרים.

"בחודשים האחרונים אובחנו בישראל מספר מקרי הדבקה בודדים באבעבועות הקוף", אומרת לוואלה בריאות ד"ר רותי גופן, מומחית ברפואת המשפחה, מנהלת שותפה במרפאה הגאה, מכבי שירותי בריאות. "ההדבקה בנגיף מתרחשת במגע קרוב בין אנשים, כולל ביחסי מין. חשוב לדעת שקיים חיסון לנגיף וכל מי שבסיכון להדבקה מומלץ שיתחסן. החיסון המלא כולל שתי זריקות במרווח של חודש לפחות אחת מהשנייה".

ב-2022 נרשמה בעולם התפרצות של הנגיף ברחבי העולם. בישראל נרשמו באותה עת כ-260 נדבקים. ההתפרצות, בסופו של דבר, מוגרה בעזרת חיסון שהובא לישראל, שניתן לפי דרישה לאוכלוסיות בסיכון.

חיסונים לאבעבועות הקוף בניס, צרפת. רויטרס
גם מחוסנים בסכנת הדבקה. החיסון לאבעבועות הקוף/רויטרס

בעת ההתפרצות היו גם כ-260 נדבקים בישראל. בזכות היערכות מהירה של משרד הבריאות הובאו ארצה חיסונים, חוסנו אנשים שנמצאים בסיכון להדבקה וההתפרצות דעכה.

"קבוצת הסיכון המרכזית כעת היא גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, ולהם מומלץ להתחסן", מוסיפה ד"ר גופן. "תסמיני המחלה כוללים חום, בלוטות לימפה מוגדלות, כאבי ראש, כאבי שרירים, עייפות ואבעבועות באיזורים שונים של הגוף. מומלץ למי שנדבק בנגיף לשהות בבידוד בכל זמן המחלה עד להחלמתו המלאה, לא לבוא במגע קרוב עם אנשים, ולהפריד חפצים משותפים כמו מגבות, מצעים ובגדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
"תסמיני המחלה כוללים חום, בלוטות לימפה מוגדלות, כאבי ראש, כאבי שרירים, עייפות ואבעבועות באיזורים שונים של הגוף"

למרות ההיענות המרשימה לחיסונים בהתפרצות הקודמת, לפחות חולה אחד במחלה, שהתגלה לאחרונה, חוסן פעמיים לנגיף. "גם אדם שחוסן פעמיים עלול להידבק, החיסון מגן מהידבקות ב-80% מהמקרים, כאשר בקרב המחוסנים המחלה תעבור יותר בקלות ועם תסמינים פחותים", אומרת ד"ר גופן.

בחודשים האחרונים זוהה זן חדש של המחלה בקונגו. מדובר בזן קטלני ומדבק יותר. בקונגו נרשמים מדי שנה כ-3,000 מקרי הדבקה חדשים של הנגיף, כאשר 5% מהמאובחנים בזן זה מתו. ד"ר גופן מרגיעה ואומרת ש"ככל הידוע, הזן החדש והקטלני יותר של הנגיף מקונגו לא התפשט לעולם בעבקבות מאמצים גדולים של ארגוני בריאות עולמיים שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully