וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותים מים מבקבוקי פלסטיק? מחקר גילה מה הם מפרישים למים. וזה מפחיד

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 10:50

מחקר חדש מצא כי כ-240,000 חלקיקי פלסטיק זעירים נמצאים בליטר אחד של מים בבקבוקים. מה זה בעצם אומר?

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

מים בבקבוקים נתפסים כחלופה נקייה ובטוחה יותר למי ברז. אבל, האם אי פעם חשבתם את כמות המיקרו-ננו פלסטיק שאתם בולעים? לפי מחקר חדש אדם צורך כ-240,000 חלקיקי פלסטיק זעירים מליטר אחד של מים בבקבוקים.

מיקרופלסטיק הם חלקיקי פלסטיק זעירים (1 מיקרומטר עד 5 מ"מ באורך) הנוצרים במהלך ייצור של מוצרים מסחריים ופירוק של פלסטיק גדול יותר. הם נחשבים מזיקים לסביבה ולבריאות.

בעוד שמיקרו-פלסטיקה ידועה בכל מקום בחיי היומיום שלנו - נמצאת במזון שאנו אוכלים ובמים שאנו שותים, הערכת נוכחותם בסביבתנו נותרה מאתגרת בשל גודלם הזעיר.

בקבוק מים מינרליים. ShutterStock
בקבוק מים מינרליים/ShutterStock

כדי לטפל בבעיה זו, חוקרים מאוניברסיטאות קולומביה וראטגרס פיתחו טכניקת הדמיה חדשה שעזרה להם לקבוע את כמות המיקרו-פלסטיק בבקבוקי מים. הצוות השתמש במיקרוסקופ עם לייזרים כפולים כדי לזהות מיקרו-חלקיקים. הם זיהו שבעה סוגים של מולקולות פלסטיק בדגימה של שלושה סוגים שונים של מים בבקבוקים.

הרמות המשוערות של מיקרופלסטיק היו פי שניים עד שלושה יותר ממה שדווח בעבר. הממצאים פורסמו בכתב העת Proceedings of the National Academy of Sciences.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

האם זה מסוכן?

ננו-פלסטיק הם חלקיקי פלסטיק זעירים יותר שמאמינים שהם רעילים יותר. "מה שמיקרופלסטיק עושה לבריאות האדם, אני אגיד שננו-פלסטיק הולך להיות מסוכן יותר", אמר ויי מין, מחבר מחקר.

חוקרים הזהירו שהם עדיין זקוקים למחקרים נוספים כדי לקבוע כיצד מיקרו-פלסטיק משפיע על הבריאות. "זה כרגע בבדיקה. אנחנו לא יודעים אם זה מסוכן או עד כמה זה מסוכן. אנחנו כן יודעים שהם נכנסים לרקמות (של יונקים, כולל אנשים) והמחקר הנוכחי בוחן מה הם עושים בתאים", אמרה מחברת המחקר פיבי סטייפלטון.

בינתיים, איגוד המים בבקבוקים הבינלאומי ציין כי אין הסכמה מדעית על ההשפעות הבריאותיות של מיקרופלסטיק. "כרגע יש חוסר בשיטות סטנדרטיות (מדידה) וגם אין הסכמה מדעית על ההשפעות הבריאותיות הפוטנציאליות של חלקיקי ננו ומיקרו-פלסטיק. לכן, דיווחים בתקשורת על חלקיקים אלה במי השתייה אינם אלא להפחיד צרכנים שלא לצורך", נכתב בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully