וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים לא מכבסים את מגבת האמבטיה שלהם וזה יעלה להם בבריאות

14.1.2024 / 0:04

אנשים, ובעיקר גברים, נוטים לחשוב שבגלל שהמקלחת היא חדר נקי לכאורה, אפשר לכבס מעט מאוד פעמים את מגבות הרחצה ויש שאפילו עושים זאת רק פעם בשנה. מסתבר שזה עלול להזיק, מאוד, לבריאות שלכם

כל כמה זמן צריך לכבס מגבות?/liz.amaya.style

כל כמה זמן אתם מכבסים את מגבות האמבטיה? אם אתם מדמיינים לכם עולם אוטופי בו כולם שוטפים (כפי שמומלץ) את מגבות האמבטיה פעם בשבוע - אתם ממש (אבל ממש) טועים.

מחקר שבדק את המצב בשטח מצא שכמעט אחד מכל עשרה בריטים מכבס את המגבות שלו רק פעמיים בשנה - ותרשו לנו להאמין שהמצב בישראל לא שונה בהרבה.

הנתון המפתיע הזה אפילו נמוך יותר כאשר בודקים את מצב המגבות של גברים בלבד. הסקר גילה שיש להם סיכוי גבוה פי 5 מנשים לכבס את המגבות שלהם פעם אחת בלבד בשנה או אפילו פחות. אם לתמצת את הממצאים - מיליוני בני אדם נמצאים בסכנת זיהומי עור ובעיות בריאותיות אחרות רק בגלל היגיינת מגבות לקויה.

הסקר שנערך בקרב 2,200 תושבי בריטניה מצא שכמעט אחד מכל עשרה מכבס את המגבות שלו פעמיים בשנה בלבד, כשחמישה אחוזים מהגברים הודו כי הם שוטפים אותן רק פעם אחת מדי שנה (לעומת אחוז אחד מהנשים). הנתונים הראו גם כי 67 אחוזים מהאנשים מכבסים את המגבות שלהם רק בשל לתת להן מראה נקי, 61 אחוזים מכבסים בגלל ריח רע ב-61 ו"מספר השימושים" הוא המניע לכביסה בקרב 58 אחוזים.

גברים מתנגבים במגבת. Giphy
גברים, אתם מגעילים/Giphy

המחקר מצא כי 11 אחוזים מהמשיבים כלל לא מודאגים מחיידקים או בעיות היגיינה, למרות שרופאים בכל רחבי העולם מזהירים שמגבות יכולות להפיץ חיידקים אם לא שוטפים ומנקים אותן לעתים קרובות.

מייסד Showers to You, מרטין סמית', שיזם את הסקר אמר: 'חדר האמבטיה צריך להיות בתיאוריה אחד החדרים הנקיים ביותר בבית, אולם המחקר שלנו מראה שאנשים רבים מתעלמים מנושא מרכזי בהבטחת היגיינה נאותה בחדר האמבטיה". לדבריו, הנתונים מראים שרוב המשיבים שוטפים את המגבות שלהם באופן קבוע, אך הוסיף: "לכולם צריכה להיות שגרה קבועה של כיבוס מגבות בהתאם להנחיות של אנשי מקצוע בתחום הבריאות".

רופא העור ד"ר חמדאן חאמד אמר לדילי מייל: "המגבות צוברות לחות, ויוצרות סביבה שתורמת לצמיחת חיידקים ופטריות. חיידקים כגון סטפילוקוק זהוב שיכולים להוביל לזיהומים בעור, בעוד שזיהומים פטרייתים כמו קנדידה עלולים לגרום לבעיות כמו פטרת כף הרגל וזיהום פטרייתי".הוא מזכיר ש"מומלץ לשטוף מגבות לאחר כל שלושה עד ארבעה שימושים כדי לחסל חיידקים, לכלוך, תאי עור מתים ואלרגנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully