וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: הקלות משמעותיות בקבלת קנאביס רפואי

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 18:10

משרד הבריאות מפרסם הקלות בקבלת קנאביס רפואי: הוסר הצורך בשימוש קודם בתרופות כתנאי לקבלת הרישיון. בנוסף, הוספו התוויות רפואיות לקבלת קנאביס רפואי - כאב כרוני, פוסט טראומה ואוטיזם

בווידאו: הצעת החוק להסדרת הקנאביס הרפואי עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת

כחלק מיישום מתווה רפורמת הרגולציה המאפשרת בתחום הקנאביס הרפואי, שפורסם באוגוסט 23, היום (שני) נכנס לתוקף עדכון נוהל ההתוויות הרפואיות (נוהל 106).

השינוי המשמעותי בעדכון זה הוא ביטול של הגדרת הקנאביס כ"טיפול קו אחרון". כלומר, בניגוד לעבר, מהיום לא יידרש שימוש קודם בתרופות כתנאי לקבלת רישיון קנאביס רפואי. העדכון כולל גם הקלה בהתוויות של כאב כרוני, פוסט טראומה ואוטיזם.

אלו עיקרי ההקלות שנכנסו לתוקף:

1. בוטל התנאי שקנאביס רפואי יינתן על ידי הרופא המומחה רק כקו אחרון והודגש שיקול הדעת של הרופא המומחה המטפל בעניין מתן קנאביס רפואי בתחום מומחיותו, במספר רב של התוויות.

2. עודכנה ההתוויה בתחום הכאב, כך שתהיה הקלה של משך הטיפול במרפאת הכאב למטופלים מעל גיל 45 הסובלים מכאב כרוני עם אבחנה ברורה רשמית.

רופא רושם מרשם לקנאביס רפואי. ShutterStock
התוויות נוספות והסרת חסמים. קנאביס רפואי/ShutterStock

3. עודכנה ההתוויה למטופלים על הספקטרום האוטיסטי טרם הגעתם לגיל 5, העומדים בקריטריונים הרפואיים, בהינתן אישור פרטני של ראש אגף בריאות הנפש במשרד הבריאות או של ראש שירותי בריאות הנפש בקופת החולים.

4. עודכנו ההתוויות בתחום הפוסט טראומה (PTSD) בדרגת חומרה בינונית ומעלה המאופיינת במצוקה נפשית רבה, בין היתר כך שרופא יוכל לרשום קנאביס רפואי לחולים עם 30% נכות לפחות, לפי סעיפי המוסד לביטוח לאומי/משרד הביטחון, זאת כבר לאחר שנה ולא שלוש שנים, כפי שהיה עד כה.

העדכון הנוכחי הוא חלק מהרפורמה הרחבה של משרד הבריאות בתחום הקנאביס הרפואי. כבר ממרץ 2024 ייכנסו לתוקף עדכונים נוספים ביניהם, בין השאר, מעבר לקנאביס במרשם לכ-10% מהמטופלים כשלב ראשון, מחיר מקסימום של 360 שקל לניפוק רישיון שימוש בקנאביס ואישור מכירה למוצרים המכילים CBD, אחד משני רכיבי הקנאביס העיקריים, שאינו ממסטל והוכח מחקרית כיעיל למצבים רפואיים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully