וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דקות הליכה בחוץ יעזרו לכם להיגמל מההרגל הרע הזה

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 11:37

הנה מחקר שיכול לעניין רבים מהקוראים שלנו שהחליטו לנסות להפסיק לעשן או לעשות יותר ספורט השנה

מה סיגריות אלקטרוניות עושות לגוף שלכם?/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

הה קצת חדשות טובות, במיוחד עבור אלה שהחליטו השנה להפסיק לעשן, ואולי לעשות מעט יותר ספורט. מחקר שפורסם ב-Psychopharmacology מצא כי הליכה מהירה של 10 דקות יכולה להיות המפתח להפחתת החשק ותסמיני הגמילה בהפסקת עישון, כמו גם לשיפור הרווחה הכללית.

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, עישון הוא הגורם המוביל למוות שניתן למנוע, כאשר טבק גורם ליותר מ-7 מיליון מקרי מוות ברחבי העולם בשנה. למרות שזה נתון מדאיג, ההחלטה להפסיק לעשן אינה דבר של מה בכך. עם תשוקה חזקה ותסמיני גמילה כמו שינה לקויה, קשיי ריכוז ועצבנות, פחות מאחד מכל 10 מעשנים בוגרים מצליחים להפסיק כל שנה.

אישה הולכת. ShutterStock
אישה הולכת/ShutterStock

כתוצאה מכך, חוקרים מאוניברסיטת אינסברוק בחנו דרכים להפחית את החלקים הלא נעימים של גמילה מעישון, תוך התמקדות בהשפעה הפוטנציאלית של פעילות גופנית, בפנים ובחוץ. "יש כמה מחקרים על ההשפעה של אימונים בתוך הבית על מעשנים בגמילה, המחקר שלנו הוא הראשון שכלל פעילות בחוץ", אמרה עורכת המחקר, סטפני שוטל.

הצוות חילק באופן אקראי 16 מעשנים לשלוש קבוצות ודרש מהם לא לעשן למשך הלילה. לאחר מכן, המשתתפים עשו הליכה מהירה של 10 דקות בחוץ, הליכה על הליכון מקורה, או נשארו בישיבה במשך 10 דקות. הם גם דיווחו על התשוקות, תסמיני הגמילה ומצב הרוח שלהם לפני, במהלך ואחרי התערבויות אלה, כמו גם כשהם עישנו סיגריה בפעם הבאה.

בהשוואה לאלה שנשארו לשבת, החוקרים מצאו שמקטעים קצרים של פעילות גופנית בפנים ובחוץ הפחיתו משמעותית את החשק ותסמיני הגמילה ושיפרו את הרווחה הכללית. עם זאת, זה היה במהלך ההליכה והחוקרים לא ראו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות 20 דקות לאחר מכן.

"הבדל נוסף - אם כי לא משמעותי - בין אימונים בפנים ובחוץ הוא הזמן שעובר לפני הסיגריה הבאה", אמרה שוטל. הזמן הזה הוארך ב-17 דקות לקבוצה שעשתה ספורט במקום סגור ו-26 דקות לקבוצה שעשתה הליכה בחוץ.

החוקרים מציעים גם שמחקרים עתידיים צריכים לחקור אילו אלמנטים פעלו להפחתת החשק ותסמיני הגמילה: האם הייתה זו הפעילות הגופנית עצמה, היותה בין הטבע, או אולי אפילו שניהם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully