וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן הזה אורך 10 שניות, והוא יקבע אם תחיו שנים רבות

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 9:57

איזון המשקל שלנו על רגל אחת מסתבר יכול להראות לא מעט דברים על הבריאות שלנו. הנה כל הפרטים ממחקר חדש

פנים של אישה בשלושה שלבי הזקנות. ShutterStock
פנים של אישה בשלושה שלבי הזקנות/ShutterStock

כולנו צריכים קצת חדשות טובות: אם אתם מצליחים לאזן על רגל אחת לפחות למשך 10 שניות, יש סיבה לשמוח, מכיוון שרוב הסיכויים שתאריכו ימים בהשוואה לאחרים. מצד שני, אם אתם מעל גיל 50 ולא יכולים לבצע את מבחן האיזון הזה של 10 שניות, אתם עלולים להיות בסיכון גבוה יותר למות תוך עשור בהשוואה לבני גילכם, כך על פי מחקר שפורסם לפני כמה חודשים.

המחקר הברזילאי, שפורסם ב-British Journal of Sports Medicine, גייס 1,702 אנשים בין הגילאים 51 ל-75, כולם גרים בברזיל. הממצאים הראו כי חוסר היכולת לעמוד על רגל אחת למשך 10 שניות מתורגם לסיכון גבוה ב-84% למוות מכל סיבה שהיא עבור אנשים בני 51 ומעלה.

החוקרים נתנו למשתתפים שלוש הזדמנויות לנסות לאזן ללא תמיכה על רגל אחת במשך 10 שניות במהלך בדיקה ראשונית. הם גילו שאחד מכל חמישה לא הצליח להשלים את המשימה. לאחר מכן, הם עקבו אחר בריאותם של המשתתפים לאורך תקופה של שבע שנים ומצאו כי 17.5 אחוזים מאלה שנכשלו במבחן מתו, בעוד שרק 4.5 אחוזים מאלה שעברו את המבחן מתו.

גיף עמידה על רגל אחת. Giphy
גיף עמידה על רגל אחת/Giphy

בדרך כלל, האדם הממוצע חווה ירידה בכוח השרירים לאחר גיל 35 בשיעור של 1 עד 2 אחוז בשנה. הסיכון לסרקופניה, מחלת שרירים הקשורה לגיל, עולה באופן דרסטי מטווחי הגילאים 65 עד 70 ו-80 ומעלה, מ-14% ל-53% בהתאמה. בין הגילאים 30 ל-40, גם הגמישות פוחתת, כאשר גברים מאבדים אותה מהר יותר מנשים. לשם השוואה, האיזון בממוצע נוטה לרדת לאחר אמצע שנות ה-50 של אדם, על פי המחקר. (חוסר היכולת לסיים את מבחן האיזון הפך להיות קשה פי שניים מדי חמש שנים בקרב המשתתפים).

"מה העניין הגדול?" אתה עשוי לתהות. אתה מזדקן, ובשלב מסוים בזמן אתה עלול לאבד את שיווי המשקל, ליפול, לשבור את הירך, ו... הסוף. "כמובן שזו אפשרות", אומר קלאודיו גיל אראוג'ו, מנהל מחקר וחינוך במרפאה לרפואת פעילות גופנית בריו דה ז'נרו, ברזיל, שעמד בראש המחקר. "אבל בעיני, הסיבה החשובה ביותר לנפילה של אנשים היא בגלל שהם לא 'מותאמים' מבחינה פיזית", אומר אראוג'ו. בחלקו, לחיות יותר זמן זה עניין של להיות בכושר, אבל לא בהכרח בצורה שתעשיית הכושר לימדה אותך.

תעשיית הכושר המודרנית מחזיקה בתפיסה מאוד ברורה של מה זה כושר. "לכו לכל מכון כושר בניו יורק ותמצאו אנשים רצים על הליכון, בדרך כלל כאלה שרצים טוב, ואנשים מרימים משקולות, בדרך כלל כאלה שמרימים טוב", אומר אראוג'ו. אבל כמה אתה יכול לספור שעובדים על דברים כמו איזון או גמישות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully