וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מומלץ לאכול כדי לשפר את החוסן הגופני שלנו?

ד"ר דלית דרימן מדינה

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 9:34

כדי להתמודד עם התקופה המאוד לא פשוטה שאנחנו עוברים, חשוב להכניס לגוף שלנו מאכלים מזינים במיוחד שיחזקו את הגוף שלנו. הנה הרשימה המלאה

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

אנחנו מתמודדים עכשיו עם תקופה לא פשוטה שמציבה בפנינו אתגרים גדולים. המתח הנפשי הנלווה לתקופה הזו גובה מחירים גופניים שיכולים להתבטא בעליה במחלות דלקתיות כרוניות כגון סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב.

בתקופות של לחץ יש להרבה אנשים נטיה לא לשים לב למה הם אוכלים ולצרוך מזונות מתועשים, מזונות עשירים בסוכר, משקאות קלים, קפה, ואלכוהול. המזונות הללו אולי נותנים תחושה של הטבה זמנית, אך הם חסרי ערך תזונתי, ומעבר לכך הם מעלים את הסיכון למחלות סוכרת, מחלות לב, וסרטן ואינם מאפשרים לגוף להתמודד כראוי עם האתגרים הפיזיים שהוא נאלץ לעמוד בהם.

בתקופה כמו זו הנוכחית חשוב שנבנה חוסן גופני. חשבו על החוסן הגופני כמו על חשבון הבנק שלכם. אתם רוצים שיהיו לכם מספיק חסכונות על מנת שתוכלו להשתמש בהם בעת מצב חירום מבלי שתיכנסו לחוב גדול מדי. קיימים מגוון הרגלים בריאותיים שתורמים ליצירת חוסן גופני והם כוללים בין היתר ניהול נכון של הלחץ (סטרס) שלכם, פעילות גופנית, ושינה טובה. הפעם נתרכז במזונות הטובים ביותר לבניית חוסן גופני, וכיצד דיאטה עשירה במרכיבים תזונתיים יכולה להגדיל את חשבון הבנק הבריאותי שלכם.
חשוב שהתזונה שלכם תתבסס על מזונות אמיתיים, עשירים ברכיבים תזונתיים. התזונה שלכם צריכה לכלול ירקות , מעט פירות, ומעט מוצרים איכותיים ממקור חי.

אין צורך בבישולים מורכבים, שמרו על דיאטה פשוטה ולא מתוחכמת אך הקפידו לכלול בה את מוצרי המזון המומלצים.

צנצנות עם מללפונים חמוצים כבושים במלח. ShutterStock
צנצנות עם מללפונים חמוצים כבושים במלח/ShutterStock

מהם המזונות המומלצים ביותר?

1. מזונות עשירים באומגה 3 - מחקרים מעידים שחומצות שומן מסוג אומגה 3 יכולות להגן על מערכת העצבים מפני הנזק הנגרם על ידי לחץ (סטרס) ממושך. המקורות הטובים ביותר לאומגה 3 הם דגים שומניים מדיג פראי כמו סרדינים והרינג. מקור פחות טוב הינו זרעי פשתן או צ'יה.

2. מזונות עשירים בויטמינים מסוג B - לויטמינים הללו ישנו תפקיד חשוב בתפקוד תקין של מערכת העצבים ובאיזון רמות הנוירוטרנסמיטורים. הם יכולים לעזור בהפחתת לחץ (סטרס), והקלה על מצבי דיכאון וחרדה. מקורות עשירים בויטמינים מסוג B הינם ירקות עליים כהים (כמו תרד ומנגולד), וחלבון איכותי ממקור חי כמו בקר, דגים וביצים.

3. מזונות עשירים במגנזיום - מרבית האוכלוסייה בעולם המערבי סובלת מחסר של מגנזיום, ובמצבים של לחץ (סטרס) מאגרי המגנזיום מידלדלים אף יותר. זהו מעגל קסמים כי ככל שרמות המגנזיום נמוכות יותר כך התגובה של הגוף ללחץ (סטרס) היא קיצונית יותר. לכן כה חשוב לספק לגוף מספיק מגנזיום, לאפשר לו להתמודד עם הלחץ (סטרס), ולשבור את מעגל הקסמים הזה. מזונות עשירים במגנזיום כוללים שעועית ירוקה, בננות, שקדים, אגוזי ברזיל, ברוקולי, תרד וטונה.

4. מזונות עשירים בויטמין C - ויטמין C עוזר הן בהפחתת לחץ נפשי והן בהפחתת לחץ גופני. מקורות עשירים בוויטמין C כוללים פירות הדר, פלפל אדום, תותים, עגבניות, וירקות מצליבים כמו ברוקולי וכרובית.

5. מזונות עשירים בויטמין D - ויטמין D חשוב לתפקוד מערכת העצבים שלנו, ומחסור בוויטמין D נמצא קשור למצבים של דיכאון. מזונות עשירים בוויטמין D כוללים דגים שומניים כמו סרדינים והרינג, וחלמוני ביצים. חשוב גם להיחשף לשמש ללא מקדם הגנה מדי יום למחצית מהזמן בו לוקח לעור שלכם להתחיל להאדים.

6. מזונות עשירים בנוגדי חמצון - חשיבותם של נוגדי החמצון היא בכך שהם משפרים את תפקוד מערכת החיסון ומגינים על הגוף מהנזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. מזונות עשירים בנוגדי חמצון כוללים שום, בצל, פירות יער, תפוחים, אגוזי פקאן ודובדבנים.

7. מזונות המספקים פרוביוטיקה- חשיבות המזונות העשירים בפרוביוטיקה היא שהם מספקים חיידקים מיטיבים למערכת העיכול שלנו, משפרים את מאזן החיידקים במעי, ומשקמים את דופן המעי. מאחר ושבעים אחוזים ממערכת החיסון שלנו ממוקמים ברקמת המעי, המזונות המכילים פרוביוטיקה משפרים את תפקודה של מערכת החיסון. מזונות עשירים בפרוביוטיקה הינם מזונות כבושים כמו כרוב כבוש ויוגורט.

ד"ר דלית דרימן מדינה היא מומחית ברפואת המשפחה ורפואה אינטגרטיבית ופונקציונלית

  • עוד באותו נושא:
  • תזונה
  • לחץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully