וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבנת שיניים: זה כנראה הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת

ד״ר ברק מרימסקי

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 9:32

כל הפרטים על הלבנות שיניים ביתיות וכאלה שנעשות במרפאה. כי מי מאיתנו לא רוצה שיניים לבנות ויפות?

שיטה טבעית להשלבנת שיניים/@creative_explained

החיוך הוא כרטיס הביקור שלנו ואחד הדברים הראשונים שאנו מסתכלים עליהם בפגישה עם אדם חדש, בין אם במודע או שלא במודע. אנו נחשפים ביום-יום למגוון מוצרים ופרסומות בהם מבטיחים לנו "חיוך לבן, הוליוודי, בין לילה וללא מאמץ" אך זה לא תמיד המקרה. אז מהם ההבדלים בין השיטות השונות ומה עלינו לקחת בחשבון לפני שמתחילים בתהליך?

נתחיל בכך שעם השנים ישנה הצטברות של משקעים חיצוניים הנובעת מהרגלים שונים בחיינו כמו שתיית קפה ועישון, המשפיעים על צבע השיניים - מה שמעניק לשן גוון כהה יותר. כדי לטפל במשקעים החיצוניים מומלץ להקפיד על צחצוח שיניים איכותי המפחית את קצב הצטברות הכתמים ועל ביקור תקופתי אצל השיננית להסרת האבנית יחד עם כתמי צבע חיצוניים.

בנוסף, השיניים מורכבות ממספר שכבות כאשר השכבה הפנימית כהה יותר. עם השנים השכבה החיצונית הופכת שקופה ודקה יותר כך שהשכבה הפנימית בולטת יותר והשן עוברת תהליך טבעי של שינוי צבע לגוון צהוב יותר ואף אפרפר. בתהליך ההלבנה אנו מבהירים את הגוון הבסיסי של השן.

הלבנת שיניים. ShutterStock
הלבנת שיניים/ShutterStock

אז למה לבחור בהלבנת שיניים מקצועית ולא באחד ממוצרי המדף שאפשר לקנות הביתה? בראש ובראשונה - רוב משחות ההלבנה הזמינות בשוק מכילות חלקיקים השוחקים בצורה עדינה את שכבת השן החיצונית השומרת עליה - האמייל. בטווח הקצר אכן נראה שיפור בגוון השן, אך בשימוש קבוע לטווח ארוך השחיקה הזו עלולה להקטין את עובי האמייל ואף להבליט את נראות השכבות הפנימיות והכהות יותר של השן.

לעומת זאת, ההלבנות המקצועיות מבהירות בהליך מבוקר את השכבות הפנימיות הכהות של השן, הן משנות את ההרכב הכימי של המולקולות כך שהגוון הסופי הינו בהיר יותר, תוך שמירה על שלמות השכבות.

ניתן לחלק את ההלבנות המקצועיות לשני סוגים:

הלבנה ביתית - הנחת חומר ההלבנה בתור סד מעבדתי המתאים במדויק לצורת השיניים. הנחת חומר ההלבנה נעשית באופן עצמאי בבית ונמשכת בין מספר ימים לשבועיים, בהתאם למאפיינים שונים כמו צבע השיניים ההתחלתי, הצבע הרצוי בסוף התהליך וריכוז חומר ההלבנה.

הלבנה מרפאתית - בשיטה זו ההלבנה נעשית במהלך פגישה או שתיים במרפאה, במהלכן מורחים בצורה מבוקרת את חומר ההלבנה על השיניים. ריכוזו הגבוה יחסית של החומר הפעיל מחייב בקרה רפואית במהלך הטיפול ומביא להבהרת השיניים תוך זמן קצר.

במהלך טיפולי הלבנת השיניים עלולה להתפתח אצל חלק מהמטופלים רגישות לחום או לקור. הרגישות חולפת מעצמה אך ניתן להשתמש בתקופת ההלבנה במשחה המתאימה לשיניים רגישות.

נקודה נוספת שחשוב לזכור היא ששחזורים או כתרים הקיימים בפה אינם מתבהרים יחד עם השיניים ולכן צריך בדיקה מקדימה של רופא השיניים ותכנון תכנית הטיפול בהתאם. לעיתים, במידה ויש צורך, נתחיל את הטיפול בביצוע ההלבנה ורק לאחר קבלת הצבע הסופי יוחלפו השחזורים כך שיתאימו לגוון החדש והבהיר יותר.

במקרים רבים צבע השיניים או כתמים עליהן מושפע מפגם בתהליך התפתחות השן בילדותנו או מתהליכים המתרחשים בתוכה לאחר טיפולים שונים. במקרים אלו ייתכן שהלבנה חיצונית לא תסייע או שהשפעתה תהיה זניחה. במקרה כזה רופא השיניים יציע טיפול חלופי שלעיתים ישלב הלבנת שיניים כשלב ראשון.

מאחר וישנם גורמים רבים שכדאי לקחת בחשבון חשוב להגיע לבדיקה, להתייעץ עם גורם מקצועי ולבחור את הטיפול המתאים ביותר.

ד"ר ברק מרימסקי הוא רופא שיניים במרפאת 'מכבידנט' ויצמן בת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully