וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 משקאות שיעזרו לעיכול אחרי ארוחה גדולה

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 9:07

הרגשת נפיחות אחרי אכילת ארוחה כבדה היא לא דבר מסוכן, אבל גם לא נעים. הנה כמה משקאות שמומלץ לשתות אחרי כדי שהנפיחות והכאבים יעברו

כאב בטן. ShutterStock
כאב בטן/ShutterStock

כולנו מכירים את זה. אתם מוזמנים לארוחה אצל ההורים או חברים ומסיימים אותה עם בטן נפוחה ואולי אפילו כואבת ותחושה שעוד רגע תתפוצצו. אולי הכנסת נוזלים לבטן לא נשמעת כמו רעיון טוב בשלב כזה, אבל יש כמה משקאות שלגמרי יכולים לעזור להפחית נפיחות ואפילו לשפר את העיכול:

הנה כמה משקאות שתוכלו לנסות.

1. מים: שתיית מים חמים עוזרת להקל על אי נוחות כמו צרבת ועצירות. המים עוזרים לפירוק המזון בקיבה, מקלים על תנועת הפסולת דרך מערכת העיכול ומרככים את הצואה. מחקרים מראים ששתיית מים חמים עוזרת לשפר את המיקרוביוטה של ​​המעיים שמשפיעה לא רק על העיכול אלא גם על מערכת החיסון, מצב הרוח והבריאות הנפשית.

2. תה צמחים: ממש כמו מים חמימים, שתיית תה צמחים או תה מתובל בכורכום, ג'ינג'ר, מנטה ושומר יכולה לעזור לעיכול, ולהפחית סימני נפיחות, שלשולים, עצירות ובחילות. הם פועלים על ידי הפחתת דלקת הנגרמת על ידי מצוקה במערכת העיכול.

תה נענע. ShutterStock
תה נענע/ShutterStock

3. מיץ שזיפים מיובשים: הם מלאים בסיבים ויש בהם גם פרוקטוז וסורביטול, סוכרים מתסיסים שיכולים לגרום לתנועת מעיים ערה. הדרך הכי טובה לצרוך אותם כמיץ לא מעובד היא פשוט להשרות את השזיפים במים למשך הלילה ולשתות את הנוזלים בבוקר.

4. קומבוצ'ה: שתיית קומבוצ'ה, סוג של תה מותסס הידוע בסגולותיו הבריאותיות הפרוביוטיות, מומלצת לאחר ארוחות כבדות. על פי מחקר שנערך לאחרונה, שפורסם ב- Frontiers in Nutrition, שתיית קומבוצ'ה עם ארוחה יכולה לסייע בהפחתת רמת הסוכר בדם על ידי הפחתת האינדקס הגליקמי ורמות האינסולין. למשקה יש גם תכונות אנטיבקטריאליות שיכולות להגן מפני חיידקים גורמי זיהום כמו E. coli וסלמונלה.

למרות שמשקאות מסוימים יכולים לסייע לעיכול, יש להימנע מכמה משקאות כגון משקאות מוגזים ואלכוהול. בעוד שמשקאות מוגזים מעלים את רמות חומצת הקיבה, אלכוהול יכול להגביר את הדלקתיות, לגרום נזק למערכת העיכול ולהשפיע לרעה על בריאות המעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully