וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדיאטה דלת הפחמימות שמובילה לירידה הגדולה ביותר במשקל

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 11:35

הרבה מאוד אנשים מנסים להפחית בפחמימות כדי לשמור על המשקל, אבל חלק בוחרים בדיאטות שמשלבות שומנים לא בריאים בכלל. מחקר שארך 4 שנים מצא מי הדיאטה היעילה ביותר

הסרטון שמוכיח: קלוריות זה ממש לא הכל/צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד מצא שלא כל הדיאטות האופנתיות דלות הפחמימות (מישהו אמר דיאטת קיטו?) שוות כשזה מגיע לשמירה על המשקל - חלקן עלולות אפילו לגרום לעליה של כמה קילוגרמים.

לאנשים שצורכים דיאטות דלות פחמימות שבמרכזן חלבונים מהצומח ושומנים בריאים יש סיכוי טוב יותר להמנע מעלייה במשקל מאשר לאלו שאוכלים דיאטות דלות פחמימות המורכבות בעיקר מבשר ושומנים לא בריאים, כך מראה המחקר ארוך הטווח שפורסם אתמול (רביעי) ב-JAMA Network Open.

"המחקר שלנו חורג מהשאלה הפשוטה של ​​'פחמימות או לא?'" אמר מחבר המחקר הראשי בינקאי ליו, עוזר מחקר במחלקה לתזונה של האוניברסיטה, בהצהרה. "המחקר שלנו מנתח את הדיאטה דלת הפחמימות ומספק מבט אחר על האופן שבו הרכב הדיאטות הללו יכול להשפיע על הבריאות לאורך שנים, לא רק שבועות או חודשים", הסביר.

ביצה עלומה על טוסט. ShutterStock
ביצה עלומה על טוסט/ShutterStock

יותר מ-123,300 מבוגרים בריאים דיווחו בעצמם על התזונה והמשקל שלהם כל ארבע שנים. פחמימות היוו 38% עד 40% מצריכת הקלוריות היומית בכל אחת מחמש הדיאטות שנחקרו:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
  • דיאטה כללית, דלת פחמימות, המדגישה צריכת פחמימות נמוכה באופן כללי
  • דיאטה דלת פחמימות המבוססת על מזון מהחי, הכוללת חלבונים ושומנים מהחי
  • דיאטה דלת פחמימות על בסיס ירקות, המתמקדת בחלבונים ושומנים מהצומח
  • תזונה בריאה דלת פחמימות, המורכבת מחלבונים מהצומח, שומנים בריאים ופחות פחמימות מזוקקות
  • תזונה לא בריאה דלת פחמימות של חלבונים מהחי, שומנים לא בריאים ופחמימות ממקורות כמו לחמים מעובדים ודגנים

מעט פחמימות, אבל מה עם השאר?

ליו אמר ל-CNN שאלה שעקבו אחרי הדיאטות הלא בריאות אך דלות בפחמימות עלו, בממוצע, 2 קילו ו-300 גרם במשך ארבע שנים. אלה שעקבו אחרי הדיאטות הבריאות יותר והדלות בפחמימות, ירדו בממוצע 2 קילו ו-200 גרם באותה תקופה.

ההבדלים במשקל היו הבולטים ביותר בקרב משתתפים שהיו מתחת לגיל 55, בעלי עודף משקל או השמנת יתר ו/או פחות פעילים פיזית. התזונה דלת הפחמימות המבוססת על ירקות, הציעה תוצאות מעורבות.

"הממצא היעקרי כאן הוא שלא כל הדיאטות דלות הפחמימות שוות בכל הנוגע לניהול משקל בטווח הארוך", אמרו עורכי המחקר. "הממצאים שלנו יכולים לזעזע את הדרך בה אנו חושבים על דיאטות דלות פחמימות פופולריות ולהציע שיוזמות בריאות הציבור צריכות להמשיך לקדם דפוסי תזונה המדגישים מזון בריא כמו דגנים מלאים, פירות, ירקות ומוצרי חלב דלי שומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully