וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מספר הצעדים היומי שעוזר למנוע דמנציה

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 12:41

מחקר חדש מצא כי 4,000 צעדים ביום יכולים לסייע לשמור לא רק על השרירים אלא גם על המוח, גם בגילאים מאוחרים. הנה הפרטים

ד"ר נועה ברגמן מסבירה מה גורם לאלצהיימר, האם יש דרך למנוע את המחלה, ואיך מטפלים במי שכבר חלה/מערכת וואלה!

רק 4,000 צעדים ביום יכולים לשמור על בריאות המוח ולסייע במניעת מחלת אלצהיימר, כך עולה ממחקר חדש. חוקרים בארה"ב וקנדה מסבירים שתרגילים פשוטים משפרים אזורי מוח קריטיים המעורבים בזיכרון ובלמידה, ובכך מפחיתים את הסיכון לדמנציה.

במחקר שלהם שהתפרסם בכתב העת Journal of Alzheimer's Disease, מדענים בחנו את המוח של למעלה מ-10,000 אנשים באמצעות סריקות MRI. הם גילו שלמי שמתעמל באופן קבוע יש חומר אפור בולט יותר, החיוני לעיבוד מידע, וחומר לבן, המחבר בין אזורי מוח שונים. בנוסף, ההיפוקמפוס, אזור מפתח לזיכרון, היה בולט יותר גם אצל אנשים שהתעמלו.

אישה הולכת. ShutterStock
אישה הולכת/ShutterStock

"מצאנו שאפילו רמות מתונות של פעילות גופנית, כמו ביצוע של פחות מ-4,000 צעדים ביום, יכולות להשפיע לטובה על בריאות המוח. זה הרבה פחות מ-10,000 הצעדים המוצעים לעתים קרובות, מה שהופך את זה למטרה ברת השגה עבור אנשים רבים", אומר ד"ר דיוויד מריל, אחד ממחברי המחקר.

"המחקר שלנו תומך במחקרים קודמים שמראים שפעילות גופנית טובה למוח שלך. פעילות גופנית לא רק מורידה את הסיכון לדמנציה אלא גם מסייעת בשמירה על גודל המוח, שהוא חיוני ככל שאנו מתבגרים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יתרונות מתמשכים למוח

"המחקר שלנו קושר בין פעילות גופנית סדירה לנפחי מוח גדולים יותר, מה שמצביע על יתרונות נוירו-פרוטקטיביים. מחקר מדגם גדול זה מקדם את ההבנה שלנו של גורמי אורח חיים בבריאות המוח ובמניעת דמנציה", מציינים החוקרים.

בשנת 2020, מחקר של Lancet מצא כתריסר גורמי סיכון הניתנים לשינוי מגבירים את הסיכון למחלת אלצהיימר, כולל פעילות גופנית. עבודה זו מתבססת על עבודה קודמת של קבוצה זו, וקושרת בין שריפת קלוריות מפעילויות פנאי לשיפור מבנה המוח.

"מחקר זה מדגים את השפעת פעילות גופנית על הדמיית בריאות המוח, וכאשר מתווספים למחקרים אחרים על תפקידה של דיאטה, הפחתת מתח וחיבור חברתי מציעים את היתרונות המוכחים של גורמים הניתנים לשינוי ללא תרופות בהפחתה משמעותית של מחלת האלצהיימר", מסכם ג'ורג' פרי. עורך ראשי של כתב העת למחלת אלצהיימר. "בין אם מדובר בהליכה יומית או בספורט מועדף, לפעילות גופנית סדירה יכולה להיות יתרונות מתמשכים לבריאות המוח שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully