וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה דווקא בתקופה הזו יותר פינים נשברים במהלך סקס?

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 9:46

למרות הכותרות שמכריזות כי הסקס בעולם מת, מסתבר שיש תקופות, כמו חג המולד, בו תדירות ועוצמת הסקס עולה, ובהתאם לכך - גם הפציעות. הנה נתונים ממחקר חדש בנושא

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

זוג נתפס מקיים יחסי מין בשירותים של מטוס/aney stokes)

תקופת החגים וסוף השנה היא אולי העונה של אהבה ונתינה, אבל מחקר חדש מציע לא לאמץ את הרוח הזו בהתלהבות רבה מדי - לפחות בכל הנוגע ליחסים מיניים. חוקרים גילו שתקופת חג המולד קשורה לסיכון מוגבר באופן משמעותי לשברים בפין - מצב חירום רפואי שבו האזורים המייצרים זקפה של הפין נקרעים, בדרך כלל כתוצאה מכיפוף כוחני במהלך יחסי מין נלהבים מדי.

"פציעה זו נוטה להתרחש במהלך סקס פרוע - במיוחד בתנוחות שבהן אינך בקשר עין ישיר [עם בן / בת הזוג], כמו הבוקרת ההפוכה", אמר ד"ר ניקולאוס פירגידס, אורולוג מאוניברסיטת לודוויג מקסימיליאן במינכן. מי שהוביל את המחקר.

לעתים קרובות הגבר ישמע רעש של סדיקה ואחריו יגיעו כאבים עזים, אובדן מהיר של זקפה ונפיחות חמורה. "כאשר [מטופלים] מציגים לרופא שלהם איבר המין שלהם, הוא נראה לעתים קרובות כמו חציל", אמר פירגידס.

בני זוג מתרגלים יוגה כמשחק סקס. Viktor Hladchenko, ShutterStock
התלהבות יתרה/ShutterStock, Viktor Hladchenko

בחשד שהאינטימיות והאופוריה של עונת החגים עשויים להוות גורם סיכון לפציעה מסוג זה, פירגידס ועמיתיו בחנו נתונים שהגיעו מבית חולים עבור 3,421 גברים שסבלו משברים בפין בגרמניה בין השנים 2005 ל-2021. המחקר - הראשון שחקר דפוסים עונתיים לסוג זה של פציעה - מצא כי פציעות כאלה אכן היו שכיחות יותר במהלך חג המולד. למעשה, "אם כל יום היה כמו חג המולד, 43% יותר שברים בפין היו מתרחשים בגרמניה מאז 2005 ואילך", אמר פירגידס.

המחקר, שפורסם ב-British Journal of Urology International, מצא גם שהסיכון גדל בסופי שבוע ובחופשות הקיץ. עם זאת, ערב ראש השנה לא היה קשור לשכיחות מוגברת של פציעות איבר המין. "יהיה מעניין לראות נתונים ממדינות אחרות, אבל בגרמניה, שבוע חג המולד נחגג באופן נרחב, בעוד ערב השנה החדשה נוטה להיות קצת יותר שקט", אמר פירגידס.

עוד נמצא במחקר כי האשפוזים בבתי החולים בעקבות שברים בפין נותרו עקביים יחסית במהלך מגיפת הקורונה, כולל בתקופות הסגרים. הגיל הממוצע לסבול מפציעות כאלה היה 42.

"רוב שברי הפין מתרחשים בתרחישים לא שגרתיים, כמו במהלך רומן מחוץ לנישואים או כאשר סקס מבוצע במקומות חריגים", אמר פירגידס, והוסיף כי תרחישים כאלה עשויים להיות סבירים יותר כאשר גברים מתקרבים לאמצע החיים.

המלצתי לזוגות להיות מודעים לסיכון לפציעה, ולנהוג בזהירות לקראת חג המולד. "אם זה קורה, אתה צריך צריך להגיע לרופא שלך כמצב חירום מוחלט, כי אם אתה לא מטופל אתה עלול לסבול מסיבוכים ארוכי טווח", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully