וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא צריך לרוץ למיון: השירות שמעניק מענה רפואי בתוך שעה

בשיתוף מאוחדת

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 9:51

מאוחדת משיקה רשת מוקדים לרפואה דחופה (מלר"דים) שמעניקים ללקוחותיה שירותי רפואה דחופה בשעות הערב בהן המרפאות סגורות, בסופי שבוע ובחגים. עוזי ביתן, מנכ"ל מאוחדת: "במקום לבלות את הלילה במיון, ניתן לקבל מענה מקצועי ומהיר של כשעה על ידי רופאים מומחים במלר"ד"

רופא בקופת חולים מאוחדת מגבס יד של ילד. טל שחר,
"במקום לבלות את הלילה במיון, ניתן לקבל מענה מקצועי ומהיר"/טל שחר

מאוחדת משיקה רשת מלר"דים שמעניקים מגוון רחב של שירותי רפואה דחופים ללקוחותיה, בשעות הערב כשהמרפאות סגורות (19:30-23:00), בימי שישי וערבי חג, בשבתות וחגים. המלר"דים פועלים בתל אביב, אשדוד וחדרה, ומצטרפים למלר"ד הותיק והמתקדם בירושלים, שמאז פתיחתו לפני ארבע שנים מעניק טיפול רפואי דחוף לעשרות אלפי אנשים מידי שנה ומהווה את אחד המרכזים הרפואיים הגדולים ביותר בעיר. המלר"דים של מאוחדת מהווים מוקד לטיפול בבעיות רפואיות דחופות בשעות בהן המרפאות אינן פועלות, ובכך מסייעים להפחתת העומסים הכבדים על חדרי המיון, לצד קבלת מענה רפואי מקצועי, מהיר, זמין וקרוב לבית, לרבות קבלת אבחון, ביצוע בדיקות, טיפול רפואי והמשך הנחיות לטיפול על ידי מיטב הרופאים המומחים.

"לכולנו קרה לא אחת שאחד הילדים העלה חום גבוה בערב או שנסענו לחופשה בסוף השבוע ולא חשנו בטוב", מסבירה דגנית בן מרגי, מנהלת סיעוד מחוז מרכז במאוחדת, "המלר"ד נותן מענה רפואי לשלל מקרים שכדאי להכיר, לפני שרצים למיון. רק לאחרונה הגיעה למלר"ד מאוחדת בירושלים פעוטה שבלעה צמיד זהב בשלמותו, ילד שפרק את המרפק תוך כדי משחק ומטייל שהחליק במהלך טיול בשבת. בסוף השבוע האחרון הגיע למלר"ד, שנפתח רק השבוע במרפאת שפרינצק בתל אביב, פעוט שהתייבש עקב וירוס וקיבל נוזלים, אדם מבוגר עם עלייה חריפה בלחץ הדם ולא מעט פציעות ספורט כגון קרע ברצועה או בשריר ואף שבר ביד או ברגל. צוות הרופאים המומחים שלנו במלר"ד, האחים והאחיות, טכנאי הדימות ומתאמות השירות מקפידים לתת שירות וטיפול רפואי איכותי ובטוח לאורך כל שעות היום במהלך שבעה ימים בשבוע, בזמינות גבוהה וטיפול מידי".

הנטייה הראשונית לגשת למיון יכולה לעלות לא מעט כסף - מי שמגיע למיון ללא טופס 17, כלומר הפנייה מקופת חולים, ולא עומד בקריטריונים שהציב משרד הבריאות לפטור מתשלום, עלול להיות מחויב בתשלום מלא למיון בסך 1,131 ₪ (נכון ל-01.01.23). לעומת זאת, פנייה למלר"ד כרוכה באגרת ביקור בסך 96 ₪ בלבד.

המלר"ד מטפל במגוון מקרים רפואיים דחופים, בהם: פציעות קלות פגיעות בגפיים, כוויות וחתכים, מחלות שהוחמרו וכאבים חריגים. כמו כן, ניתן לבצע במקום גם צילומי רנטגן ובדיקות מעבדה, על מנת להשלים את תהליך האבחון. בעת שחרור המבוטח מהמלר"ד הוא יוצא כאשר המשך הטיפול ברור לו ומתואם והרצף הטיפולי נשמר. כלומר, הוא משוחרר עם קביעת תור לרופא מומחה או להמשך טיפול או מעקב במרפאה או במסגרת רפואית אחרת בהתאם לצורך הרפואי. בין אם מדובר ברפואה פנימית, ילדים, כירורגיה, אורתופדיה או רפואה דחופה, מה שמייחד את המלר"ד הוא שכל הרופאים בו הם מומחים בתחומם, ולא מתמחים.

"במקום לבלות את הלילה במיון, ניתן לקבל מענה מקצועי ומהיר של כשעה על ידי רופאים מומחים במלר"ד", מסביר עוזי ביתן, מנכ"ל מאוחדת, "המלר"ד תוכנן כך שזמן השהייה הממוצע של כל מטופל לא יעלה על שעה, מרגע הכניסה בשערי המלר"ד, רישום, טריאז' אבחנה, טיפול ועד היציאה ממנו", תכנון מסע המטופל והמקצועיות של הרופאים מאפשרים לנו לתת מענה רפואי מדויק ולקבל את ההחלטות הרפואיות הנכונות ביותר, בזמן קצר מאוד. בכך אנחנו מגדילים את היצע וזמינות השירותים הרפואיים עבור המבוטחים שלנו גם במקרים דחופים, ולא רק ברפואת השגרה במרפאות".

ילדה בבדיקה אצל רופא אוזניים. טל שחר,
המלר"ד מטפל במגוון מקרים רפואיים דחופים/טל שחר

המלר"דים שהושקו במרפאות שפרינצק תל אביב, קרן היסוד אשדוד ו-ויוה חדרה, צפויים לתת מענה רפואי מקצועי דחוף גם לתושבי הערים הסמוכות. רק בחודשים האחרונים הספיק המלר"ד בירושלים לטפל בלא מעט אירועים חריגים, בהם המיומנות של הצוות המקצועי הצליחה להציל חיים, ואף להביא חיים לעולם.

"התכנון וההקמה של רשת המלר"דים נעשו מתוך מחשבה לייעל באופן מירבי את תהליך קבלת שירותי הרפואה הדחופה ולקצר משמעותית את זמני ההמתנה", מסכם עוזי ביתן, "ובכך להעניק שירותי רפואה מקצועיים באמצעות מומחים בכירים במגוון תחומים ולחסוך למבוטחי מאוחדת את הצורך להגיע לחדרי המיון העמוסים בבתי החולים".

בשיתוף מאוחדת
  • עוד באותו נושא:
  • חדר מיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully