וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר המטורף שקורה לרגשות שלנו אפילו אם ישנים שעה אחת פחות

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 9:10

חלקים רחבים באוכלוסיה לא ישנים מספיק שעות בכל לילה, וזה קורה ברחבי העולם, לא רק כאן בישראל. מחקר חדש מראה את התוצאות של מחסור בשינה על הרגשות שלנו

איריס קול מראיינת את פרופ' ריבי טאומן בנושא הפרעות שינה - גורמים וטיפול/מערכת וואלה

מחסור בשינה מתאימה לא רק גורם לנו להרגיש עייף ועצבני, אלא יכול גם להיות בעל השפעות מרחיקות לכת על הבריאות הנפשית שלנו. מחקר חדש מציע כי אובדן שינה מפחית את החיוביות ומגביר את הסיכון לתסמיני חרדה.

במחקר, שפורסם על ידי איגוד הפסיכולוגים האמריקאי, חוקרים בדקו נתונים מ-154 מחקרים לאורך 50 שנה, עם סך של 5,715 משתתפים. המשתתפים שיבשו את השינה במשך לילה אחד או יותר. לאחר השינה שהופרעה, הוערך לפחות משתנה אחד הקשור לרגשות של המשתתפים. זה כולל את מצב הרוח של הנסיינים, תגובה לגירויים רגשיים ומדדים של תסמיני דיכאון וחרדה.

אישה עייפה במיטה. Maridav, ShutterStock
אישה עייפה במיטה/ShutterStock, Maridav

הצוות בחן שלוש צורות של מניעת שינה: אחת כללה שמירה על ערנות של המשתתפים לתקופה ממושכת, אחרת אפשרה למשתתפים משך שינה קצר מהרגיל, והסוג השלישי כלל הערה מכוונת של המשתתפים לאורך כל הלילה. הניתוח הראה שכל שלושת סוגי אובדן השינה היו קשורים עם פחות רגשות חיוביים, כמו שמחה, אושר ושביעות רצון, ותסמיני חרדה מוגברים כמו דופק מהיר ודאגה.

"זה התרחש גם לאחר תקופות קצרות של אובדן שינה, אפילו להישאר ערים שעה או שעתיים מאוחר מהרגיל או לאחר איבוד של שעות שינה בודדות בלבד. מצאנו גם כי אובדן שינה הגביר את תסמיני החרדה והתעוררות קהה בתגובה לגירויים רגשיים". אמרה קארה פאלמר, מחברת המחקר מאוניברסיטת מונטנה סטייט. עם זאת, התסמינים שנצפו של דיכאון ורגשות שליליים (עצב, דאגה ומתח) היו קטנים יותר ופחות עקביים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"בחברה שלנו נטולת השינה ברובה, כימות ההשפעות של אובדן שינה על הרגש הוא קריטי לקידום בריאות פסיכולוגית. מחקר זה מייצג את הסינתזה המקיפה ביותר של חקר שינה ורגשות ניסיוני עד כה, ומספק ראיות חזקות לכך שתקופות של ערות ממושכת, קיצור משך השינה, ויקיצות בלילה משפיעות לרעה על התפקוד הרגשי האנושי", אמרה פאלמר.

"מחקרים מצאו שיותר מ-30% מהמבוגרים ועד 90% מבני הנוער לא ישנים מספיק. ההשלכות של מחקר זה על בריאות הפרט והציבור הן ניכרות בחברה נטולת שינה במידה רבה. תעשיות ומגזרים המועדים אובדן שינה, כמו מגיבים ראשונים, טייסים ונהגי משאיות, צריכים לפתח ולאמץ מדיניות שתעדף שינה כדי להפחית את הסיכונים לתפקוד ולרווחה בשעות היום", הוסיפה פאלמר.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה
  • מוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully