וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלות שיניים ביום אחד: כל מה שצריך לדעת על השתלה בזאלית

בשיתוף zap doctors

25.12.2023 / 6:03

רופא השיניים, ד"ר עלאא מסאלחה מספר לנו הכל אודות השתלה בזאלית, והכי חשוב - מדוע אחוזי ההצלחה שלה כל-כך גבוהים ביחס להשתלה קונבנציונלית? הפרטים בהמשך

אישה צעירה אצל רופא שיניים. ShutterStock
"הטיפול יכול להתאים כמעט לכל אדם"/ShutterStock

בעבר, היה נהוג לחשוב כי השתלה בזאלית מיועדת רק עבור אלו הסובלים ממחסור בעצם הלסת - אך מסתבר שלא כך הדבר, השתלה זו רלוונטית עבור רוב האוכלוסייה, ומגיעה עם אחוזי הצלחה גבוהים משמעותית ביחס להשתלת שיניים קונבנציונלית. ד"ר עלאא מסאלחה, מומחה בטיפול באמצעות שיטה זו, מסביר לנו על היתרונות המשמעותיים שלה.

ספר לי על תהליך השתלות שיניים ביום אחד, איך התהליך מתבצע?

הפגישה הראשונה עם המטופל היא בדיקת ייעוץ במסגרתה אנחנו עושים שיחה של תיאום ציפיות, וכבר בפגישה השנייה מתבצע תהליך ההשתלה והנחת שיניים זמניות.

עבור מי הטיפול מתאים?

"הטיפול יכול להתאים כמעט לכל אדם, במיוחד עבור אנשים שלא יכולים לבצע השתלת שיניים בשיטה הקונבנציונלית", מסביר ד"ר מסאלחה. "טיפול זה יכול להתאים לאוכלוסייה רחבה, כמו למשל חולי סוכרת חולי אוסטאופורוזיס שלא יכולים לבצע הרמת סינוס (תהליך שמטרתו לבצע הגבהת עצם, במטרה לבצע השתלת שיניים קונבנציונלית), זאת בשל מצבו הרפואי... מדובר בתהליך מאוד טראומתי לגוף, במיוחד עבור אנשים חולים".

מה היתרונות של השתלה בזאלית לעומת השתלה קונבנציונאלית?

"השתלה בזאלית זו יחסית שיטה חדשה - היא קיימת באזור ה-40 שנה, בהשוואה לשתלים הקונבנציונליים שנמצאים בשוק מהרבה שנים. ההשתלה הבזאלית היא שיטה לא טראומטית בכלל, במסגרתה לא פותחים את החניכיים כדי לבצע את ההשתלה, בניגוד להנחת שתלים קונבנציונליים. בעת פתיחת החניכיים חודרים חיידקים לגוף, לכן שיעור הכישלונות בשתלים אלה הוא גבוה מאוד. לפי ההערכה שלי למעלה מ-70 אחוזים מהמטופלים שביצעו השתלה קובנציונלית חווים נסיגה או כישלון מסוים, כשנה עד חמש שנים מרגע ההשתלה.

לפניה לד"ר עלאא מסאלחה באמצעות זאפ דוקטורס

הכתבה באדיבות זאפ דוקטורס

אישה אצל רופא שיניים. bezikus, ShutterStock
את השתל הבאזלי מניחים בעזרת קידוח מינימלי/ShutterStock, bezikus

לעומת זאת, את השתל הבאזלי מניחים בעזרת קידוח מינימלי, הוא דוחס את עצמם ולכן לא עושה טראומה, נקלט היטב וגורם פחות לדלקות - והכי חשוב, ניתן לשים עליו את השיניים הזמניות ביום אחד. בנוסף, השתל הבזאלי עשוי מחלק אחד, לעומת שתלים קונבנציונליים העשויים משני חלקים, מה שמעלה את הסיכון לזיהומים. בנוסף, השתלים הקונבציונלים נחשבים אגרסיביים יותר, כדי להניח שתל כזה צריך להוציא הרבה מהעצם, כי מדובר בשתל גס ועבה יותר, לכן הוא גורם לטראומה ולכאב יותר משתל בזאלי., להשתלה בזאלית אחוזי ההצלחה גבוהים יותר ביחס לשתלים הקונבנציונליים, טיפול ביום אחד, כירורגיה בפגישה אחת מבחינת הלסת, פחות טראומתי פחות אגרסיבי, אפשר לאכול באותו יום וכו'".

מהי תקופת ההחלמה?

"אם המטופל בלי שיניים בכלל אז תקופת ההחלמה לוקחת בין שבועיים לשלושה עד להנחת השיניים הקבועות", מסביר ד"ר מסאלחה. "אך אם למטופלים יש שיניים, תקופת ההחלמה לוקחת קצת יותר זמן, במיוחד עם יש להם דלקות ועקירות, במצב הזה צריך לתת למקום להחלים ולהתייצב, כדי שלא יתרחש באזור שינוי לאחר המידה הסופית. לכן, אנחנו מחכים זמן מסוים,אנחנו מחכים כדי שהמצב של החניכיים יהיה סטטי ואז ההחלמה נמשכת בין חודש לשלושה חודשים. כמו כן, חשוב לציין שאנחנו משתמשים בחומרים מיוחדים במטרה לקצר את תקופת ההחלמה… לאחר תקופת ההחלמה, אנחנו מורידים את השיניים הזמניות, ובונים הדמיית שיניים מדויקת שלאחריה אנחנו מניחים את השיניים הקבועות".

האם כל אדם יכול לבצע את התהליך?

"הרוב הגדול של האנשים יכולים לבצע השתלה בזאלית, חוץ מאלה המטופלים בכימותרפיה או גם אנשים הנוטלים תרופות מסוימת שעדיף שלא יבצעו את כל תהליך כירורגי בכלל. כמו כן, חשוב לציין כי גם אנשים שהגוף שלהם דחה מסיבה כזו או אחרת השתלה קונבנציונלית, יכול לבצע השתלה בזאלית בהצלחה".

מדוע השתלה בזאלית היא פחות שכיחה?

"כנראה בגלל שהיא יותר חדשה וצורכת מיומנות מהרופא המשתיל, אך אני מאמין שעם השנים היא תהפוך לנפוצה הרבה יותר בעיקר בשל אחוזי ההצלחה הגבוהים שלה".

האם כל רופא שיניים יכול לבצע השתלה בזאלית?

"לטעמי לא, הרופא שמניח את השתלים הללו חייב להביא עמו מקצועיות וניסיון עשיר. לפני שאני מניח את השתלים אני לומד את מבנה השיניים של המטופל לעומק ורק לאחר מכן מתכנן את השתלים בצורה דיגיטלית כדי שאוכל להניח כל שתל במקום המדויק לו".

האם זה מתבצע בהרדמה מלאה?

"אפשרי לבצע בהרדמה מלאה, וגם בגז צחוק - כלל מטופל מה שמתאים לו.

האם התהליך כואב?

תוך כדי הניתוח כמעט ולא מרגישים כלום, זו שיטה מהירה המלווה בדימום מופחת יחסית. יחד עם זאת, השיטה מלווה בכאבים מינימליים ביחס להשתלה הקונבנציונלית. הרבה מטופלים שהשתלנו להם באמצעות שיטה זו הלכו אפילו יום אחרי לעבודה".

"בשורה התחתונה, השתלה בזאלית מלווה בפחות זיהומים, פחות נסיגות ועם אחוזי הצלחה לא פחות ממדהימים".

ד"ר מסאלחה עלאא, דרך ארץ 56, חריש. 050-7358-735

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בשיתוף zap doctors
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully