וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרגל המזיק הזה רק עולה בעקבות המלחמה, ויש לזה השפעה מסוכנת

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 21:25

סקר שנערך לאחרונה בישראל מצא כי מי שמעשן - מעשן הרבה יותר בעקבות המצב. והעליה מורגשת הרבה יותר באיזורים מסויימים. הנה הנתונים

מה סיגריות אלקטרוניות עושות לגוף שלכם?/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

המלחמה בעזה מזיקה לבריאות של כולנו, בעיקר בשל בעיות חרדה ולחץ, אבל יש לה גם הדפעות מזיקות אחרות.

בסקר שערכה חברת אלן קאר בשבוע שעבר באמצעות מכון רושניק בקרב 989 משיבים, נמצא כי מאז פרצה המלחמה 53% מהמעשנים מצהירים כי הם מעשנים הרבה יותר, כאשר 27% הצהירו כי הם מעשנים יותר ו-26% הצהירו כי הם מעשנים הרבה יותר. עוד עולה כי כ-64% מהמעשנים מעוניינים להפסיק לעשן, במיוחד על רקע העלייה בכמות הסיגריות אותה הם מעשנים בעקבות המלחמה.

ומה משפיע על הגידול בעישון?

  • 62% מאלו שהצהירו שהם מעשנים יותר הם גברים ו-38% הם נשים.
  • 35% מאלו שמעשנים יותר הם בני 30 ומטה וכ-20% מהם הם בני 50+ - מה שמגביר את הסיכון לחלות במחלות הקשורות לעישון.
  • 61% מאלו שמעשנים יותר הם בעלי השכלה תיכונית ו-39% מהם בעלי השכלה אקדמאית.
  • מי שנמצא באזור מלחמה מעשן יותר- 18% מאלו שמעשנים יותר הם מאזור הדרום ו-16% מאזור הצפון - שיעור גדול מאשר פיזור האוכלוסייה בישראל שרובה נמצאת באזור גוש דן והמרכז.
  • וגם המצב הכלכלי משפיע על קצב העישון ודווקא מי שמרוויח פחות מבזבז יותר על סיגריות יקרות: כ-54% מאלו שמעשנים יותר מרוויחים מתחת לממוצע.
נער מעשן. ShutterStock
עלייה בהיקף העישון בכל תקופה של אי ודאות. גבר מעשן/ShutterStock

"הזמן הטוב להפסיק לעשן הוא אתמול"

"לצערנו, אנחנו רואים עלייה בהיקף העישון בכל תקופה של אי ודאות, חוסר אונים, חרדה או תסכול. זה כולל בתוכו עימותים צבאיים, מגיפות, מזג אוויר קיצוני וכמובן את האירועים הקשים שפקדו אותנו ב-7/10 והמלחמה שפרצה בעקבותם", אומר אסף אשכנזי, מנהל אלן קאר ישראל.

"מעשנים תופסים את הסיגריה כחברה הטובה שמסייעת להם להתמודד עם רגעי משבר ועם כל קושי בחיים, כשלמעשה היא עושה בדיוק את ההיפך. היא מוסיפה קושי נוסף ואתגר ומקשה על ההתמודדות עם כל משימה. היחידים שמרוויחות משהו מעליה כזו באחוז המעשנים הם חברות הטבק והניקוטין.

דווקא עכשיו בתקופה של חוסר ודאות, זה הזמן לקחת שליטה על חלקים בחיים שלנו שאנחנו יכולים לשלוט בהם ולהפסיק לעשן כי אין באמת דבר כזה זמן טוב להפסיק לעשן בו, זה סתם סיפור שרוב המעשנים מספרים לעצמם, הזמן הטוב להפסיק לעשן הוא אתמול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully