וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין פגז לפגז: חייל המילואים שפתח קליניקה לדיקור באמצע שטח הלחימה

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 9:18

גל אברהם גוייס למילואים יום אחרי השבת השחורה, ולא שכח לקחת איתו בתיק את הדבר שהוא יודע שהכי עוזר לכאבים - מחטי הדיקור שלו, שמסייעים כעת לחבריו בשטח

גל אברהם מטפל בדיקור בחיילים/גל אברהם

ביום של השבת השחורה, כשהוא מכין את התיק למילואים, היה ברור לגל אברהם בן ה-30 שבנוסף לקיטבג עם כל הציוד לצבא, הוא גם לוקח את התיק הקטן של המחטים. כשהוא הכניס את המחטים לתיק הוא דמיין את עצמו מטפל בחיילים על מיטות שדה ותיאר לעצמו שמישהו בטח יצטרך עזרה, או אפילו הוא עצמו.

"כבר בשבוע הראשון התחילו לצוץ כל מיני אנשים עם כאבים, הרבה כאבים ברגליים או אנשים שלא רגילים לנעלי צבא וגם לא מעט כאבי גב", מספר לנו גל שמשרת בחיל התותחנים בגבול הצפון. "בתותחנים מרימים משקלים מאוד כבדים של פגזים, לכן הרבה אנשים סובלים מכאבי גב וכאבי צוואר. אז התחלתי לטפל באנשים שסובלים מכאב, כאלה שלחובש הגדודי לא היה כל כך איך לעזור להם חוץ מלתת להם כמה כדורים או להגיד להם לנוח. במטופלים הראשונים זה ממש עבד ואז נוצר איזה באז כזה שכל מי שכואב לו מגיע. ככה פתחתי מעין קליניקת שדה, קליניקה מבצעית בשטח, ליד האוהלים, ליד הציוד. תוך כדי שאנחנו יורים. תותחנים זה מאפס למאה. יש זמן שאתה יכול לנוח, יש זמנים שאתה עובד קשה ונותן אש". אז בעיקר בזמנים של המנוחה הוא עבד.

לדבריו, הדיקור עזר לרוב הגדול של החיילים, בעיקר בכאב ולאנשים שהיה להם מאוד קשה להירדם או היו במתח גדול מהתקופה. "אין שום וודאות, הפעילות עצמה גם יכולה לייצר לחץ והם גם לא יודעים מה קורה בבית", מסביר גל ומוסיף כי היו גם חיילים עם מיגרנות ועם בעיות עיכול". אבל הרוב הגדול היה בעיות שינה וכאב.

בין המטופלים של גל היה הרס"פ שסבל מכאבי גב ואחרי הטיפול הכל השתחרר ובר שנפל לו פגז על הרגל. "אחד הקצינים שלנו עשה תאונות דרכים, יום אחריה נתפס לו הצוואר והוא היה ממש משותק, לא יכל לזוז, עבר צילום ובדיקה והכל היה תקין. עשית לו דיקור לבעיות צוואר ואחרי שעתיים הכאב ירד בחצי, ויום למחרת הוא קם כמו חדש".

גל אברהם מטפל בחיילים. באדיבות המצולמים
גל אברהם מטפל בחיילים/באדיבות המצולמים
גל אברהם מטפל בחיילים. באדיבות המצולמים
גל אברהם מטפל בחיילים/באדיבות המצולמים

גל שגר ביישוב גילון שנמצא בגליל המערבי במועצה האזורית משגב מטפל ברפואה סינית בקליניקה שלו. הוא סיים לימודי רפואה סינית במכללת רידמן לרפואה משלימה ואינטגרטיבית לפני ארבעה חודשים. עובד במקביל במכבי טבעי כבר שנה וחצי וגם כאסיסטנט במכללת רידמן כבר שלוש שנים. בשנתיים האחרונות מתעסק המון בטיפולים. הוא מתמחה בכל הנושא של בעיות והפרעות שינה ובנוסף גם בתחום הכאב.

בשנה הרביעית במכללת רידמן עובדים התמחויות, בין היתר גם בתחום האורתופדי, זאת מאחר וזה אחד התחומים הכי שכיחים באוכלוסייה הכללית. "הרבה אנשים סובלים מכאב ולכן העמקתי בתחום", הוא מסביר. גל נותן הרבה קרדיט על הידע שלו לעידן מוסקוביץ', אחד המרצים שלו ברידמן קמפוס חיפה ומומחה בטיפול בכאב. כמה שבועות לתוך הלחימה כשרידמן הבינו שהוא מדקר בשטח, הם תרמו לו מאות מחטים כדי שיוכל להמשיך בפעילות.

גל אברהם מטפל בחיילים. באדיבות המצולמים
גל אברהם מטפל בחיילים/באדיבות המצולמים
גל אברהם מטפל בחיילים. באדיבות המצולמים
גל אברהם מטפל בחיילים/באדיבות המצולמים

לגל חשוב להסביר כי דיקור סיני הוא כלי טיפולי חשוב ועוצמתי ברפואה הסינית והוא נחשב הטיפול המשלים הנפוץ ביותר בכל רחבי העולם. הדיקור הסיני נשען על התפישה שריפוי והקלה יושגו על ידי שיפור הזרימה של אנרגיית החיים - הצ'י, אשר זורמת בגוף האדם בתוך רשת מסועפת של ערוצי אנרגיה הנקראים מרידיאנים.

הטיפול בדיקור סיני עושה שימוש במחטים דקיקות, גמישות וחד פעמיות, המוחדרות אל נקודות הדיקור שלאורך המרידיאנים שנבחרו בהתאם לאבחון ולחומרת המחלה, זאת במטרה לשחרר את החסימות האנרגטיות שנגרמו בעקבות הפרת האיזון האנרגטי של המטופל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully