וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 סוגי תה שיכולים להוריד נפיחות בבטן

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 8:10

נפיחות בבטן שלא נגרמת ממחלה או מצב רפואי קבוע, יכולה להוות מטרד אמיתי לאיכות החיים שלו. עכשיו כאשר החורף כאן ורובנו נשתה יותר תה - כדאי לדעת אילו סוגים יכולים להקל על הבטן

אישה מחזיקה את הבטן. ShutterStock
אישה מחזיקה את הבטן/ShutterStock

נפיחות בבטן היא נורמלית, והיא משפיעה על גברים ונשים כאחד. ונכון, לא מדובר בבעיה רפואית אקוטית ואין ממה להיבהל, אבל בואו נודה בזה, זה יכול להיות מאוד לא נוח.

נפיחות בבטן נגרמת בעקבות שיבוש במערכת העיכול שמוביל לגזים, צרבות ותחושת בטן מלאה ונפוחה. אלה עלולים להיווצר בגלל מספר סיבות: קשיים בספיגת המזון, פגיעה באיזון החומצי בקיבה, קשיים בפריסטלטיקה (תנועתיות), פגיעה בתאי הריר במערכת העיכול, זיהומים, דלקות במערכת העיכול, כבד שאוגר שומנים ופסולת, חוסר באנזימי עיכול ומתח ועומס לאורך זמן.

למרבה המזל, תה צמחים יכול להיות תרופה הוליסטית מצוינת לנפיחות בבטן.

תה מנטה

לעלי המנטה איכות מרירה התומכת במערכת העיכול ומשפרת את הספיגה. המנטה תורמת ליכולתו של הגוף לשחרר גזים כלואים, מכיוון שהיא מרפה את הטונוס של סוגרי מערכת העיכול ומאפשרת לה לפנות גזים ביעילות, ולא לאגור אותם.

מחקר משנת 2011 מצא תרכובות מסוימות בצמח זה (כגון מנטול), שיכולות ליצור תגובה לשיכוך כאבים במעיים ושימושיות לנפיחות הקשורה תסמונת המעי הרגיז.

תה נענע. ShutterStock
תה נענע/ShutterStock

תה ג'ינג'ר

הג'ינג'ר מכיל אנזים הנקרא zingibain המסייע לגוף לפרק חלבון ושומר על תנועה של נוזלים ומזון לאורך מערכת העיכול. האנזים מסייע למזון שאתם אוכלים לעבור דרך המערכת בקלות רבה יותר, וכתוצאה מכך מפחית את תחושת הנפיחות, הגזים או העצירות.

תה לואיזה ורבנה

לואיזה ורבנה שייכת לקטגוריית הצמחים המרגיעים שמרפים ומרגיעים את הגוף ואת האזור ההורמונלי. כאשר הגוף רגוע, מערכת העיכול עובדת טוב יותר והנפיחות יורדת. א

תה קמומיל. ShutterStock
תה קמומיל/ShutterStock

תה קמומיל

פרחי קמומיל שייכים לקטגוריית צמחים נוגדי דלקת וכאב בהקשר של מערכת העיכול. הקמומיל מכיל רכיבים מרירים משפרי עיכול ומונע היווצרות גזים הגורמת לנפיחות בבטן. לקמומיל גם סגולות של נוגד דלקת וכאב, מגביר ספיגה ומרכך. השפעת פרחי הקמומיל תחזיר לאיזון את מערכת העיכול תוך הפעלת מספר מנגנונים במקביל. צמחים נוספים העונים על אותו הצורך: שורש כורכום, שורש ג'ינג'ר וזרעי אניס.

תה שיבה

שיבה היא צמח מר, שחליטה שלו משפרת את העיכול ומונעת גזים. צמחים מרים תומכים בכבד וגורמים למערכת העיכול לעבוד ביעילות. בתוך העלים המרים בולטים העלים הירוקים - אלה מספקים לגוף את אנזימי העיכול שמסייעים בהפחתת נפיחות.

תה שומר

השומר מקל על כאבי בטן, נוגד עוויתות במערכת העיכול, מפיג גזים, נפיחויות ועצירות. בקיצור, הוא פשוט מצוין לבטן.

את התה מכינים מזרעי השומר. ניתן להרתיח אותם ולשתות - מה שמסלק רעלים מהגוף ומרפא דלקות בגוף. זרעי השומר תורמים גם למערכת הנשימה על ידי כיוח והרגעת השיעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully