וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי נתפס: פעילות גופנית מרובה יכולה לעשות אתכם זקנים יותר

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 9:14

מחקרים רבים אישרו בעבר שמי שמתעמלים יותר חיים חיים ארוכים ובריאים יותר, אבל מחקר חדש מראה אחרת. הנה כל הפרטים החשובים

זו הדרך הנכונה לעשות כפיפות בטן/אור גרמן, מאמן כושר

ייתכן שפעילות גופנית אינה המפתח לאריכות ימים, על פי מחקר חדש - למעשה, יותר מדי פעילות וכושר גופני עלולה אפילו להאיץ את תהליך ההזדקנות בגוף, כך גילו מדענים סקנדינביים. המחקר השאפתני בנושא הנדון לעתים קרובות טרם זכה לביקורת עמיתים, אך לאחרונה זכה בפרס הלאומי לרפואת ספורט בפינלנד, שם המחקר נערך על פני תקופה של 45 שנים.

החוקרים מאוניברסיטת Jyvaskyla מצאו שפעילות גופנית עשויה להיות רק חלק קטן מהתמונה הגדולה יותר ובמקרים מסוימים עלולה להיות בריאות שלילית

אישה מרימה משקולות. ShutterStock
אישה מרימה משקולות/ShutterStock

המשתתפים דיווחו בעצמם על זמן ועוצמת הפעילות הגופנית היומיומית שלהם וחולקו לארבע קבוצות: יושבנים, פעילות בינונית, פעילות גבוהה ופעילות עצימה.

בסך הכל הם מצאו כי אלו שהתעמלו הכי פחות היו בעלי סיכוי של כ-20% יותר למות במהלך 45 השנים מאשר אלו שהיו פעילים באופן קבוע. עם זאת, כאשר הם סיננו לגורמי אורח חיים כולל השכלה, מדד מסת הגוף (BMI), עישון וצריכת אלכוהול המספר הזה ירד משמעותית.

לאלה בקבוצת הישיבה היו סיכויים גבוהים יותר של רק שבעה אחוזים למות בהשוואה לאלה בקבוצה הפעילה ללא הטבות נוספות מרמות גבוהות יותר של פעילות גופנית. באופן מפתיע, המחקר הראה כי ההזדקנות הביולוגית הואצה עבור אלו שהתעמלו מעט מדי ויותר מדי. מי שהיו הכי פעילים פיזית היו "מבוגרים" בכ-1.8 שנים מאלה שעשו פעילות גופנית צנועה יותר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הכל במידה

החוקרים הגיעו למסקנה שאלו שמתעמלים אולי לא יחיו זמן רב יותר בגלל האימונים שלהם - אלא בגלל שהם בדרך כלל חיים חיים בריאים יותר.

אמנם משך הזמן שבו כל קבוצה הייתה פעילה לא היה ברור, אך ארגון הבריאות העולמי ממליץ למבוגרים בגילאי 18 עד 64 לבצע לפחות 150 עד 300 דקות של פעילות גופנית אירובית בעצימות בינונית או 75-150 דקות של עצימות נמרצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully