וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 3 חודשים של אכילת ווסאבי, זה הדבר המדהים שקרה

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 10:35

כשאתם אוכלים סושי כדאי שלא תשכחו לאכול את הווסאבי ליד כי הוא יכול לעשות נפלאות למוח שלכם. זה מה שאומר מחקר חדש

אכלה יותר מדי סושי וסיימה בבית חולים (צילום: טיקטוק)/מעריב

רוצים לשפר את הזיכרון שלכם? אולי כדאי שתוסיפו עוד קצת וואסבי על הסושי שלכם. אלו הממצאים של אוניברסיטת טוהוקו ביפן, שם צוות של מדענים מצא כי התמכרות לתבלין הירוק החריף יכולה לשפר את הזיכרון לטווח הקצר והארוך כאחד.

במחקר שפורסם בכתב העת המדעי Nutrients, החוקרים פנו ל-72 נבדקים בגילאי 60 עד 80 ללא מצבים בריאותיים קיימים וחילקו את הקבוצה לשניים. במשך 12 שבועות, מחצית קיבלה פלצבו, ואילו המחצית השנייה נטלה 100 מיליגרם של תמצית ווסאבי בערב. בתום תקופת שלושת החודשים, אלו שלקחו את הוואסאבי ראו "שיפור משמעותי בביצועי זיכרון עבודה (לטווח קצר) ואפיזודי (לטווח ארוך)", בהשוואה לאלה שלקחו פלצבו, לפי המחקר.

וואסבי. ShutterStock
וואסבי/ShutterStock

אלו שלקחו את הוואסאבי חוו שיפור ממוצע של 18% בציון הזיכרון האפיזודי שלהם, שהגיע ב-14% גבוה יותר מקבוצת הפלצבו, לפי חדשות CBS. רואי נואצ'י, המחבר הראשי של המחקר, ופרופסור חבר במכון לפיתוח, הזדקנות וסרטן של בית הספר ביפן אומר לרשת שוואסאבי כבר היה ידוע כמקור של יתרונות בריאותיים, "אבל מה שבאמת הפתיע אותנו היה השינוי הדרמטי בזיכרון הנבדקים, שהיה ממש משמעותי".

מדענים קושרים את התוצאות לחומר ביוכימי בשם 6-MSITC, אנטי דלקתי ונוגדי חמצון שלא ניתן למצוא בקלות בצמחים אחרים. החוקרים מאמינים שה-6-MSITC מפחית את רמות החמצון ואת הדלקת בהיפוקמפוס, שהוא החלק במוח שמאחורי תפקוד הזיכרון.

נוצ'י אומר שצעדים אחרים המקודמים לעתים קרובות כדי לשמור על בריאות המוח, כולל פעילות גופנית והקפדה על תזונה ים תיכונית, יכולים להיות מאתגרים לעמוד בקצב עקבי; עם זאת, תוסף ווסאבי יומי יכול להיות הרבה יותר קל לתחזוקה.

צוות אוניברסיטת טוהוקו שואף לבדוק את הווסאבי על קבוצות גיל אחרות ולחקור האם התבלין יכול להאט את הירידה הקוגניטיבית בחולי דמנציה. אבל זה העניין: המשחה החריפה הזו שמוגשת כמעט בכל ברי הסושי - אפילו אלה שביפן - אינה אמיתית במרבית המקרים והיא עשויה בדרך כלל מחזרת לבנה רגילה, צבועה בירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully