וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפול בקנאביס יקר? מחשבון זכאות יגלה: אולי מגיע לכם החזר

בשיתוף סאיקי

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 9:30

חברת סאיקי פיתחה מחשבון זכאות חדש שבודק אם מגיע לכם סבסוד למשאף מדיד לקנאביס רפואי. כל הפרטים

בישראל ישנם כ-135 אלף בעלי רישיונות לקנאביס רפואי. המדינה מממנת טיפול בקנאביס בסכום כולל של 100 מיליון ₪ בשנה, עבור נכות מוכרת ובאישור הוועדות הרפואיות; 56% באמצעות הביטוח הלאומי, לנפגעי פעולות איבה ולנפגעי תאונות עבודה, ו-44% באמצעות משרד הביטחון - לנכי צה"ל וכוחות הביטחון. בהערכה כוללת זהירה, מדובר בכ-20 אלף מטופלים בסה"כ. מה שאומר שכ-115 אלף מטופלי קנאביס מוציאים מכיסם הפרטי אלפי שקלים בשנה עבור הטיפול בקנאביס.

משאף. איתי קורגן,
זיוה שמרוני, נפגעת תאונת עבודה. מטופלת במשאף ובמחסנית SyqeAir ומקבלת החזר מלא/איתי קורגן

92% מבעלי הרישיונות לקנאביס רפואי משלמים מכיסם עבור הטיפול

קנאביס רפואי אינו תרופה ומוגדר כ"סם מסוכן" המותר לשימוש בכפוף לאחזקת רישיון ממשרד הבריאות. לכן, הקנאביס לא כלול בסל התרופות, לא מסובסד בביטוחים המשלימים של קופות החולים ויוצא נטו מכיס המטופלים ומשפחותיהם. מנתוני היק"ר (יחידה לקנאביס רפואי) שפורסמו בנובמבר 2023, הצריכה הממוצעת בישראל היא כ-39 גרם (4 מוצרי תפרחת או שמן) בחודש, במחיר ממוצע חודשי של כ-1,100 ₪. עבור מטופלים כרוניים (רובם המכריע של המטופלים), מדובר בהוצאה כספית גבוהה לכל החיים.

היכנסו למחשבון בדיקת זכאות. הבדיקה חינם והתשובה מהירה>

סאיקי - קנאביס רפואי. יח"צ,
מהו אחוז המימון של חברות הביטוח?/יח"צ

אולי גם אתם מבוטחים לטיפול בקנאביס רפואי

כ-40% מהישראלים מחזיקים בביטוח רפואי אישי או קולקטיבי-ממקום העבודה. היקף הפרמיות המוערך בענף ביטוחי הבריאות עומד, נכון לשנת 2022, על 13,000,000,000 ש"ח. ביטוחים קולקטיביים, כמו מועדון "חבר", מועדון "טוב" של עובדי המדינה, לשכת עורכי הדין, לשכת רו"ח, ארגון אזרחים עובדי צה"ל ועוד, מציעים למבוטחים ולמשפחותיהם החזר כספי בסבסוד של אלפי שקלים בשנה.

קל להשתמש במחשבון לבדיקת הזכאות

בעזרת שאלון קצר, בקליקים ספורים, אתם מסמנים את הפרמטרים ההכרחיים לקבלת סבסוד: רישיון לקנאביס עבור התוויה מוכרת, קופת חולים או גורם מבטח אחר (ביטוח אישי/ קולקטיבי) או השתייכות לאחת מהקבוצות הבאות: נכי צה"ל וכוחות הביטחון, נפגעי פעולות איבה או נפגעי עבודה. התשובה מתקבלת בתוך שניות ובהתאם לתשובות שסימנתם, המחשבון מציין את שם הגורם המסבסד, הסעיפים הרלוונטיים בפוליסה ואפילו סכומי המימון שנקובים בה.

לשם המחשה: עפ"י פוליסת ביטוח בריאות לעמיתי "חבר" ומשפחותיהם, ישלמו המבוטחים הזכאים* על משאף SyqeAir דמי השתתפות עצמית בגובה 20%, שהם 390 ₪ בלבד, במקום 1,950 ₪. מחסנית לטיפול החודשי בקנאביס (שמספיקה ל-60 שאיפות) תעלה 100 ₪ בלבד (השתתפות עצמית) במקום 740 ₪, סכום השיפוי המקסימלי הוא 20,000 ₪ לכל שנתיים. בשני המקרים, מדובר בהקלה משמעותית בהוצאות הבריאות.

, יח"צ

בעלי רישיון לתפרחות מתקדמים למשאף SyqeAir בלי להחליף את הרישיון ומקבלים החזרים בהתאם לתנאי הפוליסה

משאף SyqeAir הוא צורת המתן היחידה שמציעה טיפול יציב ועקבי במינונים מדודים ונמוכים (במיקרוגרמים) של THC יחד עם שאר הקנבינואידים והטרפנים בתפרחת קנאביס מלאה. המינון מותאם אישית ע"י אחות בהתאם להמלצת הרופא/ה, במטרה להפחית למינימום את תופעות הלוואי בהשוואה לאידוי, לעישון ולשימוש בשמן. השימוש במשאף הוכח כבטוח יותר בהשוואה לצורות המתן המאושרות האחרות. לכן, היק"ר החליט לאשר את השימוש במשאף כאחת מהאפשרויות הבודדות המותרות בעת הוצאת רישיון ראשון לקנאביס.

איפה בפוליסה נמצא הכיסוי למשאף ומחסנית SyqeAir?

כמכשיר רפואי מאושר אמ"ר (אביזרים ומכשירים רפואיים) הכיסוי הביטוחי למשאף קנאביס יימצא לרוב תחת שירותים אמבולטוריים או שירותים רפואיים> אביזרים רפואיים, כאביזר/מכשיר רפואי. ישנן פוליסות שמציעות את הכיסוי הנדרש בפרק ביטוח לטכנולוגיות מתקדמות.

מחסנית SyqeAir עשויה לקבל סבסוד לרוב בפרק תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות. בחלק מהפוליסות ניתן למצוא בפרק זה גם סעיף ייעודי לטיפול רפואי בקנאביס או בסעיפים שמתייחסים לטיפול בכאב.

סאיקי - קנאביס רפואי. יח"צ,
תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות/יח"צ

גם מטופלים בעלי רישיון לתפרחות T20C4 ; T15C3 ; T10C2 בעלי ביטוח בריאות מתאים יכולים להפסיק לעשן, להתקדם למשאף ומחסנית SyqeAir מבלי שיצטרכו לשנות את הרישיון.

חשוב לשים לב לאותיות הקטנות, להחרגות ולהתניות

חלק מהפוליסות הפרטיות מציינות במפורש רשימת התוויות רפואיות שעבורן בלבד ניתן ההחזר הכספי עבור הקנאביס. יש לבדוק שהפוליסה אינה מגבילה את המצבים הרפואיים או (במקרה שאכן קיימת רשימה כזאת) מכילה את ההתוויה הרפואית המתאימה למצבכם. הסבסוד לטיפול מותנה בהצגת המלצה רפואית מרופא/ה עם מומחיות בתחום הרלוונטי, שניתנה למבוטח לפני הרכישה ואושרה על-ידי הגורם המסבסד. חשוב להתייעץ עם סוכני הביטוח שלכם

למידע נוסף: אתר סאיקי

*המידע המובא לעיל הוא מידע כללי, הניתן על ידי חברת סאיקי מדיקל בע"מ, במטרה להגביר את המודעות לאפשרויות קבלת החזרים כספיים בגין שימוש במוצרי קנאביס רפואי ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. בכל שאלה בנוגע לפוליסות הביטוח הספציפיות שברשותך, יש לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי מאנשי מקצוע העוסקים בתחום. שימוש בקנאביס בכלל, ובמשאף ומחסנית SyqeAir מותנה בהמלצת רופא וברישיון/מרשם לשימוש בקנאביס רפואי ממשרד הבריאות ואין באמור משום המלצה רפואית.

1. https://www.gov.il/BlobFolder/reports/licenses-status-november-2023/he/subjects_cannabis_docs_licenses-status-november-2023.pdf
2. https://www.health.gov.il/hozer/CN_106_2019.pdf
3. https://forbes.co.il/health-insurance-reform/
4. Aviram J, et al. (2022) PAIN Reports. 7(3). e1011.
5. Aviram, J. (2021). European Journal of Pain, 25(2), 359-374

בשיתוף סאיקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully