וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר אנשים ימותו ממחלות בעזה מאשר הפצצות": הסיכון נחשף

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 11:19

האם הסיכון למחלות שיתפשטו בקרב אוכלוסיית עזה הוא אמיתי? אילו מחלות הן המאיימות ביותר? וגם - הפעולה שמעלה את הסיכון לסרטן ארוך טווח ברצועה

בווידאו: כוחות צהל ממשיכים להילחם בשטח רצועת עזה/דובר צה"ל

ככל שההפצצות של ישראל במעוזי החמאס בעזה נמשכות, גובר החשש לגבי האופן שבו המצב עלול להעלות את הסיכון למחלות ברצועה. ארגון הבריאות העולמי הזהיר השבוע כי עלולים להיות יותר מקרי מוות בעזה ממחלות ותשתיות בריאותיות שנפגעו מאשר מפצצות וטילים.

"בסופו של דבר, נראה כי יותר אנשים ימותו ממחלות ממה שאנחנו אפילו רואים מההפצצה אם לא נוכל להחזיר את מערכת הבריאות ולספק את יסודות החיים: מזון, מים, תרופות וכמובן דלק להפעיל את בתי החולים", אמרה אתמול (רביעי), דוברת ארגון הבריאות העולמי, מרגרט האריס.

"ברוב המלחמות, הרבה יותר אנשים חולים ומתים מההשפעות הבריאותיות העקיפות של סכסוך מאשר מהשפעות ישירות של פצצות, כדורים וכלי נשק אחרים", אמר ל-CNN ד"ר בארי לוי, מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת טאפטס ומחבר הספר " מאימה לתקווה: זיהוי ומניעת ההשפעות הבריאותיות של מלחמה". "השפעות עקיפות אלו נגרמות בעיקר מהרס של תשתיות אזרחיות, המספקות מזון, מים, מחסה ושירותי בריאות, כמו גם עקב עקירה בכפייה".

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, אמר בפוסט שלו ביום רביעי כי היו לפחות 111,000 מקרים של זיהומים חריפים בדרכי הנשימה; 12,000 מקרים של גרדת; 11,000 מקרים של כינים; 75,000 מקרים של שלשולים, מתוכם כמחציתם מתחת לגיל 5; 24,000 מקרים של פריחה בעור; 2,500 מקרים של אימפטיגו; 2,5000 מקרים של אבעבועות רוח ו-1,100 מקרים של צהבת, בין יתר מצבים בריאותיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פצועים מטופלים בבית חולים בחאן יונס, רצועת עזה, 4 בדצמבר 2023. רויטרס
פצועים מטופלים בבית חולים בחאן יונס, רצועת עזה, 4 בדצמבר 2023/רויטרס

ההשפעות הבריאותיות העקיפות כוללות מקרים של מחלות זיהומיות במערכת העיכול כגון כולרה, בעיקר עקב גישה מופחתת למים בטוחים, והפרעות נשימה מדבקות כמו חצבת, שחפת וגם קורונה, בין היתר בשל תנאי חיים צפופים. צמצום שירותי בריאות הציבור, כגון חיסונים ופעולות לשליטה בהתפרצויות מחלות, כמו גם עלייה בתת תזונה יכולים לתרום להתרחשות ולחומרה של מחלות זיהומיות.

"החמרה בסוכרת ומחלות לב וריאות כרוניות מתרחשת במהלך מלחמה בגלל טיפול רפואי מופחת ופחות גישה לתרופות בסיסיות. תמותת יולדות ותינוקות עולה בגלל צמצום שירותי המניעה והטיפול הרפואי. ולמלחמה יש השפעות עמוקות על בריאות הנפש, כולל דיכאון, PTSD והתאבדות", אמר לוי, שחוקר את ההשפעות הבריאותיות של מלחמה כבר יותר מ-30 שנה.

"אני מסכים עם ארגון הבריאות העולמי שחייבים להמשיך לספק סיוע הומניטרי", אמר. "אבל, בריאות ושלום שלובים זה בזה. אי אפשר להחזיר את הבריאות והביטחון של האנשים עד שהאלימות תסתיים וננקטו צעדים לקראת שלום צודק ובר קיימא".

סיכונים בריאותיים גופניים אחרים הם נשימה של עשן ואדים מבורות כוויות פתוחים, חול, אבק, חלקיקים, מחלות לב וכלי דם ושבץ מוחי. שאיפה ציבורית מתמשכת של חומרים רעילים יכולה להשפיע על האף והריאות ואף יכולה להוביל לסרטן בטווח הארוך. יש גם סיכונים בריאותיים בקרב נשים בהריון, כמו צירים מוקדמים, רעלת הריון, הפלה, לידות מוקדמות וסיבוכים של יילודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully