וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

670 נפגעים ביום אחד: האיש שניהל את אירוע רב-הנפגעים הגדול בישראל

ד"ר שלומי קודש

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 15:45

במהלך ה-7 באוקטובר, נקלטו בבית החולים סורוקה למעלה מ-670 מטופלים. "זה אולי אירוע רב-הנפגעים הגדול במרכז רפואי יחיד בהיסטוריה של האנושות כתוצאה ממתקפת טרור", כותב ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים, ומבקש מהמדינה: "רק תנו לנו את הכלים להמשיך"

ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה. רמי זרנגר,
"חובת כולנו לתת למערכת הבריאות את הכלים הנדרשים להצטיין". ד"ר שלומי קודש/רמי זרנגר

"במהלך היממה הראשונה למלחמת חרבות ברזל פונו למרכז הרפואי סורוקה מעל ל-670 נפגעים, אירוע רב-הנפגעים הגדול ביותר בתולדות המדינה. זהו כנראה גם אירוע רב-הנפגעים הגדול במרכז רפואי יחיד בהיסטוריה של האנושות כתוצאה ממתקפת טרור. כל מי שנזקק לטיפול מציל חיים נותח במהירות וטופל במערך מציל החיים שלנו. נפגעים שמצבם אפשר זאת, הועברו כבר בלילה הראשון לטיפול בבתי חולים אחרים על מנת לאפשר המשך קליטת נפגעים מהשטח.


לכל הכותבים בפרויקט "זה לא אותו הבית" >>


"במהלך ה-7 באוקטובר חוויתי ביתר-שאת את העוצמה יוצאת הדופן של צוות סורוקה, מכל הסקטורים. כפי שהוכחנו פעם אחר פעם, למשל בפנדמיית הקורונה. עכשיו אני יכול לומר בוודאות - נראה שאין אתגר שהצוות הזה לא יכול לו.

"לצד הכאב והכעס שחשו רבים מאזרחי המדינה באותו יום, ובוודאי שתושבי הנגב, יש גם נקודות אור רבות. המפגש עם הנפגעים ביישובי הנגב המערבי ועם אנשי כוחות הביטחון שפעלו בשטח הראו את הפנים של העם הישראלי, את תחושת הלכידות, את ההירתמות לייעוד ולדרך, את החוסן ואת אהבת העם והארץ.

"אנחנו מתמודדים עם הטיפול בפצועי צה"ל בשגרה ובחירום, לצערנו, לאורך כל מלחמות ישראל. המלחמה הזו הציבה בפנינו אתגרים שלא הכרנו בעבר, שכרוכים בגמישות וברגישות אין קץ - קבלת החטופים חזרה הביתה במעטפת רפואית ורגשית, כמו גם מתן שירות רפואי לתושבים הרבים שפונו מבתיהם והתפזרו בכל כנפות הארץ. צוותי מערכת הבריאות, בקהילה ובבתי החולים, עמדו גם באתגרים אלה בגבורה.

"בשבעה באוקטובר התחזקה בי תחושת הכבוד על תפקוד מערכת הבריאות שבה אני מנהל ועל הזכות שנפלה בחלקי להוביל צוות כה מסור ומחויב. לצד אלה, חובת כולנו לתת למערכת הבריאות ולצוותים שלה את הכלים הנדרשים להמשיך ולהצטיין ולהיות ראויים, כמדינה. גם לנוכח האתגרים יוצאי הדופן שניצבים בפנינו בימים אלה, מערכת הבריאות, בקהילה ובבתי החולים, מהווה זרקור למערכת הציבורית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully