וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהחלום הופך למציאות: כל מה שצריך לדעת על ניתוח לייזר בעיניים

מוגש מטעם עין טל הדסה - המרכז להסרת משקפיים בלייזר

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 14:28

משקפי הראייה הפכו עם השנים לאביזר אופנתי שמגיע בצבעים מגוונים וצורות שונות, ומעניק לנו לוק מתוחכם ורציני. אבל למרות זאת, כל מרכיב משקפיים יודה בפה מלא שהוא היה מעדיף לוותר על התלות במשקפיים

עין טל הדסה - המרכז להסרת משקפיים בלייזר. עין טל הדסה - המרכז להסרת משקפיים בלייזר,
למרות שנוהגים לקרוא לו ניתוח, הסרת משקפיים בלייזר הוא הליך פשוט/עין טל הדסה - המרכז להסרת משקפיים בלייזר

עבור רבים, החלום להיפרד ממשקפי הראייה הזה הפך למציאות בזכות התפתחותם של ניתוחי הלייזר לעיניים, הליך רפואי פופולרי ויעיל שמעצב מחדש את הקרנית ומתקן בעיות ראייה כמו קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמציה.

מהו ניתוח לייזר להסרת משקפיים?

למרות שנוהגים לקרוא לו ניתוח, הסרת משקפיים בלייזר הוא הליך פשוט, מהיר ולא פולשני שעורך דקות ספורות. אחוזי ההצלחה הגבוהים שלו והשיפור המדהים בחדות הראייה שהוא מציע הפכו אותו לפופולרי במיוחד ועד היום עברו מיליוני אנשים בעולם את ההליך ונפרדו מהמשקפיים.

ישנן שלוש שיטות עיקריות לביצוע הליך הסרת משקפיים בלייזר:

PRK - השיטה הוותיקה ביותר להסרת משקפיים בלייזר הנמצאת בשימוש כבר מעל 30 שנה. בשיטה זו מבוצעת הסרה של שכבת תאי הציפוי של הקרנית, המנתח מבצע שיוף בלייזר על פני הקרנית ובסיום ההליך מונחת עדשת מגע למספר ימים על פני הקרנית על מנת לאפשר צמיחה מחודשת של תאי האפיתל. שיטה זו מתאימה לבעלי קרנית דקה שאינה מתאימה לשיטות האחרות. אך תקופת הריפוי שלה מעט יותר ארוכה ונמשכת מספר ימים בהם ניתן לחוות אי נוחות זמנית וראייה מטושטשת.

LASIK - שיטת הלאסיק היא שיטה הנפוצה ביותר להסרת משקפיים בלייזר הנמצאת בשימוש כעשרים שנה ובוצעה על מיליוני מטופלים בעולם. בשיטה זו מבצע הרופא המנתח פיצול במרכז הקרנית ויוצר מעין מכסה, שלאחר הרמתו נוצר משטח טיפולי בעומק הקרנית שעליו מבוצע השיוף בלייזר. בסיום הניתוח, מוחזר המתלה למקומו. היתרון המרכזי בשיטה זו הוא תקופת ההתאוששות המהירה, או יותר נכון הכמעט לא קיימת. הטיפול עצמו הוא מהיר ויעיל ואורך מספר דקות בלבד, ודקות אחדות לאחר הניתוח המטופל כבר יכול לראות בצורה עצמאית וללא משקפיים.

IntraLasik - זוהי השיטה החדשה, המתקדמת והמדויקת ביותר. שיטה זו מאפשרת למנתח גמישות ודיוק ע"י לייזר האינטרלייז המסמן את הפיצול של הקרנית ומסייע למנתח לבצע ניתוח בקרניות דקות יותר בבטיחות מקסימלית.

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר. ShutterStock
כ-30% ממרכיבי המשקפיים או מהמשתמשים בעדשות הראייה אינם מתאימים לניתוחי הסרת משקפיים בלייזר/ShutterStock

האם כל אחד יכול לעבור הסרת משקפיים בלייזר?

למרות שמדובר בהליך פופולרי ומתקדם, לא כולם מתאימים לניתוח הסרת משקפיים בלייזר. למעשה, כ-30% ממרכיבי המשקפיים או מהמשתמשים בעדשות הראייה אינם מתאימים לניתוחי הסרת משקפיים בלייזר, בהם אנשים בעלי קוצר ראייה גבוה מאד (בדרך כלל עולה על -10 דיופטר), רוחק ראייה גבוה (בדרך כלל מעבר ל-+5 דיופטר), מרשם משקפיים לא יציב שהשתנה בשנה האחרונה, או אנשים שסובלים ממחלות עיניים שונות כמו יובש חמור, קרטוקונוס, קטרקט, גלאוקומה ובעלי קרניות דקות או לא סדירות.

ההתאמה לניתוח נקבעת על סמך שלוש בדיקות מרכזיות המתבצעות לפני הניתוח. הראשונה היא בדיקת טופוגרפיה, שמצלמת את הקרנית וממפה אותה, השנייה היא בדיקה אופטומטרית הבודקת את חדות הראייה וקובעת את היציבות האופטית, והשלישית בדיקת עיניים הבודקת את תקינות העין ואת בריאותה.

האם יש משמעות לגיל בו עוברים את הניתוח?

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר מתאים לאנשים בכל גיל, כאשר לרוב אצל אנשים צעירים הוא יפחית משמעותית את צורך במשקפיים. מבוגרים יותר עשויים להזדקק למשקפי קריאה בסביבות גיל 40-42, גם אם לא היו זקוקים להם לפני הניתוח.

מהי תקופת ההחלמה אחרי ניתוח לייזר בעיניים?

רוב האנשים מחלימים במהירות לאחר ניתוח לייזר בעיניים וחוזרים לפעילות שגרתית רגילה תוך יום או יומיים. על מנת לאפשר לקרנית להחלים לחלוטין, מומלץ להימנע מפעילויות שעלולות להזיק לעיניים, כגון שחייה בבריכות או עיסוק בספורט מגע, עד להנחיה אחרת מרופא העיניים.

האם יש תופעות לוואי לניתוח?

כמו לכל הליך רפואי, גם להסרת משקפיים בלייזר עלולות להיות השפעות, רובן זמניות ועוברות עם הזמן. כאבי עיניים זמניים שכיחים בימים הראשונים שלאחר ההליך, מכיוון שהשכבה החיצונית של הקרנית (האפיתל) מוסרת. חלק מהמטופלים עלולים לחוות יובש זמני או ממושך בעיניים לאחר הניתוח, אותו אפשר להרגיע בד"כ באמצעות שימוש בטיפות עיניים. תופעה נוספת היא סנוור, הילות או ראייה כפולה סביב אורות, במיוחד בלילה. הפרעות ראייה אלו הן בדרך כלל קלות ומשתפרות עם הזמן.
סיבוכים לטווח ארוך עשויים לכלול זיהום, עכירות בקרנית, או שינוי בעקמת הקרנית, אך כיום עם התפתחות הטכנולוגיה הרפואית הם נדירים ביותר.

היכן מומלץ לבצע ניתוח לייזר בעיניים?

על מנת ליהנות מהיתרונות הרבים של ההליך, חשוב לבחור לבצע את הניתוח במרכז מקצועי עם טכנולוגיה חדשנית המבצע ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר בהתאם לתוצאות בדיקות ההתאמה והחלטה משותפת של המטופל והרופא.

יש לבחור את נבחרת הרופאים במרכז ולבצע את ניתוח השמקפיים בלייזר אצל מומחה קרנית מוסמך, בעל ידע וניסיון בהליך. זכרו שהמנתח הוא היחיד האחראי לניתוח הסרת המשקפיים ולכל ההחלטות הקשורות בניתוח ולכן חשוב שהוא זה שיבדוק אתכם בצורה יסודית ויסביר לכם על מבנה העין שלכם, על הניתוח המתאים עבורכם, סיכויי ההצלחה והסיבוכים, על הניתוח עצמו והביקורות שלאחר הניתוח.

מוגש מטעם עין טל הדסה - המרכז להסרת משקפיים בלייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully