וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב נמס: נקודות הציון הכי מרגשות בשנים הראשונות לחיי הילדים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 9:14

נכון שכמעט כל דבר שהילדים עושים בפעם הראשונה הוא מרגש, אבל יש כמה רגעים שהם בטופ. הנה רשימה של החוויות שהכי יגרמו ללב שלכם להחסיר פעימה

אמא עם שני ילדים קטנים. ShutterStock
אמא עם שני ילדים קטנים/ShutterStock

לאחר 40 שבועות של ציפייה הבייבי נולד, וזה מרגש כל כך, בין שהוא התינוק הראשון שלכם ובין שהוא הרביעי. כעת אתם מתחילים ביחד מסע משפחתי בו הילד שלכם יתפתח, יחקור, יגדל, יתנסה ואתם גם כן, ביחד איתו.

כל חוויה עם התינוק שלכם בפעם הראשונה היא מרגשת, אבל יש כמה רגעים שנחקקים לעד בלב ובראש. כאלה שאתם מצטערים אם לא הספקתם לצלם, אבל גם מודים על האפשרות להיות כל כולכם בהם, כשכל תשומת הלב שלכם מופנית רק לדבר אחד - החוויה שלכם עם הילד שלכם. הנה רשימה של נקודות הציון הכי מרגשות שאתם הולכים לחוות כהורים בשנים הראשונות:

החיוך האמיתי הראשון

לא חיוך של גזים, לא חיוך כללי ולא ברור, אלא חיוך ממוקד שמכוון אליכם. בעוד יש תינוקות שיחייכו חיוך כן בגיל חודש, אחרים יעשו זאת רק בעוד כמה חודשים, וכשזה קורה - זה ממיס את הלב גם לקשוחים ביותר שביניכם.

הלילה השלם הראשון

זה יכול לקרות בגיל שבועיים וזה יכול לקרות לראשונה בגיל שנתיים. זה יקרה בהפתעה, כשלא תצפו, כשאולי תהיו מיואשים ובעיקר מאוד מאוד עייפים. פתאום הבייבי שלכם לא יתעורר ביקיצות הרגילות שלו במהלך הלילה, ואתם ככל הנראה כן תתעוררו כדי לבדוק שהכל בסדר ותתרגשו לגלות שהוא פשוט ישן. חשוב לסייג ולומר שלילה של שינה מתוקה לא מבטיח שכל הלילות הבאים הולכים להיראות כך, אך לפחות גיליתם את היכולת של התינוק שלכם לישון לילה שלם וזה לא פחות ממרגש.

הצעדים הראשונים

אתם כבר תחזו בהכנות לצעדים הראשונים: התינוק יישען על רהיטים ויתקדם, ייתן לכם יד ויעשה ביחד איתכם כמה צעדים, אפילו יעמוד לרגע וזה ייראה כאילו אוטוטו הוא הולך. אבל שום דבר לא משתווה לצעדים האמיתיים הראשונים, כשגם אתם וגם התינוק מתרגשים מהפלא הזה. אם תצליחו לקלוט את הצעדים הראשונים בטלפון תהיה לכם מזכרת נהדרת לכל החיים.

הפעם הראשונה שיקראו לכם

האבות שבקהל הולכים להתרגש קודם, מאחר שאחת המילים הראשונות שתינוקות אומרים הן "אבא", ואיזו התרגשות זאת הולכת להיות. כשהבייבי שלכם יביט בכם ויגיד לכם "אבא" במלוא הכוונה בפעם הראשונה זה פשוט ימיס אתכם. אמהות, לא להתייאש, גם לכן זה יקרה במוקדם או במאוחר והציפייה הולכת להשתלם.

הבעת החיבה הראשונה של האח הבכור

ישנם אחים גדולים שיחבקו את התינוק בעדינות עוד בבית היולדות, וישנם כאלה שזה ייקח להם כמה חודשים טובים. הצטרפות תינוק חדש למשפחה אינה פשוטה לאח הבכור, ויש מי שמתקשים לעכל את המציאות החדשה ואת התחרות בתשומת הלב ההורית. כשתראו לראשונה את החיבוק, הליטוף או הנשיקה מצד הילד הגדול שלכם לאחיו התינוק זה ללא ספק יחמם לכם את הלב ואפילו יגרום לכם לדמוע.

הפעם הראשונה שתשמעו "אתם יכולים ללכת, אני מסתדר"

חשבתם שלילד יהיה קשה ביום הראשון בגן, הייתם בטוחים שהוא לא יעזוב לכם את היד בחוג או כשתלוו אותו לפליידייט - אבל נכונה לכם הפתעה. לא רק שלא נרשם קושי, אלא הילד שלכם בנונשלנטיות אמר לכם: "אתם יכולים ללכת, אני מסתדר". איזה כיף ומרגש לגלות שהילד שלכם עצמאי ובוגר ויודע להתמודד עם סיטואציות מורכבות, נכון?

אב ובנו הצעיר בחוף הים. ShutterStock
אב ובנו הצעיר בחוף הים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully