וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל משפחה והאופרציה שלה: איך מתניידים עם תינוק וילד נוסף?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 12:10

הקטן שלכם זקוק לעגלה והגדול עדיין לא יכול ללכת מרחקים ארוכים ברגל? הכירו את האפשרויות שלכם להתנייד כולם ביחד

ילדה חוטפת צעצוע לאחיה התינוק. ShutterStock
ילדה חוטפת צעצוע לאחיה התינוק/ShutterStock

אם יש לכם ילדים צמודים, או אפילו כאלה שמפרידות ביניהם שנתיים או שלוש, בוודאי נתקלתם בדילמה של ללכת כולכם ביחד ברגל. הקטן - חייב עגלה, זה ברור, אבל הגדול לא יכול ולא רוצה ללכת מרחקים ארוכים ברגל. אז איך מסתובבים בחוץ כולם יחד בנוחות? הכירו את האופציות העומדות בפניכם:

עגלה לגדול, מנשא לקטן

אם התינוק שלכם אוהב להיות במנשא, הנה פתרון שיכול לעבוד: הגדול שלכם יהיה בטיולון, בעוד הקטן צמוד אליכם במנשא. כך הידיים שלכם יהיו פנויות לדחוף את העגלה ולילדים יהיה נוח. החיסרון באפשרות הזאת היא שלא תוכלו להוריד את התינוק מהמנשא, אלא אם הוא כבר בגיל של ישיבה בעגלה וכמובן, אם אחיו הגדול יפנה לו את המקום וילך ברגל. בשורה התחתונה, זהו פתרון להליכות קצרות, למשל בפיזור או איסוף מהמסגרות, אך לא משהו שיכול לעבוד באופן קבוע.

עגלה וטרמפיסט

דעות ההורים ביחס לטרמפיסט נחלקות לשניים: יש את אלה שממש לא מסתדרים איתו ויש את אלה שלא יכולים להתנייד בלעדיו. הטרמפיסט הוא למעשה משטח קטן על גלגלים המחובר לעגלה, עליו יכול לעמוד פעוט ו"לנסוע" יחד איתה. ישנם סוגים שונים של טרמפיסטים - אוניברסליים, ספציפיים לדגם העגלה, כאלה שמתחברים מהצד, כאלה עם כיסא וכאלה עם אפשרות עמידה בלבד. טרם הרכישה, מומלץ לנסות ולראות אם הפעוט שלכם מתחבר לטרמפיסט וכן אם נוח לכם לדחוף את העגלה כשהוא עליו.

עגלת אחים

ישנם סוגים שונים של עגלות שמאפשרות התניידות עם שני ילדים (ואף יותר). עגלת התאומים הקלאסית מאפשרת לילדים לשבת זה לצד זה, בעוד עגלות אחרות מציעות קומפוזיציות שונות - אחד מול השני, אחד מתחת לשני או שילוב של שניהם עבור שלושה אחים. שימו לב, עגלת אחים תופסת יותר מקום בבית, במעלית וגם במדרכות הרחוב, לכן ישנה חשיבות למקום שיש לכם בבית, לגודל המעלית ולרחובות שאתם נוהגים להסתובב בהם.

עגלה וביבמה ג'וק

קחו בימבה ג'וק, הניחו את הגלגל הקדמי שלה על המוט או ממש בתוך הסל בתחתית העגלה וקיבלתם סוג של טרמפיסט ישיבה מאולתר. אם שני הילדים שלכם יודעים כבר לרכוב על בימבה כזאת, הם יוכלו לעשות רוטציה ביניהם, כשבהתחלה אחד מהם יהיה בעגלה והשני על הבימבה, ואז הם יתחלפו. בדומה לפתרון הראשון שהוצע עם המנשא, גם כאן לא מדובר בפתרון קבע אלא באופציה להשתעשע בה מדי פעם בהליכות קצרות.

עגלה לקטן, אופניים או קורקינט לגדול

אם הגדול שלכם מתקשה להיפרד מהעגלה, אבל אתם צריכים אותה עבור הקטן, נסו להציע לו לרכוב לידכם על קורקינט או על אופניים. אולי תופתעו לגלות שהילד שלכם יזנח את הרצון לשבת בעגלה אל מול אטרקציה חדשה "של גדולים".

אבא אמא ושני ילדים. ShutterStock
אבא אמא ושני ילדים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully