וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שיכול להשתבש בחופשה בחו"ל עם ילדים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 8:59

לא שאנחנו רוצים לבאס, אבל הרבה דברים יכולים להפתיע אתכם (ולא לטובה) כשאתם טסים עם ילדים לחופשה. כך תהיו מוכנים לכל צרה שלא תבוא

אבא אמא, ילדה קטנה שוכבים בתוך מיטה בתוך חדר של בית מלון ומקנחים את האף. ShutterStock
אבא אמא, ילדה קטנה שוכבים בתוך מיטה בתוך חדר של בית מלון ומקנחים את האף/ShutterStock

סגרתם נופש עם הילדים? יחד עם האריזות וההתרגשות, כדאי להיות מוכנים לכל מני תרחישים שיכולים להעיב על החופשה, במיוחד כשמדובר בכזאת עם ילדים. מה כבר יכול לקרות, אתם שואלים את עצמכם? מסתבר שלא מעט דברים, אבל אם תדעו להתכונן אליהם מראש ובמקביל גם לדעת לזרום ולהתאים את עצמכם לסיטואציה - אתם תצליחו להתגבר עליהם ולהמשיך ליהנות בחופשה שלכם. הנה רשימה של כל מה שיכול להשתבש בחופשה בחו"ל עם הילדים:

הטיסה מתעכבת

לכאורה, בעיה שיכולה להתרחש בכל טיול, לא רק עם ילדים. עם זאת, ילדים הופכים את ההתמודדות עם העיכוב בטיסה למאתגרת יותר. לא משנה כמה תכננתם שהם בדיוק יירדמו במנשא כשאתם בדיוטי פרי, העלייה למטוס לא תעיר אותם והם יפקחו עיניים רק בנחיתה - כשיש עיכוב בטיסה, ובעיקר כזה שהוא משמעותי, כל התכניות האלו יהפכו ללא רלוונטיות.

השעמום, התסכול, השינוי בלו"ז - אלו לא חוויות ששמורות לילדים בלבד. גם מבוגרים לא יאהבו את זה, אבל שלא כמוהם, ילדים, ובמיוחד הצעירים שבהם, יתקשו לווסת את עצמם או להתגבר בקלות. במקרה כזה נדרש מכם ההורים מאמץ: נכון, התכניות מעט מתעכבות, אבל נסו במהרה להתאים את עצמכם ואת הילדים אליהן: הביאו מראש "ערכה" של משחקים בהתאם לגיל ונשנושים כדי להעביר את הזמן ואל תיצמדו ללו"ז שהכנתם מבעוד מועד. השאירו פתח לשינויים והפתעות ושמרו על מצב רוח טוב עבור הילדים שלכם.

המזוודה לא הגיעה

שוב, כשמדובר במזוודה שלכם - אתם כבר תדעו להתמודד. אבל אם מדובר במזוודה שמכילה את הציוד של הילדים שלכם, זה כבר יכול להיות מדאיג. איך תסתדרו בלי השמיכי, החיתולים או השמלה של אנה ואלזה? אז קודם כל, סביר להניח שהמזוודה תמצא את עצמה בדרכה אליכם במהירות, אבל אם לא, כדי להיות מוכנים לכל מקרה שלא יהיה, דאגו להעלות לתיק שעולה איתכם למטוס את הדברים החשובים וגם לפזר אותם בין שאר המזוודות, כך שאם אחת לא תגיע - לא יהיה בה את כל מה שחשוב, אלא רק חלק.

מחלות

מחלות ווירוסים יכולים לפקוד את הילדים שלכם גם בחופשה, במיוחד אחרי שהייה ממושכת במטוס, הידוע בהיותו מקום שנדבקים בו בכל מני דברים. הילד התחיל להרגיש לא טוב במהלך החופשה? אל תתנו לזה להרוס לו ולכם.

ברוב המקרים לא תצטרכו לשבת איתו בחדר המלון, אלא פשוט לשנות את התכניות בהתאם להרגשתו ועדיין ליהנות בחופשה. כמו כן, דאגו לארוז אתכם מספיק תרופות כדי לשפר את תחושתו ואף לטפל במה שפקד אותו. אם מדובר במקרה חמור יותר הזמינו רופא (ודאגו להסתדר אחר כך עם ביטוח הבריאות על התשלום עבורו).

חדר לא מתאים במלון

קיבלתם חדר עם מיטה שלא מתאימה לילד שלכם? החלל מרגיש צפוף מדי ואתם לא יודעים איך תצליחו לשרוד בו כולכם במשך כמה ימים? קודם כל, עשו מה שאתם יכולים כדי לשנות או להחליף את החדר, אם מבחינת מקום האירוח זאת אפשרות (וגם מבחינת האקסטרה שתצטרכו להוסיף).

אם אתם נשארים בחדר שקיבלתם ודואגים מהשכמות לכולם עם אור ראשון, עשו ביניכם תורנות מי מתעורר עם הילד ולוקח אותו לסיבוב במלון, במרפסת, לארוחת בוקר מוקדמת וכו'. אם בחדר יש, למשל, מיטה עבור הילד אך אתם צופים שהוא יתגלגל ממנה לרצפה מאחר שאין בה מעקה, הורידו את המזרן לרצפה ותחסכו תאונות מיותרות. בשורה התחתונה, נסו לשנות מה שאפשר וגם לזרום עם מה שיש.

קשיים סביב התנהגות

השינוי בסביבה ובשגרה יכול להוציא ילדים מסוימים מהאיזון שלהם. אף שמטרת החופשה היא לעשות כיף, יכול להיות שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם התקפי זעם, תסכול או חוסר הקשבה כללי. קחו נשימה עמוקה, זכרו שבאתם ליהנות ולא לכעוס. אין זה אומר שלא צריך להעמיד במקום ילד שהתנהגותו מפריעה ומזיקה לו או לסביבתו, אך השאירו את החינוך לכשתחזרו לארץ ונסו לעבור עם מה שאפשר כדי שלכולם יהיה הכי נעים שאפשר.

לסיכום, גם אם דברים לא קורים כמתוכנן, צאו לחופשה המשפחתית שלכם עם מרווח השמור לשינויים בלו"ז ובלת"מים. היו ערוכים לכל דבר מצד אחד, ומהצד השני - זורמים, מתפעלים וקלילים. השילוב הזה יאפשר לכם לנצח כל שיבוש וליהנות בכל זאת בחופשה שכל כך חיכיתם לה.

ילד קטן עם רוגטקה. ShutterStock
ילד קטן עם רוגטקה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully