וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: האישה שסבלה מרעד בידיה ועברה ניתוח פורץ דרך, סורגת כובעים לחיילים

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 9:28

סבתא לינט הופמן אלחרר וחברותיה לא מפסיקות לסרוג בימים אלו. הן העבירו כבר למעלה מ-200 כובעי צמר מעשי ידיהן לחיילי צה"ל. עד לפני שנה הופמן אלחרר לא יכלה אפילו להחזיק כוס תה. ניתוח לא פולשני שעברה ברמב"ם החזיר לה את העצמאות לידיים

כבר כמה שבועות שדיירות דיור מוגן "להבים" שבדרום סורגות כובעי צמר לחיילים שנלחמים ומשרתים בשטח. אחת מהן, לינט הופמן אלחרר (70), עושה זאת בניגוד לכל הסיכויים. כשרואים את הופמן אלחרר אוחזת במסרגה ומחברת עיניים לשורה ועוד שורה, קשה להאמין שרק לפני מעט יותר משנה היא סבלה מרעד ראשוני, מחלה על רקע גנטי, אשר מנעה ממנה להחזיק את ידה באופן יציב. בזכות טיפול שעברה ברמב"ם, הרעד פסק והיא מצליחה לבצע פעולות מוטוריות שלא היה חלק מחייה במשך זמן רב.

"בעבר סרגתי הרבה ואהבתי מאוד לסרוג", משחזרת הופמן אלחרר, "אבל עם הזמן התפתח הרעד ואיתו הקושי לבצע פעולות שונות. הידיים קפצו כל הזמן. במשך הרבה זמן עברתי מרופא לרופא בניסיון לחפש פתרון לבעיה, עד שהופניתי למכון להפרעות תנועה ופרקינסון ברמב"ם, שם הוצע לי טיפול מתקדם לרעד".

הטיפול ברעד ראשוני או רעד פרקינסוני בעזרת אולטרסאונד (FUS), פותח בישראל לפני מספר שנים, והוכנס לשימוש ברמב"ם דרך סל התרופות לפני כעשור. מדובר בהליך לא פולשני, מונחה MRI, אשר עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת - קסדה עם עשרות מדרי אולטראסאונד לצורך צריבת אזורים מסוימים במוח, ללא ניתוח פולשני, על מנת לטפל ברעד. בתום הטיפול, שאורך מספר שעות, נצפה שיפור משמעותי עד העלמות מיידית של הרעד. רמב"ם נחשב למרכז המוביל בעולם בטיפולים אלו, עם אחוזי הצלחה גבוהים.

אוהד הופמן אלחרר. באדיבות המצולמים
בנה של לינט, אוהד מדגמן את הכובעים שאמו סרגה/באדיבות המצולמים

הופמן אלחרר עברה את הטיפול ברמב"ם לפני כחמש שנים, אז הצליחו לטפל שם בהצלחה ברעד שהתפתח בידה הימנית.

לפני כשנתיים החלו ברמב"ם בביצוע הליך ניסיוני במסגרת הטיפול ב-FUS, במטרה לפתור מצבים של רעד בשתי הידיים, ולא רק בצד אחד, כפי שהיה נהוג עד אז. הופמן אלחרר, שסבלה מרעד פרקינסוני גם בידה השמאלית, ביקשה לעבור את הטיפול בשנית כדי להחזיר לעצמה שליטה מלאה על ידיה. וכך, לפני 14 חודשים היא חזרה לחדר הניתוח, ויצאה משם עם שתי ידיים יציבות.

"כשאני אוחזת היום במסרגות וסורגת עם חברותיי לדיור מוגן להבים את הכובעים, זה נראה כאילו אף פעם לא הייתה בעיה", היא צוחקת, "אם לא הייתי עוברת את הניתוחים, לא הייתי יכולה לקחת חלק בפעילות הזו. אני מסוגלת לבצע כיום כל מה שאני רוצה עם הידיים, בלי בעיה. כשעלה הרעיון לסרוג כובעים לחיילים שלנו, התנדבתי בשמחה. הוצאנו כבר שלושה משלוחי כובעים של כ-200 כובעים שנסרגו עד כה, ואנחנו עובדות עכשיו על 20 כובעים נוספים, ואני סרגתי שישה כובעים בעצמי. יש גם סריגה של בובות וחיות לילדי העוטף, הכל נעשה באהבה".

גם בנה של הופמן אלחרר, אוהד, אשר משרת בימים אלה במילואים ביחידת חילוץ והצלה של פיקוד העורף, כבר מהשבת הראשונה, נרתם למשימה, כשקיבל לידיו חלק מהכובעים הסרוגים לחלק בין החיילים. "כל חייל שמקבל כובע שארוז בשקית עם כיתוב "דיור מוגן להבים", שידע שזו עבודה שלנו, הדיירות, ושחשבנו עליו כשסרגנו את הכובע", מסכמת הופמן אלחרר.

צפו: האישה שסבלה מרעד בידיה, סורגת כובעים לחיילים -
https://www.youtube.com/watch?v=xq4o0IIIIk8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully