וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ענק מצא שינוי אחד באורח החים שיכול להוסיף עשור לחיים

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 15:18

לבחור לאכול בריא זה לא תמיד קל, אבל נתונים חדשים מראים כי יש לזה לא רק השפעה מיטיבה על המשקל ומצב הרוח, אלא זה יכול להאריך את החיים בצורה משמעותית

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

אנחנו יודעים כמה חשוב לאכול בריא, אבל מחקר חדש מצא כי מעבר לתזונה בריאה יותר - והקפדה עליה - יכול להוסיף כמעט עשור לחיים לאנשים בגיל העמידה.

המחקר שפורסם מוקדם יותר השבוע בכתב העת Nature Food, העריך את נתוני הבריאות של כמעט חצי מיליון תושבים בריטים שהרגלי האכילה שלהם תועדו כחלק ממחקר הביובנק בבריטניה. החוקרים קיבצו 467,354 משתתפים בהתבסס על הרגלי האכילה שלהם וצפו כיצד אלה משתנים עם הזמן.

המשתתפים חולקו לקבוצות של כאלה שהוגדרו כאוכלים ממוצעים ולא בריא, או כאנשים עם צריכת מזון התואמת את מדריך Eatwell של בריטניה וכאלה שהתזונה שלהם תואמת את מה שהחוקרים כינו "דיאטת אריכות ימים".

בהתאמה לגורמים תורמים אחרים כמו עישון, אלכוהול ופעילות גופנית, המחקר מצא שגברים ונשים בני 40 שעברו מתזונה לא בריאה לאכילת מזון בריא יותר, ודבקו בו, הרוויחו כמעט 9 עד 10 שנים בחיים.

מרק עדשים עשיר עם בשר. איילה ג'ני, מערכת וואלה
מרק עדשים עשיר עם בשר/מערכת וואלה, איילה ג'ני

"באמצעות נתוני עוקבה מבוססי אוכלוסיה פרוספקטיביים מה-Biobank של בריטניה, אנו מראים ששינוי תזונתי מתמשך מדפוסי תזונה לא בריאים להמלצות התזונה הבריאות קשור לעליה של 8.9 ו-8.6 שנים בתוחלת החיים של גברים בני 40 ונשים, בהתאמה", כתבו מדענים, כולל אלו מאוניברסיטת ברגן בנורווגיה.

"באותה אוכלוסייה, שינוי תזונתי מתמשך מדפוסי תזונה לא בריאים לדפוסי תזונה הקשורים לאריכות חיים קשורים לעליה של 10.8 ו-10.4 שנים בתוחלת החיים אצל גברים ונשים, בהתאמה", הוסיפו.

החוקרים אומרים שהעליות הארוכות ביותר בתוחלת החיים נעשו על ידי אלה ששינו את התזונה שלהם וצרכו יותר דגנים מלאים, אגוזים ופירות ופחות משקאות ממותקים ובשרים מעובדים. אלו שבהתחלה עקבו אחר דיאטה ממוצעת ובהמשך שינו להרגלי אכילה בריאים יותר, נמצאו בעלי עלייה קטנה יותר בתוחלת החיים. "ככל שהשינויים שנעשו לקראת דפוסי תזונה בריאים יותר, כך הרווחים הצפויים בתוחלת החיים גדולים יותר", הסבירו החוקרים.

נראה כי העלייה בתוחלת החיים הייתה נמוכה יותר גם כאשר החלה השינוי בתזונה בגילאים מבוגרים יותר, אך אפילו אלה משמעותיים, אומרים המדענים. לדוגמה, הם אומרים, אפילו בני 70 יכולים להאריך את תוחלת חייהם ב-4 או 5 שנים אם הם עושים שינוי מתמשך בדיאטה.

  • עוד באותו נושא:
  • תזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully