וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוט חוזר? נגיף מסתורי תוקף ילדים בסין ובעולם כבר מבוהלים

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 10:13

כמה אלפי ילדים נדבקו בחודש האחרון בסין בדלקת ריאות עם תסמיני שפעת. ארגון הבריאות העולמי ביקש הבהרות מממשלת סין, והורים טוענים כי המספרים האמיתיים מוסתרים. אז מה אנחנו כן יודעים?

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

בתי חולים בבייג'ינג ובמחוז ליאונינג שבסין, נאלצים להתמודד עם המוני ילדים שחלו בדלקת ריאות מסתורית בשבועות האחרונים. התסמינים כוללים תסמיני שפעת וחום גבוה אך ללא שיעול. כיתות שלמות נסגרו בבתי ספר בעקבות הידבקות של מורים ותלמידים, כך לפי הדיווחים ב-CNN , שהוסיפו כי ארגון הבריאות העולמי ביקש מידע נוסף מגורמים רשמיים בסין על העלייה בתחלואה.

מומחים מתחום הרפואה במדינה מעריכים כי מדובר בהתפרצות של דלקת ריאות נגיפית, אולי שפעת או וירוס אחר, אך ישנו החשש שמא מדובר בנגיף חדש שעלול להתפשט במהירות כמו וירוס הקורונה. בתי החולים בבייג'ינג התמלאו באלפי ילדים חולים שממתינים שעות ארוכות לטיפול, ובחלק מבתי הספר בוטלו השיעורים בשל מספר רב של תלמידים ומורים חולים.

התקשורת המקומית דיווחה כי חלק מההורים חושדים שהשלטונות מסתירים את ממדי ההתפרצות. לדבריהם, נראה כי המצב הנוכחי דומה להתפרצות נגיף הקורונה בסוף 2019 - תופעה אותה סין הסתירה בתחילה. עם זאת, ייתכן שהמגיפה קשורה לדלקת ריאות שכיחה יותר כמו וירוס חולף, וזאת בשל תסמינים קלים יחסית.

רופא בבית החולים לילדים שחלו בקורונה בווהאן, סין. 10 מרץ 2020. רויטרס
רופא בבית החולים לילדים שחלו בקורונה בווהאן, סין. 10 מרץ 2020/רויטרס

בתי חולים בבייג'ינג ובמחוז ליאונינג שבסין, נאלצים להתמודד עם המוני ילדים שחלו בדלקת ריאות מסתורית בשבועות האחרונים. התסמינים כוללים תסמיני שפעת וחום גבוה אך ללא שיעול. כיתות שלמות נסגרו בבתי ספר בעקבות הידבקות של מורים ותלמידים, כך לפי הדיווחים ב"דיילי מייל" הבריטי.

מומחים מתחום הרפואה במדינה מעריכים כי מדובר בהתפרצות של דלקת ריאות נגיפית, אולי שפעת או וירוס אחר, אך ישנו החשש שמא מדובר בנגיף חדש שעלול להתפשט במהירות כמו וירוס הקורונה. בתי החולים בבייג'ינג התמלאו באלפי ילדים חולים שממתינים שעות ארוכות לטיפול, ובחלק מבתי הספר בוטלו השיעורים בשל מספר רב של תלמידים ומורים חולים.

התקשורת המקומית דיווחה כי חלק מההורים חושדים שהשלטונות מסתירים את ממדי ההתפרצות. לדבריהם, נראה כי המצב הנוכחי דומה להתפרצות נגיף הקורונה בסוף 2019 - תופעה אותה סין הסתירה בתחילה. עם זאת, ייתכן שהמגיפה קשורה לדלקת ריאות שכיחה יותר כמו וירוס חולף, וזאת בשל תסמינים קלים יחסית, כך לפי ה"דיילי מייל".

עוד צוין בעיתון הבריטי כי הרשויות בסין טרם מסרו מידע ברור על סוג המחלה, היקפה ומקורה, וישנו הצורך בשקיפות ובבדיקות מעבדה כדי לאשר את הגורם להתפרצות ולוודא שמדובר במחלה מוכרת ולא בנגיף חדש מסוכן. עד כה מעט מאוד ילדים מתו כתוצאה מהמחלה, אך יש חשש מעלייה בעמידות לאנטיביוטיקה שעלולה להקשות על הטיפול בנגיף המסתורי.מדענים רבים קראו לסין לנקוט בשקיפות מלאה ולשתף את העולם במידע על מנת למנוע הסתרה כמו ב-2019. הם הדגישו שכל מדינה מחויבת בדיווח מהימן על התפרצויות מחלות חדשות.

בארגון הבריאות העולמי מבקרים את חוסר השקיפות ה"בלתי נסלח" של סין לגבי מקורות המגיפה
"הרשויות בסין ייחסו את העלייה הזו להסרת הגבלות הקורונה ולמחזור של פתוגנים ידועים כמו שפעת, mycoplasma pneumoniae (זיהום חיידקי שכיח הפוגע בדרך כלל בילדים צעירים יותר), וירוס סינציטי נשימתי (RSV) ו-SARS-CoV- 2 (הנגיף שגורם ל-COVID-19)", אמר ארגון הבריאות העולמי.

ארגון הבריאות העולמי אומר שהוא ביקש מסין מידע אפידמיולוגי וקליני, תוצאות מעבדה, פרטים על מגמות במחזור הפתוגנים והעומס על מערכות הבריאות. הסוכנות מייעצת לאנשים בסין לנקוט באמצעי זהירות כדי להפחית את הסיכון למחלות בדרכי הנשימה, כולל קבלת חיסונים מומלצים, הישארות בבית כאשר חולים, חבישת מסכות סביב אחרים ושטיפת ידיים באופן קבוע. נשמע מוכר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully