וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה התה הכי בריא וטעים ששתיתם, והוא עושה נפלאות לגוף

אורטל ברובין-חן

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 9:17

אם זה הקור ששב אלינו בשעות הערב והבוקר ואם אלו החדשות שעושות לנו קר בלב - לתה יש איכויות שיודעות לחמם את הגוף והלב, להרגיע וגם לחזק את מערכות הגוף. אז במיוחד לתקופה - קבלו תה "פשוט" שאפשר להכין בבית בקלות, וגם מתכון לתה מושקע שנקרא "חלב הזהב"

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

העונה הזו בשנה הגיעה. בערב כבר ממש קר, במשך היום קריר, האף מתחיל קצת לדלוף, קצת שיעול. פתאום פחות מתחשק לשתות מים ומתפנה מקום של כבוד לכוסות התה. מצב הרוח הלאומי המודאג ולעיתים חרד גם הוא מתאים מאוד לחיבוק כוסות.

אם גם לכם קשה לשתות מים קרים או אפילו פושרים בחורף, דעו שכל חליטה שלא מוסיפים אליה סוכר ולא מכילה קפאין, יכולה להחליף שתיית מים, וניתן להחשיב אותה ככוס מים לכל דבר. שימו לב שלא כל תה או חליטה יכולים להיחשב כאלו. ישנם סוגי תה, כמו למשל תה ירוק, שמכילים אפילו יותר קפאין מאשר בקפה. חשוב לוודא האם כתוב על האריזה "ללא קפאין" או לשאול בחנות הטבע אם מדובר בחליטה שקונים בתפזורת.

לא בטוחים איזה תה מתאים במיוחד עבורכם ואיזה משקה יוכל לעזור לכם בתקופה הזאת? התייעצו עם מטפל/ת מוסמכים בנטורופתיה.

תה עם ערך בריאותי

אם כבר תה, כדאי להיעזר בכוחות הטבעיים של החליטות ולשתות חליטה עם ערך מוסף. נבחר חליטות פשוטות שאפשר למצוא בכל סופר, או בצמחים שאפשר לגדל בערוגה או בבית בעציץ ולהוסיף לספל לתחושה חמימה ורגועה יותר. הנה כמה דוגמאות:

קמומיל (בבונג) שידוע בסגולותיו המרגיעות את הנפש וגם את הבטן, כך שאם אתם מהאנשים ש"מרגישים מהבטן" שמיד מתהפכת במצבי לחץ, חליטה שכזו תעזור גם לה.

צמחים מרגיעים נוספים הם מליסה, מרווה, ורבנה ולבנדר. תוכלו לשתות צמח בודד או לשלב כמה ביחד ולהוסיף צמחים נוספים לפי טעמכם. אגב החליטות האלו מתאימות בהחלט גם לילדים ופעוטות. להם כמובן שימו לב והגישו בטמפרטורה מתאימה. כדי למצות את הרכיבים יש להכין גם להם את החליטה רותחת ראשית ואז לצנן או להוסיף לה מים קרים לפני ההגשה.

שימו לב, כדאי לחלוט את הצמח למשך 5 דקות לפחות או אפילו לבשל על האש למיצוי מיטבי של החומרים הפעילים. לאחר מכן יש לצנן קצת ואז לשתות.

תה מפנק ובריא. ShutterStock
תה מפנק ובריא/ShutterStock

הכירו את "חלב הזהב" - חליטה מנחמת, מרגיעה ובריאה

רוצים להשקיע קצת יותר ולהכין משקה מחמם, מנחם, מרגיע ומקרקע? זה הזמן להוציא סיר כבד וטוב ולהכין את משקה "חלב זהב". המשקה מכיל צמחים מחממים, מנחמים, משפרי מצב רוח, מקרקעים וחשוב מהכול - מחזקים את מערכת חיסון. אפשר להכין כמות גדולה ולחלוק עם חברים או בני משפחה ואפילו לשלוח עם החיילים האהובים שלנו בתרמוס שיחזיק להם לפחות עד ההגעה לשטח שלהם או יזכיר להם אותנו בערב גם אם יצאו מהבית מוקדם בבוקר.

הכורכום שבפנים נוגד דלקת, עשיר בנוגדי חמצון, משפר את התמודדות הגוף עם מחלות החורף ואף יכול לסייע בדחיית אלצהיימר. הפלפל ממריץ את הדם ומשפר את ספיגת הכורכומין מהכורכום. הקינמון מחמם ומסייע בהורדת רמות הסוכר בדם, הל משפר את פעילות מערכת החיסון. ג'ינג'ר מחמם את הגוף וממריץ את הדם. בקיצור משקה על.

למתכון:
• 1 כוס חלב צמחי (משקה שקדים/ שיבולת שועל/ אורז וכו')
• 1כפית גדושה כורכום
• 1 מקל קינמון
• לגרד מעט ג'ינג'ר טרי
• 2 תרמילי הל
• 2 גרגרי פלפל שחור
• להרתיח ולאחר מכן להמשיך לבשל על אש קטנה עוד כ-7 דקות
• אפשר להוסיף מעט מייפל או סילאן לפי הצורך


אורטל ברובין-חן היא נטורופתית N.D, רכזת תחום נטורופתיה בכללית רפואה משלימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully