וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד נשקים ורימונים: המזון הבריא שמחבלי חמאס לוקחים לכל מקום

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 12:51

גם בזירת הפיגוע שבוצע היום בירושלים נמצאו בכליהם של המחבלים תמרים - מה שמעיד על רצון לשהות ארוכה. זו לא הפעם הראשונה שבכליהם של המרצחים נמצאים תמרים - ויש לזה סיבה תזונתית ברורה

בווידאו: המפכ"ל בזירת הפיגוע במחסום המנהרות: המחבלים תכננו לבצע טבח גדול יותר/רוני כנפו

כמה ימים אחרי הטבח הנוראי של ה-7 באוקטובר נאספו מאיזור העוטף נשקים רבים, מכשירי קשר, חוברות הדרכה דתיות, סטיקרים לאומניים, חפצים אישיים נוספים של המחבלים האיומים וחבילות של תמרים. למעשה זו לא הפעם הראשונה שצה"ל נתקל בפרי הזה, וגם במנהרות החמאס בעזה נמצאו כמויות גדולות של גרעיני תמר. בפיגוע הקשה שהתרחש היום (חמישי) בירושלים גם כן נמצא בכליהם של המחבלים תמרים - מה שמראה שהם היו ערוכים לפעולה ארוכה. אז למה דווקא תמרים?

תמר נחשב לפרי היבש הבריא ביותר. הסיבה העיקרית היא שהוא מתייבש באופן טבעי על העץ כחלק מתהליך ההבשלה שלו ולכן אין צורך להוסיף לו סוכר, חומרים משמרים או חומרים מלאכותיים אחרים. יש בתמר 80 אחוזי סוכר, חלבון, שומן, מינרלים, ברזל, נחושת, גופרית, מגנזיום וסידן. הוא מכיל כמות גדולה של סיבים ושל נוגדי חמצון המכונים פוליפנולים, עשיר בוויטמין E וויטמינים מסדרת B ומקור נהדר להשלמת אשלגן.

זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023/דוברות משטרת ישראל

תמרים הם בעצם האופציה המושלמת למי שרוצה "בוסט" של אנרגיה במהלך היום או לפני פעילות גופנית. הסיבה - הוא מהווה מקור לאנרגיה זמינה לגוף שמקורה בסוכרים טבעיים. השילוב המיוחד של הגלוקוז והפרוקטוז (שמהווה מחצית מכמות הסוכר בתמר) עם סיבים תזונתיים שמצויים בתמרים הופך אותם לחטיף אנרגיה טבעי ובריא.

תמר הוא גם בעל אינדקס גליקמי נמוך. כך שלמרות מתיקותו הוא לא מעלה את רמת האינסולין במהירות וכך נשמרת יציבות של רמת סוכר גבוהה בדם. התוצאה היא ביצועי אנרגיה גבוהים ללא התקפי רעב בשל עלייה מהירה של אינסולין.

לא פחות חשוב. התמר הוא גם דל שומן - מה שאומר שהוא לא מעמיס על מערכת העיכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully