וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעולה הכי פשוטה שמצמצמת את הסימפטומים של הקורונה בחצי

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 10:37

ככל הנראה הקורונה לא ממש מטרידה אתכם בימים אלה, אבל היא לא הלכה לשום מקום והיא עוד תרים את ראשה במהלך החורף הקרוב. פעולה פשוטה שאתם יכולים לעשות בבית מצמצמת את הסימפטומים ב-40 אחוזים

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

הקורונה אולי נראית כמו חלום בלהות רחוק, אבל האמת היא שעוד פה, והיא תלך ותתגבר בחורף, אז כדאי להיות מוכנים. מחקר חדש שפורסם השבוע מצא תרופה ביתית נפוצה של גרגור עם מי מלח ושטיפת מעברי האף עשויה להקל על הסימפטומים של נגיף הקורונה ולעזור להרחיק אנשים מבית החולים.

"זו התערבות פשוטה מאוד שזמינה אוניברסלית, זולה וקלה לשימוש", אמר פרופסור ג'ימי אספינוזה, מומחה למיילדות, גינקולוגיה ומדעי הרבייה בבית הספר לרפואה מקגוברן במרכז למדעי הבריאות של אוניברסיטת טקסס ביוסטון, שערך את המחקר. "אני חושב שזה יכול לעשות הבדל".

מומחים למחלות זיהומיות שלא היו מעורבים במחקר תיארו את הממצאים כמעניינים אך אמרו כי יש צורך במחקר נוסף. הם הדגישו שלעולם אין להשתמש בגרגור ושטיפת אף כתחליף לחיסון או טיפול בתרופות, כמו פקסלוביד.

מים ומלח. ShutterStock
מים ומלח/ShutterStock

המחקר עקב אחר 55 מבוגרים עם קורונה שהשתמשו במינון נמוך או גבוה של מי מלח לגרגור ושטיפת מעברי האף. מנה אחת הייתה שווה לכשליש כפית מלח, ומינון גבוה יותר היה שווה לכפית מלאה של מלח - שניהם מומסים בכוס של מים חמימים.

למשתתפים נאמר לגרגר ולשטוף את הגרון ומעברי האף ארבע פעמים ביום במשך 14 ימים. המשתתפים הושוו לקבוצת התייחסות של 9,398 אנשים שחלו גם בקורונה אך לא קיבלו הוראה לגרגר או לשטוף את מעברי האף.

המחקר הראה שלאנשים שקיבלו הוראה לגרגר ולשטוף אף היו שיעורי אשפוז נמוכים משמעותית בהשוואה לקבוצת ההתייחסות, מה שמרמז כי היו להם תסמינים פחות חמורים.

הממצאים תומכים בראיות ממחקרים קטנים קודמים המצביעים על כך ששטיפה במי מלח של הפה והאף יכולה להפחית את העומס הנגיפי של הקורונה ולעזור לנקות את הנגיף מהגרון וממעברי האף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

לא מתאים לכולם

תוצאות הניסוי פורסמו במהלך הפגישה המדעית השנתית של הקולג' האמריקאי לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה באנהיים, קליפורניה, וטרם פורסמו בכתב עת רפואי שנערך בביקורת עמיתים. מומחים למחלות זיהומיות אמרו כי יש צורך במחקר נוסף באוכלוסיות חולים גדולות יותר.

"זה רעיון מעניין, ואמצעי מניעה פוטנציאלי יחד עם התערבויות אחרות שאינן פרמצבטיות", אמר פיטר הוטז, דיקן בית הספר הלאומי לרפואה טרופית במכללת ביילור לרפואה ומנהל משותף של מרכז בית החולים לילדים בטקסס. הוא לא היה מעורב במחקר. "עם זאת, גרגור עם מי מלח עדיין צריך להיחשב כמשני ביחס לחשיבות שיש רמות גבוהות או נאותות של נוגדנים מנטרלים וירוסים מחיסוני קורונה", אמר.

המחקר לא כלל נבדקים עם יתר לחץ דם כרוני, וחולים עם לחץ דם גבוה לא צריכים להשתמש בגרגור מי מלח, מכיוון שהם עלולים לבלוע בטעות חלק מהמלח, אמר דין בלומברג, ראש מחלקת מחלות זיהומיות בילדים ב-UC Davis Health שלא מעורב במחקר. עודף מלח - במיוחד הנתרן במלח - יכול להצר ולהקשיח את כלי הדם ולהעלות את לחץ הדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully