וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון לשלם בכסאו אחרי ה-7 באוקטובר: דובר איכילוב אבי שושן

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 14:21

בעקבות סערת מסיבת העיתונאים עם החטופה יוכבד ליפשיץ, צפוי בית החולים איכילוב לפטר את הדובר שלו. אבי שושן זומן לשימוע לפני פיטורים לאחר למעלה מ-13 שנות עבודה במקום. בכיר במשרד הבריאות: "זה הזוי, כולם ידעו על מסיבת העיתונאים הזו לפני שהתקיימה"

רוני גמזו חטופה יוכבד ליפשיץ איכילוב. ראובן קסטרו
מנכ"ל איכילוב רוני גמזו במסיבת העיתונאים לצדה של יוכבד ליפשיץ/ראובן קסטרו

לאחר שהוצא לחופשה כפויה זמן קצר אחרי מסיבת העיתונאים שנערכה בבית החולים עם החטופה יוכבד ליפשיץ, בית החולים איכילוב זימן את שושן (42) לשימוע לפני פיטורין.

כזכור, ב-25 באוקטובר, עם שחרורה מבית החולים של החטופה יוכבד ליפשיץ (85), התקיימה מסיבת עיתונאים בלובי בית החולים. שושן, מתוקף תפקידו, ניאות לבקשת המשפחה והחל בארגון האירוע עוד בשעות הבוקר המוקדמות של אותו יום. למעשה, משפחת החטופה כבר החלה לתת ראיונות לרשתות טלוויזיה זרות עוד לפני אותה מסיבת עיתונאים.

ועדיין, בשל רגישות האירוע, הכניס הדובר לסוד העניינים את שר הבריאות, דובר משרד ראש הממשלה, דובר צה"ל ואחראי החטופים מטעם צה"ל. אף אחד מהם לא ניסה למנוע את האירוע באיכילוב.

"זה הזוי, מנכ"ל בית החולים ידע על מסיבת העיתונאים ואפילו עמד שם ולחץ את ידה של החטופה. גם במשרד ראש הממשלה עודכנו על האירוע, אז הדובר? הוא העניין כאן? הוא הבעיה? אותו רצים לפטר?"

למסיבת העיתונאים באותו יום הגיעו עיתונאים וצלמים רבים מהארץ ומהעולם. פתח את האירוע מנכ"ל בית החולים פרופ' רוני גמזו. אחריו ניתנה זכות הדיבור לליפשיץ, שסיפרה בכנות על הזוועות הרבות שחוותה במשך 17 הימים בהם הוחזקה בשבי החמאס. אחר-כך גם ציינה שסופק לה אוכל והיחס אליה היה טוב.

חלקים בתקשורת העולמית חגגו עם אמירה זו של ליפשיץ ומיקמו אותה בכותרות מעל תמונתה. וזה הוביל לזעם בישראל על שיבוש המסרים לעולם לגבי חמאס. מאז אותו אירוע באיכילוב, הוציא משרד הבריאות נוהל מסודר בכל הקשור לטיפול בחטופים ששוחררו.

מספר ימים אחרי מסיבת העיתונאים המדוברת, זומן מנכ"ל איכילוב לשיחה אצל מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. יום למחרת הוצא שושן לחופשה, ועכשיו מגיע השימוע לפני פיטורין.

"זה הזוי", אומר לוואלה! בריאות גורם בכיר במשרד הבריאות שביקש שלא להיחשף, "מנכ"ל בית החולים ידע על מסיבת העיתונאים, פתח את האירוע ואפילו לחץ את ידה של החטופה. גם במשרד ראש הממשלה עודכנו על האירוע, אז הדובר? הוא העניין כאן? הוא הבעיה? אותו רצים לפטר?"

אבי שושן. עוז מועלם,
אבי שושן/עוז מועלם

עד ה-25 באוקטובר היה דובר איכילוב אחת הדמויות הבולטות בתקשורת הישראלית בכלל, ובתחום הבריאות בפרט. במשך למעלה מ-13 שנות עבודתו בבית החולים התל אביבי, ידע שושן "לתרגם" את המתרחש בין כותלי המוסד הרפואי הוותיק לכתבות נוצצות בתקשורת.

לא אשכח את אותו ביקור, שאורגן על ידו, במסגרתו שהיתי בחדר ניתוח בזמן שהמנתח שלף גידול ממוחו של גבר צעיר בשנות ה-30 לחייו. ניתוחי מוח כאלו מבוצעים בערות מלאה של המנותח, כדי לבחון בכל רגע, באמצעות שיח מתמשך עם המנותח, שלא נגרם נזק מוחי במהלך הניתוח.

וכך, במרחק סנטימטרים בודדים מהמנתח והמנותח, עמדתי נפעם וצפיתי בפלא הזה שמתרחש אל מול עיני - מוח חשוף של מנותח אליו מוחדרים כלים וצינורות זעירים, ומסך וידאו גדול לצד המנתח שמראה איך כל העסק נראה מבפנים.

ניתוחים כאלו אינם חדשים ובוצעו הרבה לפני הביקור שלי שם. אבל הרעיון להכניס עיתונאי שיעמוד באין מפריע לצד המנתח באחד הניתוחים המסובכים והמסוכנים שקיימים. לזה פחות נחשפנו עד אז.

להפוך רופא מוכשר לכוכב תקשורת

שושן ידע גם איך להפוך רופא מוכשר לכוכב תקשורת, כישרון שבא לידי ביטוי בעיקר בתקופת הקורונה. כך למשל הפכה פרופ' עידית מטות, לאחת הדמויות הטלוויזיוניות הזכורות מאותה תקופה, ואפילו זכתה לחיקוי מבריק בארץ נהדרת.

באותה תקופת קורונה, היה זה שושן שיזם והוביל את האפשרות של בני משפחה להיות לצד יקיריהם בשעות האחרונות לחייהם, מבעד לזכוכית. למעשה, בית החולים איכילוב היה הראשון בעולם שאיפשר הליך זה. לאחר הפרסומים הרבים בעולם, אימצו את השיטה בתי חולים רבים בארץ ובמדינות רבות אחרות.

האם נכון לפטר דובר בית חולים מצליח, שעשה את עבודתו, ויידע מראש את כל הגורמים המעורבים, מבלי ששמע מילה אחת של היסוס מהם? לשאלה הזו כנראה שלעולם לא נקבל תשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully