וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המייסד של לולולמון משקיע מאות מיליונים כדי לנסות למצוא תרופה למחלה שלו

צ'ייס וילסון הוא כיום בן 68 עם שווי מוערך של כ-7 מיליארד דולר ועם מחלה אחת שמטרידה אותו מאז שהיה בן שלושים וגורמת לו לקשיים ביציבה ובהליכה. בשנים אחרונות הוא מחפש לה תרופה, ולשם כך הוא מוכן לעשות הרבה מאוד דברים - כואבים ויקרים

צ'יפ ווילסון. GettyImages
צ'יפ ווילסון/GettyImages

מייסד לולולמון - Lululemon - שהיה חלוץ שוק ספורט היוקרה - היה, בהתחלה, רק בחור שחיפש שיעור יוגה כדי להקל על כאבי הגב שנגרמו מהצורה הנדירה של ניוון שרירים ממנו הוא סובל. צ'ייס וילסון אובחן כחולה במחלה חשוכת המרפא שנקראת ניוון שרירים facioscapulohumeral בשנות ה-30 לחייו, לפני שהיה מיליארדר. הוא החל לקחת שיעורי יוגה כדי לעזור עם אובדן השרירים בגב התחתון שלו, שגרם לו בין היתר ליציבה רפויה.

באותו שיעור יוגה שבו הוא קיבל את הרעיון להתחיל את Lululemon בשנת 1998, והמציא בד מיוחד -פטנט חובק ישבן עבור מכנסי יוגה צמודים לעור.

בשנים האחרונות החליט וילסון לנקוט בצעדים נוספים כדי לנסות להאריך את חייו, שכן המחלה שלו החמירה עד כדי כך שהוא לא מצליח ללכת מבלי ליפול. ווילסון, כיום בן 68 , עם שווי נקי של למעלה מ-7 מיליארד דולר, השקיע עד כה 100 מיליון דולר במחקר ניסיוני באמצעות גוף המימון שלו Solve FSHD. הוא חשף בפני אתר בלומברג את משטרי הניסוי שלו, שמפוקחים על ידי אנשי מקצוע רפואיים שהוא שכר.

צ'ייס וילסון, מייסד Lululemon. gettyimages, GettyImages
מתקשה לעמוד. צ'ייס וילסון/GettyImages, gettyimages

דוגמא אחת לניסויים שעורכים רופאיו של וילסון היא ביצוע זריקות פלזמה כואבות של 90 דקות, המזוקקות מהדם שלו לאזורים מודלקים לאורך גבו ורגליו (תהליך זה נפוץ בשימוש על ידי ספורטאים עם בעיות מפרקים בברכיים).

פעמיים בשנה, וילסון טס עם הרופא שלו למקסיקו לזריקות תאי גזע, אותן הוא לא יכול לקבל באופן חוקי בארה"ב. יחד עם ההליכים הניסיוניים הללו, וילסון בוחן טיפולי אריכות ימים, כולל נטילת התרופה לסרטן רפמיצין, שנחשבת אחד הטיפולים הפופולריים ביותר שמחפשי אריכות ימים משתמשים בתקווה להאריך את שנות חייהם באופן בריא. למעשה, זה כבר הוכח כמאריך את תוחלת החיים הבריאה של תולעים, זבובים ועכברים פעמים רבות במעבדה. היא נבדקת כיום לאותה מטרה בניסוי קטן של נשים לפני גיל המעבר, ועוד ניסוי גדול יותר של כלבים מזדקנים.

הטיפול הפופולרי השני לאריכות החיים שווילסון מנסה הוא תוסף הנקרא NAD+, אותו הוא מקבל דרך הווריד. NAD+ (קיצור ל-nicotinamide adenine dinucleotide) הוא אנזים שעוזר לנו ליצור אנרגיה, והגוף שלנו מייצר אותה באופן טבעי. אבל רמות NAD+ הטבעיות שלנו יורדות עם הגיל.

וילסון גם מזרים עשרות מיליוני דולרים לחברות ביוטכנולוגיה קטנות שמחפשות תרופות שונות למחלתו, שהיא בעיה גנטית מסובכת שמשפיעה רק על עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם.

עדיין לא ידוע אילו טיפולים עשויים לעבוד (ועם כל כך הרבה כאלה שמתרחשים בו זמנית, אם הוא יכול לשייך הצלחה פוטנציאלית לאחד ספציפי), אבל וילסון שמח לשחק שפן ניסיונות לריפוי.

"יש לי את כמות הכסף הנכונה בזמן הנכון", הוא אמר לבלומברג. "ואני מוכן לקחת את הסיכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully