וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ההגנה על העור: איך גם בשטח ניתן לשמור על עור הפנים באפס מאמץ

פולה בליק דיין

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 8:47

השהות הממושכת בשטח עושה שמות לעור הפנים - שיזוף יתר, גירוי העור מגילוח, אלרגיה לצבעי ההסוואה הצבאיים או לחומרים דוחי היתושים ואקזמות שונות. אבל עם מאמץ לא גדול מדי, אפשר להימנע או לפחות להפחית את כל אלו. קבלו מדריך תחזוקת פנים לשטח

פעילות צה"ל בצפון, 3 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
כן, גם בצבא. על הפנים לא מוותרים/ראובן קסטרו

גם אם זה הדבר האחרון שמטריד את החיילים והחיילות בשטח, על עור הפנים כדאי לשמור, ולא רק בחיי השגרה. דווקא בשטח, כשאתם חשופים לשמש בכל שעות היום, ומסביב ליכלוך ואבק, עור הפנים העדין יהיה הראשון להיפגע. כדי לחסוך מעצמכם את בעיות העור הרבות, קבלו מדריך לשמירת עור הפנים גם בתנאי השטח הפחות נוחים:

ניקוי פנים בוקר: קמתם בבוקר כשאתם שם בשטח? נכון שהכל מסביבכם רחוק מלהיות הגייני, אבל עשו את המינימום האפשרי עבור עור הפנים - שטיפה פשוטה עם סבון ומים (עדיף כמובן עם סבון פנים, אבל אם אין - גם הרגיל יעבוד). לפני שתגשו לפעולה זו, דאגו לשטוף ראשית את הידיים בסבון. אתם יודעים, הנשק שעליכם, שאתם נוגעים בו בלי הפסקה, לא הכי נקי.

מריחת קרם לחות: גם אם הגזמנו עם המחשבה שפריט זה יהיה בתיק הרחצה שלכם בשדה הקרב, אם במקרה הוא שם, השתמשו בו על בסיס קבוע. מריחת קרם לחות על הפנים תזין את העור בחומרים חיוניים ותיצור שכבה המגנה עליו מנזקי הסביבה כמו לכלוך, אבק, קרינת שמש וגם שאריות איפור. מרחתם בבוקר? תדאגו לחזור על הפעולה גם בלילה, לפני השינה.

הגנה קבועה מהשמש: השמש היא האויב מספר אחד של עור הפנים, וזאת בשל העובדה כי חשיפה ממושכת עלולה להוביל לאובדן קולגן ובהתאם לכך גם להופעה של כתמי פיגמנטציה. אם קרם הפנים מהסעיף הקודם אינו מכיל גם רכיבי הגנה מהשמש, על הפעולה הזו אל תוותרו - מרחו את פניכם, מדי כמה שעות, בקרם הגנה 50SPF או יותר.

פעילות צה"ל בצפון, 3 באוגוסט 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
האבק הזה יצטרך לרדת איכשהו מהפנים בסוף היום/ראובן קסטרו

התחליף למראה בשטח: גם בשטח תוכלו להעזר במראה, אפילו אם אין ברשותכם אחת כזו. פשוט הפכו את הטלפון הנייד שלכם למראה באמצעות אפליקציה ייעודית או דרך המצלמה. לא מסתדר לכם? חפשו מכונית בקרבת מקום והיצמדו למראה שלה.

ניקוי פנים בלילה: בעיקר כשאתם בשטח, רצוי לשטוף את הפנים בכל ערב לפני השינה עם סבון פנים או רגיל, כדי להסיר את האבק , הזיעה ,הפיח ושלל הלכלוכים שמצטברים על הפנים בתנאי השטח.

פילינג: טוב, את זה תשאירו לרגעים פנויים במיוחד. אם יש לכם כמה כאלה, רצוי וכדאי לעשות פילינג עדין פעם בשבוע. פעולת הפילינג תקלף את שכבות העור העליונות, ותעודד צמיחה של תאי עור חדשים ומתוחים. פעולת הקילוף יוצרת תהליך מבוקר שגורם להתחדשות התאים.

מריחת קרם פנים מזין בלילה: בלילה או בכל שעה לפני שאתם מתפנים לישון, רצוי להשקיע במריחת קרם פנים טוב ומזין ש"יתקן" בלילה את הנזקים שהצטברו על הפנים במשך היום.

שתו מים: זה אולי הטיפ החשוב ביותר בכל מקום - בבית או בשטח. גם אם הקיץ כבר מאחורינו, שתייה של 8-10 כוסות ביום תביא לכך שגם העור יקבל את הלחות המספקת וישאר גמיש. כשאנחנו שותים מים, העור נמצא בין המקומות האחרונים בגוף שייהנו ממנו. לכן, כשאתם מקפידים לשתות הרבה, תחשבו גם על העור ושתו עוד קצת, כדי שגם אליו המים יגיעו.


פולה בליק דיין מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully