וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם לא מפסיקים לאכול בשעות המאוחרות של הלילה? 5 פתרונות מפתיעים

ד"ר מאיה רוזמן

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 12:14

כן, אלו זמנים לא רגילים, ואנחנו דבוקים לטלוויזיה עד השעות המאוחרות, אבל המחיר הקלורי שמגיע עם זה הוא בלתי נסבל. הדיאטנית מאיה רוזמן עם 5 רעיונות, שגם אותנו הפתיעו

אישה אוכלת ליד המקרר. ShutterStock
צריך לדעת מה לנשנש/ShutterStock

כמעט כולנו צמודים בימים אלו למסכים ולחדשות, לפעמים עד השעות המאוחרות של הלילה. ממילא קשה לנו להירדם בימים הנוראים האלו שאנחנו עוברים. המחשבות, האזעקות והסטרס, שבפני עצמו מקשה על הירדמות.

לא פלא שדווקא בשעות האלו, בהם אנחנו לרוב בבית, במרחק שלושה צעדים מהמקרר ומארון הפינוקים, רובנו מוצאים עצמנו מחפשים (ותמיד מוצאים) אוכל מנחם, משהו קטן שיעשה לנו טוב. ואז שוב, ושוב, ושוב.

העניין הוא שהקלוריות המיותרות האלו לא באמת עוזרות לנו - לא להירדם ולא להפיג את הסטרס.
הסוכרים והפחמימות המיותרות לא תורמים לנו פיסית אלא ההיפך. הם מחלישים את המערכת החיסונית, מגבירים דלקתיות בגוף ומחלישים את יכולת הגוף להתמודד עם הסטרס.

הסוכרים והפחמימות המיותרות גם לא עוזרים לנו נפשית. דקה בדיוק אחרי שבלענו אותם - פג טעמם הקסום, ואז אנחנו נשארים עם תחושות חרטה או כעס עצמי, או שניהם.

אז איך אפשר להפחית את כמות הקלוריות שצורכים בשעות הלילה ועדיין ליהנות מנשנושים מנחמים? קבלו חמישה רעיונות יעילים:

1. פצלו את ארוחת הערב

לפי השיטה הזו, אפשר לאכול 2 טוסטים אחרי ארוחת הערב בלי להוסיף קלוריות לתפריט. בתפריט המאוזן שלי אני ממליצה על ארוחת ערב ולאחריה עוד נשנוש לילה. ארוחת הערב יכולה לכלול למשל שתי פרוסות לחם קל עם גבינה, גבינה צהובה או פסטרמה בתוספת חביתה או טונה וגם סלט גדול עם טחינה או אבוקדו.

אז אתם יכולים לאכול שוקולד, ואפלים או חטיפים שונים אחרי ארוחת הערב, אבל אם תחליפו את אלו בכריך משתי פרוסות לחם קל, תעשו לעצמכם טובה גדולה.

ההצעה שלי היא כזו: פצלו את ארוחת הערב - איכלו גבינה, ביצה וסלט עם אבוקדו, ודחו את הלחם בארוחה זו לשעה מאוחרת יותר. למשל: בשבע בערב תאכלו חביתה, גבינה וסלט ירקות. שעתיים אחרי, בתשע - תאכלו את מנת הלחם שלא אכלתם לפני והכינו כריך משתי פרוסות לחם קל עם גבינה וירקות חופשי - פלפל אדום חתוך, מלפפון, עגבניות שרי ועוד. ב-11 וחצי בלילה או בשעה המאוחרת המועדפת עליכם, נשנשו טוס נוסף משתי פרוסות לחם קל או פיתה קלה עם גבינה צהובה.

האמינו לי, אחרי הארוחה המפוצלת הזו, תרגישו שבעים לגמרי ותוותרו לבד על הנשנוש הלא בריא ולא משביע. מאחר שמדובר בשילוב של חלבון, שומן ופחמימה, אז אפשרי גם אם יש נטייה לסוכרת.

2. בחרו ב"נשנוש מתמשך"

נשנוש טיפוסי מספיק לנו לדקה או שתיים. לכן עדיף כזה שאפשר לכרסם ממנו במשך זמן רב יותר, ובאותו מספר קלוריות.

כדאי לבחור בנשנושים כאלו שדורשים התעסקות נוספת - לא משהו שנגמר מהר כמו שתי קוביות שוקולד:

פופקורן: בעיקר כזה שעשוי מגרגרי תירס מלא שמכילים כמות יפה של סיבים תזונתיים. אפשר להכין פופקורן במכשיר ייעודי של אוויר חם או במיקרוגל וכך לחסוך את השמן. שלוש כוסות פופקורן = 100 קלוריות. בדיוק כמו שתי קוביות שוקולד

אדממה: נשנוש מושלם עתיר חלבון איכותי, ברזל, ושומן, שמשביע לאורך זמן. 200 גרם אדממה שקול עם קליפה = נשנוש שמכיל 120 קלוריות. חולטים 2 דקות במים רותחים, מפזרים מעט מלח גס ומיץ לימון, וזהו. מאוד טעים, תנסו. קונים אותו קפוא בכל סופרמרקט.

פיסטוקים וגרעינים: מבין האגוזים והשקדים, לפיסטוקים ולגרעיני אבטיח או חמנייה יש יתרון של התעסקות. למרות שאגוזים, בוטנים או שקדים הם נשנוש משביע לזמן ארוך מאוד עם אינדקס גליקמי אפסי שמפחיתים את החשק למתוק, ה"התעסקות" שקודמת לאכילת פיסטוקים או גרעינים, אמורה להפחית את הכמות שאתם אוכלים. 40 גרם פיסטוקים או גרעינים נחשבים לנשנוש מומלץ בימים אלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פופקורן. ShutterStock
נשנוש מתמשך. פופקורן/ShutterStock

3. לכו על צ'יפס, אבל משעועית צהובה

צלחת צ'יפס מטוגן מכילה מעל 1,000 קלוריות, אבל "צ'יפס" משעועית צהובה בתנור או במכשירי הטיגון ללא שמן - זה חינם לחלוטין בטבלת הקלוריות.

אישית אני לוקחת אותם ישר מהשקית בפריזר, מפזרת על תבנית עם נייר אפיה, מרססת בספריי שמן איכותי, קצת מלח גס ואופה למשך חצי שעה. אפשר לאכול תבנית שלמה בלי לספור קלוריות. ובנוסף, שעועית צהובה עתיקה בסיבים תזונתיים ובחומצה פולית.

4. דחו את ארוחת הערב

שיטה שמתייחסת יותר להרגלי האכילה שלנו, ולמרות שבריאותית ההמלצה היא להקדים את ארוחת הערב, יתכן שעכשיו בתקופת מלחמה ובימי הסטרס, לחלקנו עדיף באופן זמני להתנהג אחרת ודווקא לאכול בשעה מאוחרת יותר.

נסו לאכול את ארוחת הערב בשמונה או תשע בערב: לחם, ביצה, גבינה או טונה עם סלט עשיר. בגלל שתהליך העיכול שלנו בשעות אלו איטי יותר, הארוחה תהיה משביעה ותתרום לתחושת מלאות וכבדות גבוהה יותר עד כדי הפחתת הנשנושים אחריה לכמות אפסית.

שוקו. ShutterStock
אפילו ירגיע את הסטרס. קקאו חם/ShutterStock

5. שתו משהו חם

אני אישית מוצאת ששתייה חמה כייפית בהחלט, מספקת מכל הבחינות ובדרך-כלל מפחיתה את החשק להכניס משהו מתוק אחר לפה. מה תשתו? קבלו שני רעיונות מנצחים:

קקאו חם טבעי: שמכיל את יתרונות הקקאו כמשפר מצב רוח ומרגיע, בלי החסרונות של הסוכר בשוקולד. כפית גדושה של קקאו גולמי (כמו של העוגות) בכוס מים רותחים, ממתיק על בסיס סוכרלוז או סטיביה, מעט חלב או משקה סויה או שקדים - מושלם, מנחם ומרגיע.

משקה פודינג וניל עם קינמון: המצאה שלי שזכתה ללא מעט התלהבות ברשתות החברתיות. שמים שתי כפיות אינסטנט פודינג וניל בכוס, מערבבים עם מעט חלב או סויה, מוסיפים מים רותחים עד סוף הכוס, מתבלים בקינמון ואם רוצים, גם ממתיקים דל קלוריות. מבטיחה שתתאהבו.

הכותבת היא מומחית לתזונה ודיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully