וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: מפקד חיל האוויר של גרמניה תרם דם בשיבא; איזה סוג דם הכי נדרש?

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 12:29

תרומת דם מצילה חיים ואין על זה עוררין. לאור ההתגייסות הגדולה של אזרחי ישראל בדקנו בבנק הדם - איזה סוגי דם הכי נדרשים ואיפה ניתן לתרום דם

תרומות דם בירושלים/תיעוד מבצעי מד"א

ישראלים רבים הגיעו לתרום דם במוקדים השונים מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר. היום (שלישי) מדינת ישראל קיבלה תמיכה בינלאומית היסטורית נוספת כאשר מפקד חיל האויר הגרמני, גנרל אינגו גרהארץ הגיע לתרום דם בבית החולים שיבא, שם מאושפזים המספר הרב ביותר של פצועי המלחמה.

"מתחילת המלחמה הגיעו לשיבא אלפי אנשים כדי לתרום דם, ואנו מודים לציבור על ההיענות הרבה והמרגשת", אומרים בשיבא. "אנו ממשיכים לקלוט כל העת פצועים ועל מנת שנוכל לתת מענה לטווח ארוך, אנו זקוקים לתרומות דם נוספות". אפשר לתרום דם באמצעות הרשמה מראש באתר הזה.

מפקד חיל האויר הגרמני גנרל אינגו גרהארץ תורם דם בביה"ח שיבא תל השומר. שיבא,
מפקד חיל האויר הגרמני גנרל אינגו גרהארץ תורם דם בביה"ח שיבא תל השומר/שיבא

עם זאת, בבנק הדם של ישראל מרגיעים ומדווחים על מלאים מספיקים: "כרגע אין לנו חוסרים", אומרת לוואלה! בריאות פרופ' אילת שנער, מנהלת בנק הדם של ישראל. "מיד אחרי ה-7 באוקטובר היתה התגייסות מדהימה של כל כך הרבה אנשים טובים שפשוט באו בלי שאף אחד ביקש מהם, ותרמו דם. אז נכון לעכשיו אין לנו צורך בקריאה לציבור, אבל אנחנו כן מקיימים התרמות נקודתיות במקומות שאפשר, על פי הנחיות פיקוד העורף. כדי לתרום יש לבצע רישום מראש, כך אנחנו גם יכולים לווסת את התרומות לצרכים של בנק הדם, וכמובן שבצורה כזו נחסך מהתורמים לעמוד שעות בתור".

יש סוג דם שהייתם יותר מעדיפים שיתרמו?
"כמובן שתמיד סוג דם O הוא הכי נדרש, כי אפשר להשתמש בו לכל נפגע. זו הסיבה שאנחנו מספקים לצבא מלאים גדולים של סוג דם זה. כשמפנים פצוע מהשטח וצריך דם דחוף, אפשר מיד לתת לו O ללא צרוך לבדוק תחילה את סוג הדם שלו. זה גם מה שקורה בחדרי המיון, כשצריך לטפל בפצועים באופן דחוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully