וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערן תרם כליה לפני 4 חודשים ונהרג בטנק - איבריו הצילו 4 חולים נוספים

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 13:42

רק לפני 4 חודשים תרם נערן אשחר כליה מגופו להצלת חייו של חולה שלא הכיר. אתמול, כשבוע לאחר שנפצע אנושות מהתהפכות טנק בגבול הצפון, קבעו לו הרופאים מוות מוחי. איבריו הצילו עכשיו 4 חולים נוספים

הרב נערן אשחר בן ה-32, שנפצע קשה בהתהפכות טנק עליו פיקד סמוך לראש הנקרה. 31 באוקטובר 2023. באדיבות המשפחה
נלחם עם הצבא כדי להתנדב לקרב. איבריו הצילו 4 חולים. הרב נערן אשחר/באדיבות המשפחה

לפני כארבעה חודשים תרם הרב נערן אשחר (32) כליה לאדם שלא הכיר. עם תחילת המלחמה, הוא ביקש להתגייס למילואים, אולם בצה"ל סירבו לגייס אותו. אשחר לא ויתר, ונאבק מול הצבא כדי להתגייס כשהחלה המלחמה. הוא הציג מסמכים המעידים על כשירותו הרפואית ועלה מיד צפונה.

אלא שלפני כשבוע, נפצע אשחר באורח אנוש בהתהפכות טנק בצפון בארץ. באותו אירוע נהרג גם לוחם צה"ל במילואים, רס"ל (במיל') ינון פליישמן (31), מגדוד השריון 71.

אשחר היה מאושפז בבית החולים נהריה והרופאים ביחידה לטיפול נמרץ נלחמו כל העת על חייו. אלא שאתמול נקבע לו מוות מוחי. משפחתו החליטה להמשיך את מורשתו של אשחר, והסכימה לתרום את איבריו, ובכך להציל את חייהם של ארבעה חולים.

פוסט שכתבה אישתו של הרב נערן אשחר ז"ל שנפל בעזה בזמן שאיבריו נתרמים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בעודה מתאבלת על מות בעלה, האלמנה צוף אשחר במסר מרגש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נערן אשחר מוכר היטב לצוות המרכז הלאומי להשתלות, מהתהליך אותו עבר לקראת תרומת הכליה אותה ביצע בבית החולים בילינסון בחודש יוני האחרון. אשחר תרם את כלייתו לחולה שלא הכיר. למעשה, הוא היה תורם הכליה השלישי במשפחת אשחר המורחבת שתרם כליה באופן אלטרואיסטי, לחולים נזקקים.

רעייתו של אשחר, צוף, סיפרה: "הוא רצה לתרום כליה כבר לפני מספר שנים, אך דחה זאת כי ידע שאחרי תרומת כליה יורד הפרופיל ולא יוכל להיות לוחם. הוא תרם כליה לאדם שאינו מכיר, כ-4 חודשים לפני המלחמה. הוא שכח שתרם כליה ויצא למלחמה. שכנעתי אותו לספר להם שהוא תרם, והוא הוכיח להם שהוא כשיר. לבסוף פנה לד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת ההשתלות בבלינסון, מ"פ בשיריון בעברו, שאישר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
"הוא רצה לתרום כליה כבר לפני מספר שנים, אך דחה זאת כי ידע שאחרי תרומת כליה יורד הפרופיל ולא יוכל להיות לוחם. הוא תרם כליה לאדם שאינו מכיר, כ-4 חודשים לפני המלחמה. ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת ההשתלות בבלינסון, מ"פ בשיריון בעברו, אישר לו להילחם"

בזמן שאיברי בעלה נקצרים לטובת השתלות בארבעה חולים נוספים, כתבה צוף אשחר, בקבוצת וואטסאפ גדולה, אליה היא משתייכת: "אם מישהי ערה, שתגיד כמה פרקי תהילים. נערן זוכה לתרום את כלייתו השנייה עכשיו, ועוד איברים, לדעתי. אז מתפללים להצלחת הניתוחים ולרחמים על כל עם ישראל".

איבריו של הרב נערן אשחר הצילו את חייהם של חולה בן 59, שקיבל את ליבו, בניתוח שנערך בבית החולים שיבא. את שתי ריאותיו קיבל חולה בן 72, גם הוא בשיבא. הכבד של אשחר הושתל בגופו של חולה בן 67 באיכילוב והכליה בחולה בן 43 - שני ניתוחים אלו נערכו בבית החולים איכילוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully