וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילה של מומחים: זהו התוסף הפופולרי ביותר בקרב חוקרי אריכות ימים

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 8:58

הוויטמין שהכי קל לצרוך באופן קבוע (ובחינם), הוא למרבה האירוניה גם אחד הרכיבים שהכי חסרים לרבים מאיתנו בשגרה. ועכשיו, מתברר, הוא גם נחשב לאחד התוספים המבוקשים ביותר בקרב מי שכבר למדו דבר או שניים (או הרבה יותר) על בריאות ואריכות ימים

אופטימיות, בימים כאלו, חיונית לנו כמו אוויר לנשימה. אנחנו מוכרחים להאמין שיהיה טוב, מוכרחים להאמין שנעבור את הימים הכל כך קשים האלו, נאסוף את השברים, נרפא ונבנה את עצמנו מחדש. וכחלק מהאופטימיות הזאת שאנחנו מוכרחים לגייס, חשוב להבין איך להיעזר בכלים רבים שכבר עומדים לרשותנו, כדי לשפר את בריאות הגוף והנפש בכל דרך אפשרית.

עם כמה שזה נשמע פשוט ואפילו פשטני, התזונה מהווה מרכיב חשוב במסע הזה, לא רק בהקשר של בריאות הגוף והנפש - אלא גם ביכולת להאריך ימים ולשפר את איכות החיים בגילים מבוגרים יותר. ובהקשר הזה, כמובן שיש שורה ארוכה של רכיבים תזונתיים, תוספים וטיפולים, שמבטיחים לסייע באנטי-אייג'ינג ולהאט את תהליכי ההזדקנות. אז איך אפשר לזהות את הרכיבים היעילים באמת ולברור אותם מתוך הררי המידע התפל שמתפרסם כל הזמן, בכל מקום, בנושא הכל כך פופולרי הזה?

פשוט מאוד - מסתכלים על החוקרים, המומחים והמשקיעים בתחום הזה - ורואים מה הם, באופן אישי, מעדיפים לעשות כדי לעמוד במשימה הזאת. בהקשר הזה, מגזין Insider בחן את עמדתם של כמה ממובילי הדעה המשפיעים ביותר בתחום - וזיהה שיש תוסף אחד שהם ממליצים עליו בפה אחד - וגם נוטלים אותו בעצמם - ויטמין D.

ויטמינים. ShutterStock
ויטמינים/ShutterStock

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מומחה לבריאות הציבור בארצות הברית שהפך מוכר בכל העולם בימי הקורונה, כמו גם חוקר האנטי האנטי-אייג'ינג ז'ואאו פדרו דה מגלאיס, שנחשב אף לאחד המשקיעים הבולטים בתחום, סיפרו שניהם בראיון למגזין כי הם נוטלים ויטמין D בכל בוקר, בכל ימות השנה. גם המיליארדר כריסטיאן אנגרמאייר, שמשקיע רבות במיזמים הקשורים באריכות ימים, אמר בהקשר הזה כי "זהו אחד התוספים היחידים שהיעילות שלהם הוכחה מעבר לכל ספק".

מה זה ויטמין D ולמה הוא כל כך חיוני?

ויטמין D הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר לשמירה על בריאות תקינה. הוא משפיע על שורה ארוכה של היבטים בבריאות הגוף והנפש - החל בתפקוד התקין של מערכת החיסון, דרך הפחתת הסיכון לסרטן ועד לשמירה על בריאות הלב. צריכה מספקת של ויטמין D נקשרה במחקרים גם לשיפור תסמיני דיכאון, חרדה ועוד שורה ארוכה של אתגרים רגשיים נפוצים. כמו כן, ויטמין D מסייע למעיים לספוג ביעילות סידן מהמזון ובכך שומר על העצמות בגופנו.

מחקרים שנערכו לאורך השנים הצביעו בין היתר על כך שאנשים מבוגרים שנוטלים תוספי ויטמין D מפחיתים באופן משמעותי את הסיכון לשברים בעצמות בעקבות נפילות. זוהי תופעה שכידוע נפוצה ביותר אצל אנשים בגיל השלישי ומהווה גורם משמעותי לפציעות ולתמותה. בנוסף, ויטמין D מסייע להפחית התכווצויות שרירים, דלקות ובעיות אורתופדיות בכל גיל ובטח בגילים מתקדמים.

בישראל שטופת השמש, לכאורה, לא אמורה להיות בעיה של מחסור בוויטמין D, שכן מדובר בוויטמין היחיד שהגוף מייצר בעצמו, בעת החשיפה לקרינת השמש. אולם בפועל, משרד הבריאות הישראלי מדווח באופן שיטתי ומתמשך שרבים באוכלוסייה, בדגש על אנשים מבוגרים, סובלים ממחסור בוויטמין החשוב והחיוני הזה. זאת מכיוון שרבים מאיתנו בוחרים (או נאלצים) לבלות את רוב שעות היום בחללים סגורים וללא חשיפה לשמש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אישה מבוגרת בחוץ, שמש. ShutterStock
אישה מבוגרת בחוץ, שמש/ShutterStock

אז כדי ליהנות מכל היתרונות הפוטנציאליים של הרכיב החשוב הזה, לא חייבים לצרוך תוספים יקרים, אלא פשוט להיחשף לשמש בכל יום, לפחות עשרים דקות. ואם אי אפשר לעשות את זה, ניתן לצרוך שורה ארוכה של מאכלים כדי לעמוד במכסה היומית המומלצת, שעומדת על 600 יחידות בינלאומיות (IU) לרוב האנשים עד גיל 69. ויטמין D מצוי בשיעורים גבוהים במאכלים כמו דגי סלמון, טונה, בשר בקר, חלב מועשר וביצים. ואם ממש קשה להשלים את התוסף מהמזון, אפשר לרכוש גם תוספים כמובן.

ישנן גם אוכלוסיות ספציפיות שמומלץ להן לצרוך שיעורים גבוהים יותר של ויטמין D. קבוצות אלו כוללות בין היתר אנשים מעל גיל 69, מי שמתמודדים עם מחלות כרוניות ואף אנשים בעלי גוון עור כהה, שכן גוון העור יכול להשפיע על ספיגת הקרינה מהשמש ועל ייצור של ויטמין D בגוף בתגובה לאותה החשיפה.

עם זאת, כמו בכל דבר בחיים, גם כאן אנחנו עלולים גם להגזים. כן, אנשים שנחשפים יותר מדי לשמש, או נוטלים תוספים שאין להם צורך בהם, יכולים להגיע למצב של עודף ויטמין D בגוף, אשר עלול לגרום להצטברות מסוכנת של סידן בכליות ובלב. לכן, לכל אדם ובטח למי שנוטלים תוספים, מומלץ לבצע באופן קבוע בדיקות דם כלליות כדי להיות בשליטה על הבריאות ולהבין איך ההחלטות האלו משפיעות בפועל על הבריאות בטווח הקצר והארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully