וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב האוכל חזר הביתה? כך תשדרגו את קופסת האוכל לגן

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 8:48

טאץ' אישי, צבע, השקעה בוויזואליות - כל אלה יהפכו את ארוחת העשר של הילדים בגן לכזאת שכיף לקבל ולאכול

קופסת אוכל לארוחת עשר. shutterstock, ShutterStock
קופסת אוכל לארוחת עשר/ShutterStock, shutterstock

התעוררתם מוקדם, חתכתם, מרחתם, קילפתם, סידרתם - ושוב, אחר הצהריים, גיליתם שכמעט כל מה שטרחתם עליו חזר בשלמותו בקופסת האוכל. אז ניסיתם שוב, גיוונתם, שאלתם אותו מה מתחשק לו בסנדוויץ', קיבלתם הבטחה שהיום יאכל הכל, אבל כל זה לא עזר ועדיין קופסת האוכל חוזרת די מלאה בסוף היום.

מרגישים מיואשים מהניסיון להמציא את עצמכם כל יום מחדש? לא מצליחים לגרום לילד ליהנות מהאוכל בקופסת האוכל שלו? הנה כמה טיפים לשדרוג ארוחת העשר בקופסת האוכל של הגן:

שתפו את הילד בהכנת האוכל

תנו לו למרוח את הגבינה על הלחם, לקלף את הפרי ולחתוך את הירק. נכון, זה יכול לקחת מעט יותר זמן בבוקר העמוס גם ככה, אבל האחריות והשיתוף יסבו גאווה לילד והוא ייהנה לאכול את מה שהוא עצמו הכין.

השאירו משהו קטן בהפתעה מכם

תשומת לב קטנה היא לפעמים כל מה שצריך. הנה כמה דוגמאות: עטפו את הסנדוויץ' והדביקו מדבקה של דמות שהילד אוהב על העטיפה, השאירו בקופסה הפתעה בצורת ציור מכם, אולי אפילו פתק עם ציור או הקדשה קטנה או עוגייה קטנה (ובריאה) שהילד לא ידע שהכנסתם לתוך קופסת האוכל, שתהיה לו לקינוח מתוק.

השקיעו בנראות הקופסה

מפית נייר לניגוב הפה בהדפס מיוחד שתשימו בפנים, מנג'טים צבעוניים לירקות/פירות, קופסאות חלוקה קטנטנות ונייר עטיפה מקושט לסנדוויץ' - יש משמעות לכל אקססורי שתכניסו לקופסת האוכל. הילדים שלכם נהנים גם מאסתטיקה, והיא יכולה להיות הפקטור שיעשה להם חשק לאכול. אגב, גם אם הקופסה עצמה לא נראית משהו, זה לא מוסיף לחשק. בחרו מראש קופסה פונקציונלית ויפה.

הוסיפו אביזרים כיפיים למאכל

חתכתם עגבניות שרי? הוסיפו מזלגות קטנטנים שלילד יהיה נוח לאכול אותן. הגשתם זיתים? נעצו בהם קיסמים קטנטנים (ללא קצוות חדים) שהילדים ישתעשעו לאכול איתם. כמו בסעיף הקודם, מדובר באביזרים קטנים וצבעוניים שכיף לשטוף איתם את העיניים והם מאוד משכנעים לאכול איתם, ובנוסף - הם יכולים להקל על האכילה או להשאיר את הידיים הקטנטנות נקיות באופן יחסי.

חתכו את הירקות והפירות בצורה מעניינת

יש לכם קורץ עוגיות בצורת לבבות או חיות? גם הירקות והפירות שלכם יכולים לעבור דרכו ולקבל צורה מעניינת. בנוסף, נסו לחתוך את הסנדוויץ' באופן לא שגרתי (עיגול, ריבוע בלי הקשה וכו') ותעלו את הסיכוי שהילד שלכם ייהנה לזלול אותו. החיתוך המעניין בתוקף גם למאפינס או מאפים שונים שאתם יכולים להכניס אל קופסת האוכל.

גוונו בין קופסאות

מי אמר שחייבת להיות לילד שלכם קופסת אוכל אחד בלבד? לפעמים הגיוון ואפקט ההפתעה יעשו את העבודה. הילד יגלה בכל ארוחת עשר קופסת אוכל אחרת, יופתע ויקבל אקסטרה חשק לאכול את מה שיש בפנים. אולי תוכלו לשים לב שיש קופסה מסוימת שהוא יותר אוכל ממנה (לא משנה מה אתם שמים בפנים) ולבסוף תוכלו להמשיך איתה בלבד.

נוסף על כל אלה, נסו לגוון את התפריט של הילד שלכם והשקיעו מאמץ במחשבה על רעיונות חדשים. הוויזואליות חשובה ויש ילדים שבשבילם היא תעשה הבדל משמעותי, אך לפעמים שינוי המאכלים שאתם מגישים יעשו את העבודה.

ילדים אוכלים מקופסאות אוכל בגן. ShutterStock
ילדים אוכלים מקופסאות אוכל בגן/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully