וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מסבסדת קנאביס למטופלים בכ-100 מיליון ש"ח. אולי גם לכם מגיע?

בשיתוף סאיקי

1.11.2023 / 6:48

מדינת ישראל מממנת את הטיפול לנכי כוחות הביטחון (באמצעות אגף השיקום), לנפגעי פעולות איבה (באמצעות הביטוח הלאומי) ולנפגעי תאונות עבודה (באישור הביטוח הלאומי דרך קופות החולים). באלו סכומים מדובר והאם ניתן למצוא מקורות פרטיים למימון?

אישה עם מכשיר סאיקי מול מחשב נייד. כפיר זיו,
אישה עם מכשיר סאיקי מול מחשב נייד/כפיר זיו

כמה עולה טיפול בקנאביס רפואי ועל אלו סכומים אנחנו מדברים? התשובה מתחילה במילה: תלוי. ישנם שני משתנים שמשפיעים על המחיר: הדרך שבה צורכים את הקנאביס והכמות החודשית. צריכה בשאיפה כרוכה גם ברכישת מכשיר ייעודי, כמו משאף רפואי או ווייפורייזר, וכמות הקנאביס החודשית (בגרמים) בהתאם להמלצת הרופאים, משפיעה על ההוצאה החודשית.

לצורות מתן שונות יש מחירים שונים

בישראל, מאושרות לשימוש 3 דרכי מתן לקנאביס רפואי: משאף מדיד ומחסנית שמכילה 60 מנות מדודות (ל-60 שאיפות) ואחידות של קנאביס רפואי מתפרחת גולמית; תפרחות - לשימוש בצורות של אידוי או עישון סיגריות, ומיצוי קנאביס מהול בשמן, לבליעה. תפרחות לעישון או לאידוי נרכשות בשקיות של 10 גרם כ"א, שמחירן משתנה ממותג למותג. מחירן עשוי לנוע בין 200-350 ₪ לשקית (מחיר ממוצע 280). כשבודקים את מחירי שמן הקנאביס, התמונה מורכבת יותר; המחיר תלוי ביחסי ה- T/C ובחומר ותהליך המיצוי. ההבדלים במחיר עשויים להגיע למאות שקלים לבקבוק של 10 מ"ל.

מתוך נתוני היק"ר (יחידה לקנאביס רפואי) ספטמבר 2023, כמות הצריכה הממוצעת בישראל היא כ-39 גרם (4 מוצרי תפרחת או שמן) [1]. בהתייחס לנתון זה - המחיר הממוצע לחודש הוא כ-1,100 ₪. סכום שיוצא כולו מכיס המטופלים ומשפחותיהם. רוב הרישיונות בישראל ניתנים להתוויות כאב כרוני ו- PTSD כך שמדובר בהוצאה כספית גבוהה לכל החיים. עם זאת, ישנן אוכלוסיות שמקבלות סבסוד על הטיפול בקנאביס ודרכים נוספות למימון, שאותן ליקטנו כאן.

העלות החודשית הממוצעת לטיפול חודשי במשאף של סאיקי. יח"צ,
העלות החודשית הממוצעת לטיפול חודשי במשאף של סאיקי/יח"צ

100% מימון לנכי צה"ל וכוחות הביטחון, ע"י משרד הביטחון

ב-2023, בעקבות הסכם פורץ דרך שנחתם עם חברת סאיקי מדיקל, רק נכי צה"ל וכוחות הביטחון המטופלים במשאף ומחסנית SyqeAir מקבלים 100% מימון לרכישת המשאף והמחסניות, באמצעות הפניה שמספק אגף השיקום. המחסניות נשלחת ע"י בית המרקחת לבית המטופל בחינם, בהתאם להפניה, וכל זאת מבלי שיאלצו לשלם, להגיש קבלות ולהמתין להחזר כספי [2]. בתחום הטיפול בקנאביס רפואי, הסכם זה תקף רק למטופלים במשאף המדיד של חברת סאיקי, בעוד ששאר דרכי המתן לקנאביס נשארות במסגרת הרגילה של החזר כספי בתמורה לקבלות.

100% מימון לנפגעי פעולות האיבה, ע"י הביטוח הלאומי

בעקבות שינוי מדיניות המימון עבור נכי צה"ל וכוחות הביטחון, ובכפוף לחוק נפגעי פעולות איבה שמשווה את זכויות נפגעי איבה לזכויות של נכי צה"ל, גם נפגעי פעולות איבה שמטופלים במשאף ומחסנית SyqeAir זכאים למימון מלא של המשאף ומחסניות SyqeAir במשלוח ישיר מבית המרקחת לבית המטופל, מבלי שיצטרכו לשלם מכיסם, אלא במימון מלא של הביטוח הלאומי [3]. גם כאן, מדובר בשיתוף פעולה לקידום רווחתם של נפגעי פעולות איבה ומשפחותיהם, תוך הקלה משמעותית בתהליך קבלת טיפול במשאף SyqeAir.

בשני המקרים, חשוב לציין: מטופלי משרד הביטחון או נפגעי פעולות איבה זכאים למימון המלא עבור הטיפול עם המשאף והמחסנית גם על בסיס הרישיון לתפרחות עתירותTHC ללא צורך בשינוי הרישיון. ניתן לנפק מחסניותSyqeAir גם באמצעות רישיון לתפרחות T20C4 | T15C3 | T10C2 - ביחס המרה לרכישה בלבד: 10 גרם תפרחת=מחסנית אחת).

נפגעי תאונות עבודה - באישור הביטוח הלאומי, באמצעות קופות החולים

עפ"י חוק הביטוח הלאומי , נפגעות ונפגעי תאונות עבודה זכאים, בתנאים מסוימים, לקבל החזר כספי עבור טיפול בקנאביס רפואי, שאושר בהתאם לנכות המוכרת [4]. ההחזר יינתן באמצעות קופת החולים, בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי. מטופלים שקיבלו המלצה לקנאביס בהתאם לנכות המוכרת צריכים להעביר לקופת החולים שלהם (הסניף המטפל) את כל המסמכים הרלוונטיים: המלצת רופא מומחה של קופת החולים, המלצת רופא לאישור הנפקת רישיון, פרוטוקול הוועדה הרפואית (אם יש יותר מאחד - לשלוח הכול), לצורך קבלת אישור להתחיל בטיפול. לאחר קבלת האישור ניתן לרכוש ולקבל החזר על בסיס חודשי לאורך כל תקופת הרישיון.

משאף לקנאביס רפואי של חברת סאיקי. כפיר זיו,
משאף לקנאביס רפואי של חברת סאיקי/כפיר זיו

בכמה מטופלים מדובר, בסך הכול?

מתוך כ-129 אלף בעלי רישיונות לקנאביס רפואי[1] רק כ-3% מהם מקבלים מימון ממשרד הביטחון וכ-5% מהביטוח הלאומי. נתון זה אינו כולל מספר חסר תקדים של מטופלים חדשים: נפגעי פעולות איבה ונכי כוחות הביטחון, שבעקבות השבת השחורה ומלחמת חרבות ברזל, ככל הנראה יצטרכו לקבל זכאויות לטיפולי בריאות ובריאות הנפש (PTSD) במימון המדינה.

ומה לגבי בעלי רישיונות שאינם זכאים לסבסוד? הטיפול בקנאביס אינו נמצא בסל התרופות ויוצא נטו מכיס המטופלים ומשפחותיהם. מי שמחזיק בביטוח בריאות מתאים, יכול לקבל החזרים על הטיפול בקנאביס.

פוליסות ביטוח בריאות קולקטיביות ופרטיות

לכ-40% מהישראלים יש ביטוח רפואי פרטי (אישי או קולקטיבי-ממקום העבודה), היקף הפרמיות בענף ביטוחי הבריאות מוערך (נכון לשנת 2022) [5] ב-13,000,000,000 ₪. ביטוחים קולקטיביים, כמו מועדון "חבר", לשכת עורכי הדין או מועדון "טוב" של עובדי המדינה שמציעים החזר גם על המשאף וגם על המחסנית לטיפול החודשי, מגיעים לנתח פוטנציאלי של עשרות אלפי מטופלים. איך תדעו שהפוליסה שלכם כוללת החזר כספי?

איפה בביטוחים ניתן למצוא את הכיסוי?

המשאף לרוב נמצא תחת שירותים אמבולטורים או שירותים רפואיים>אביזרים רפואיים - מוכר לסבסוד כאביזר רפואי/מכשיר רפואי. ישנן פוליסות שמציעות את הכיסוי הנדרש בפרק ביטוח נוסף לטכנולוגיות מתקדמות.

המחסנית לקנאביס רפואי עשויה להיות מסובסדת תחת פרק תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות. בחלק מהפוליסות ניתן למצוא סעיף ייעודי לקנאביס בפרק תרופות שאינן כלולות בסל<טיפול רפואי בקנאביס או בסעיפים שמתייחסים לטיפול בכאב.

השוואת עלות מכשור רפואי למתן קנאביס, בשאיפה. יח"צ,
השוואת עלות מכשור רפואי למתן קנאביס, בשאיפה/יח"צ

על מה חשוב לשים לב?

לגבי כיסוי עלות המשאף: בחלק מהפוליסות הפרטיות ישנה רשימה שמפרטת מכשירים רפואיים ספציפיים שמאושרים להחזר כספי. אם ישנה רשימה כזו בפוליסה שלך, יש לוודא שהיא משאירה פתח לכיסוי גם עבור מכשירים הדומים בשימושם למכשירים המפורטים, לדוגמה: אם יש ברשימה מכשירים שמיועדים להפחתה בעוצמת הכאב, ניתן לנסות לבקש החזר למשאף - שגם הוא מכשיר רפואי להפחתה בכאב.

כדאי גם לשים לב לגובה ההשתתפות העצמית, לדוגמה: בפוליסה של "חבר" ניתן לקבל סבסוד מלא עבור המשאף, בהשתתפות עצמית של 20% מעלותו.

לגבי כיסוי עלות המחסנית: יש לבדוק האם הפוליסה מגבילה את הכיסוי לשימוש בקנאביס רפואי לרשימת מחלות מסוימת, ואם כן - לוודא שהמחלה (אינדיקציה) שעבורה התקבלה המלצה לקנאביס נמצאת ברשימה שבפוליסה. הפוליסה של לשכת עו"ד, לדוגמה, אין הגבלה והמימון החודשי עומד על 1,000 ₪ לחודש, בהשתתפות עצמית של 20%. פוליסות אחרות כותבות במפורש ; עבור כאב או עבור אונקולוגיה, וכדומה.

לא בטוחים אם הפוליסה שלכם כוללת כיסוי למשאף ו/או למחסנית SyqeAir? נציגי חוויית לקוחות של חברת סאיקי יוכלו לבדוק עבורכם. חייגו 2064*.

קופ"ח מאוחדת: מטופלות אנדומטריוזיס* - לקוחות "עדיף" ו"שיא"

לראשונה בישראל, קופת חולים מכניסה לשב"ן טיפול מדיד ועקבי באמצעות קנאביס רפואי, במינונים נמוכים מאוד (במיקרוגרם) שנקבעים באמצעות משאף רפואי - בלחיצת כפתור. מבוטחות מאוחדת "עדיף" ו"שיא" שסובלות מאנדומטריוזיס זכאיות ל-50% הנחה ברכישת משאף SyqeAir לטיפול להפחתה בעוצמת כאב עצבי כרוני כתוצאה מהמחלה או מהטיפול בה. חברת סאיקי מעניקה למטופלות אלו 10% הנחה חודשית קבועה ברכישת המחסניות, בהתאם למרשם. בנוסף, לפרטים על מימוש הזכאות, יש לשלוח מייל ל: m.c@meuhedet.co.il

*בכפוף לתנאי התוכנית של מאוחדת.

הטבות והנחות שניתנות ע"י חברת סאיקי, למטופליה:

• ליווי אחות צמוד - בחינם (שווי ההטבה 1,450 ₪) בתקופת הסתגלות הגוף לטיפול, במטרה להתאים לכל אחת ואחד מהמטופלים את המינון הקבוע האישי להם: מינון שמספק את ההפחתה הטובה ביותר על הכאב, במינימום (ולפעמים עד בכלל לא) תופעות לוואי פסיכואקטיביות ואחרות.
• 300 ₪ הנחה: שיתוף פעולה לטובת המטופלים, בין חברת סאיקי לרשת סופר-פארם: קופון הנחה אישי בשווי 300 ₪, לרכישת המשאף ברשת בתי המרקחת של סופר-פארם המורשים. את הקופון יש לקבל מנציגי החברה לפני רכישת המשאף, בטלפון: *2064
• תוכנית התנסות MBG עם אפשרות להחזר כספי בגובה 50% ממחיר עלות המשאף לאחר חצי שנה של טיפול. הזכאות לקבלת ההחזר הכספי מותנית בכפוף להשלמת הליך ההרשמה ובעמידה בכל תנאי התוכנית, לרבות ליווי אחיות ומועד החזרת המשאף. פרטים באתר סאיקי

seperator

המידע המובא לעיל הוא מידע כללי, הניתן על ידי חברת סאיקי מדיקל בע"מ, במטרה להגביר את המודעות לאפשרויות קבלת החזרים כספיים בגין שימוש במוצרי קנאביס רפואי ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. בכל שאלה בנוגע לפוליסות הביטוח הספציפיות שברשותך, יש לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי מאנשי מקצוע העוסקים בתחום. כמו כן, לתשומת ליבך כי המערכת אינה מתעדכנת באופן שוטף ועל כן ייתכן כי המידע המובא לעיל אינו שלם ובין היתר, כי קיימים מסלולי זכאות אפשריים נוספים וכן הבדלים בין הפוליסה שבידך לבין הנתונים שמוזנים במערכת, שעשויים להשפיע על זכאותך לקבלת החזר כספי בגין טיפול במוצרי קנאביס רפואי. שימוש בקנאביס בכלל, ובמשאף ומחסנית SyqeAir מותנה בהמלצת רופא וברישיון/מרשם לשימוש בקנאביס רפואי ממשרד הבריאות ואין באמור משום המלצה רפואית.

1. https://www.gov.il/BlobFolder/reports/licenses-status-september-2023/he/subjects_cannabis_docs_licenses-status-september-2023.pdf
2. https://shikum.mod.gov.il/updates/1880
3. https://www.btl.gov.il/benefits/Victims_of_Hostilities/Casualties_benefits/Pages/%D7%96%D7%9B%D7%90%D7%95%D7%AA%20%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%20%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%99.aspx
4. https://www.btl.gov.il/benefits/Work_Injury/TipulRefui/Pages/Knavis.aspx
5. https://forbes.co.il/health-insurance-reform/

בשיתוף סאיקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully