וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה עובד: צמחי מרפא מומלצים להתמודדות עם חרדה

ד"ר מוטי לוי

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 8:54

המלחמה שפרצה הציפה בכולנו תחושות קשות, ומעל כולן החרדה. באמצעות צמחי מרפא נוכל לסייע בהפחתת החרדה הזאת ובהקלה. יש צמחים המומלצים לילדים וגם כאלה למבוגרים שביננו. הרופא הראשי של רשת מרפאות כללית רפואה משלימה עם הרשימה המלאה

צמי מרפא נגד מתח/יחצ כללית

צמחי מרפא משמשים את בני האדם כבר אלפי שנים. במרוצת השנים האלה ניתן היה ללמוד על ההשפעה המיטיבה שלהם במצבים שונים, ובעיקר בהתמודדות עם לחץ (סטרס) וחרדה שפוגעים בכלל האוכלוסייה כאן בישראל בימים אלה. הצמחים שאספנו בסרטון זה זמינים וקלים להשגה בחנויות הטבע ואצל המטפלים המוסמכים שייתנו הפנייה או מרשם לבית המרקחת. אם אינכם בטוחים איזה צמח יתאים לכם, וכן אם אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהי יש להתייעץ תחילה עם נטורופת/ית בכללית רפואה משלימה.

קמומיל. ShutterStock
קמומיל/ShutterStock

1. קמומיל
הצמח הזה נפוץ בכל בית ומוכר מאוד. רובנו מכירים אותו בתוך כוס התה. בין התכונות הטובות של הצמח הזה: מרגיע, מרפה עוויתות, מוריד לחץ ואף מפחית כאב. זהו צמח בטוח ובריא ואפשר להכין לילדים שלנו משקה על בסיס קמומיל כמו תה חם או קר.

2. אשווגנדה
זהו צמח מסוג אדפטוגן (מגיע מהמילה אדפטציה) שעוזר לגוף להתרגל לכל מיני מצבים, למשל סטרס ודאגה שנמשכים זמן רב. זהו צמח ידוע מאוד שמקורו בהודו והשורש שלו משמש מזה שנים להתמודדות עם לחץ וכן בהחלמה מניתוחים ופעולות רפואיות אחרות.

3. מליסה, ורבנה, סקטולריה
צמחים אלה ואחרים מסייעים בהשריית הרגעה כללית ובחיזוק מערכת החיסון (פעולה חשובה מאוד בימים אלה, כיוון שהלחץ המתמשך מחליש את עמידות מערכת החיסון של הגוף מפני רעלנים ומחלות זיהומיות אחרות).

כאמור, צמחי מרפא יכולים להוות מענה מצוין בתקופה זאת בסיוע בהרגעת הסערה הפנימית, אך תמיד מומלץ ורצוי להתייעץ עם מטפל או מטופלת מוסמכים שיידעו להתאים עבורכם את הפורמולה באופן אישי בהתאם למאפיינים שלכם ולמצבכם הבריאותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully