וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מארגוני הבריאות החשובים בעולם הוציא קריאת תמיכה בישראל

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 15:28

זה אולי לא יעלה לנו את המורל, אבל איגוד הפסיכיאטריה האמריקאי, האיגוד הגדול בעולם בתחומו, פרסם בימים האחרונים הודעה חריגה של תמיכה חד משמעית בישראל. האם יש לזה משמעות עולמית?

בווידאו: תיעוד תושבים בעת אזעקות אשדוד ורמת גן, 10 במאי 2023/אבי רוקח, טנא תקשורת

בניגוד ללא מעט גופים בעולם, אנשי בריאות הנפש בארה"ב הוציאו הודעה ברורה נגד הטבח בישראל, דבר שמעולם לא קרה, בעקבות התקפת החמאס הברוטלית באזור הדרום.

בהצהרה שפורסמה ב-11 באוקטובר 2023 נכתב כי: "איגוד הפסיכיאטריה האמריקאי מגנה את התקפות הטרור האחרונות בישראל. אזרחים חפים מפשע לעולם לא צריכים לסבול את האלימות והכאוס שקרו בסוף השבוע האחרון. APA שולחת את תמיכתנו לכל הנפגעים בישראל ובעולם. אנו מתאבלים על אלה שאבדו וקוראים להחזרה מיידית של כל בני הערובה למשפחותיהם. היקף פעולת הטרור הזו והנזק שהיא גורמת הם בלתי נתפסים.

"אנטישמיות וכל צורות של דעות קדומות ושנאה אינן מקובלות, ואנחנו עומדים לצד העם היהודי, עכשיו וכמו תמיד. יש להפסיק את האכזריות של חמאס. תקוותנו האיתנה שיום אחד נוכל לראות שלום בין הישראלים לפלסטינים והפסקת האלימות במזרח התיכון".

ההרס בקיבוץ בארי . 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
ההרס בקיבוץ בארי . 15 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

"ה-APA הינו הגוף הפסיכיאטרי המוביל בעולם, הוא מאגד את הפסיכיאטרים האמריקאים וכן פסיכיאטרים מכל העולם. בין יתר הפעילויות שלו הוא מוציא את ה-DSM (המדריך לאבחון וסטטיסטיקה של הפרעות נפשיות).

"לא זכורה לי הצהרה אוהדת ותומכת של גוף זה או גוף פסיכיאטרי אחר בעולם", אומר לוואלה! בריאות ד"ר צבי פישל, יו"ר המועצה הלאומית לבריאות הנפש והיו"ר היוצא של איגוד הפסיכיאטריה בישראל. לדבריו, אומנם יצאו הצהרות של איגודים של מקצועות אחרים, חלקם דומים וחלקם הקפידו על סימטריה, אך כאן מדובר באיגוד בסדר גודל אחר.

ד"ר פישל מציין כי רבים מהעמיתים שלו בחו"ל "מזועזעים מהמתקפה האכזרית ותומכים בנו מאוד. חלק מזהירים מהדרדרות לבוץ העזתי". הוא מוסיף כי קיבל הצעות ממטפלים רבים בחו"ל לטיפול מרחוק בנפגעים.

ובאשר למה שקורה עכשיו במדינה אומר ד"ר פישל: "כרגע אני מנסה להאיר על נקודות חוסר לדחוף למילוי צרכים, אבל חשוב להבין כי הסיטואציה הנוכחית מציבה אתגרים בפני המדינה בכלל ומערכת בריאות הנפש, בפרט. מערכת מורעבת וחסרת משאבים ניצבת בפני 'מגפה' של תגובות חרדה ודחק בהיקפים עצומים. ניצולים, מפונים וכלל החברה הישראלית זקוקים לטיפול נפשי כדי להתמודד עם המצוקה ולמנוע התפתחות של הפרעה פוסט טראומטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully