וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאה האהובה בטיקטוק נחשפה כמתחזה שהעניקה עצות בריאותיות מסוכנות

18.10.2023 / 0:01

דליה קאראזי התחזתה לרופאה בטיקטוק והעניקה לאנשים עצות בריאותיות בנושא סרטן ו-HIV כשהיא לבושה במדים של רופאה. היא נידונה לשנתיים עבודות שרות והביעה חרטה

התחזתה לרופאה בטיקטוק וחילקה עצות מסוכנות/@blooddocdad

אישה אוסטרלית שהציגה את עצמה כרופאה ברשתות החברתיות וסיפקה אינספור עצות בריאותיות לצופיה הרבים נחשפה כרמאית מוחלטת - כשהתגלה שהיא זייפה את המקצוע שלה כל הזמן הזה, כך פורסם ב-SUN.

דליה קאראזי הודתה באשמה ברביעי שעבר בבית המשפט המקומי של מרכז דאונינג בסידני ונידונה לשנתיים עבודות שירות, כך דווח ב-Yahoo. היא גם חויבה לשלם קנס כספי בסך 8,400 דולר.

קאראזי, שכינתה את עצמה "ד"ר דליה.ס" באינסטגרם ובטיקטוק, הודתה שלבשה מדי רופאה מזויפים וחשפה שמעולם לא הוענקה לה שום סמכות להעניק ייעוץ רפואי. באמצעות הפלטפורמות העיקריות שלה ברשתות החברתיות, שם צברה 243,000 עוקבים בטיקטוק ו-20,000 באינסטגרם, קאראזי העניקה עצות בריאותיות במסווה של מומחית בעלת תארים מתקדמים ברפואה וכירורגיה. קאראזי גם הרחיקה לכת וחתמה את המיילים והמכתבים שלה כ-RMO (קצינה רפואית מקומית) ו-VMO (קצינה רפואית מבקרת) - מה שהעמיק את גודל ההונאה.

דליה קאראזי התחזתה לרופאה ברשתות החברתיות. Tiktok, צילום מסך
דליה קאראזי התחזתה לרופאה בטיקטוק/צילום מסך, Tiktok

ה-Daily Mail דיווח שקאראזי הגישה מכתב התנצלות בן 1,400 מילים לשופט המפקח על המקרה שלה, שם היא טענה שהיא "בוכה ועדיין לא מבינה" איך הגיעה לנקודת השפל הזו. "בזמן שאני כותבת את המכתב הזה, אני בוכה ועדיין לא מבינה איך הגעתי למקום הזה - כי זה מאוד לא אני ומעולם לא חשבתי שאמצא את עצמי במצב הזה", היא פתחה את המכתב. "לקחתי אחריות על המעשים שלי ואני יודעת שאין תירוץ למה שעשיתי", נמשכה ההתנצלות של קארזי, "אני מתביישת ושונאת את עצמי כל יום. הצורך לספר למשפחה ולחברים שלי על המעשים שלי היה משפיל ביותר. אני מבינה את ההשלכות החמורות של המעשים שלי ואני באמת מצטערת על מה שעשיתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דליה קאראזי התחזתה לרופאה ברשתות החברתיות והעניקה עצות בריאותיות מסוכנות. Facebook, צילום מסך
וגם בפייסבוק/צילום מסך, Facebook

לדליה קאראזי, פליטה מעיראק שהגיעה לאוסטרליה בשנת 2001 כשהייתה בת 8, אין עבר פלילי קודם. הרופאה המזויפת הייתה פופולרית במיוחד בקרב עיראקים וכורדים רבים בסידני - והוכרה על ידי רבים בקהילה כמומחית לבריאות האישה, לפי ה-SUN.

עוד בנושא:
תושב הצפון חשוד שהתחזה לרופא בבי"ח שיבא - וטיפל במאות חולים

התחזתה 20 שנה לרופאת שיניים - ולא תשלח לכלא

דליה קאראזי התחזתה לרופאה ברשתות החברתיות והעניקה עצות בריאותיות מסוכנות. Facebook, צילום מסך
היא העניקה עצות רפואיות שלא מבוססות על דבר/צילום מסך, Facebook

במהלך המשפט התגלה שסרטוני הטיקטוק שלה, בהם פרסמה עצות בנושא בריאות, פוריות ומיניות נצפו יותר מ-15 מיליון פעמים והיא העלתה יותר מ-50 סרטונים לחשבון שלה במהלך כ-15 חודשים בזמן מגיפת הקורונה.

קארזי, שהיא אכן בעלת תואר ראשון במדעי הרפואה ותואר שני ברפואת רבייה - אך איננה רופאה - אמרה שלעולם לא תעבוד שוב בתעשיית הבריאות ומחקה את כל חשבונות הרשתות החברתיות שלה. היא עובדת כיום כיועצת תביעות בחברת ביטוח, אך היא העריכה שתאבד את עבודתה אם תורשע.

מכתבה הסתיים במילים: "לא רציתי, ואני עדיין לא רוצה, לעשות שוב שום דבר שקשור לבריאות, למרות שבזבזתי כל כך הרבה שנים מחיי בלימודים והחזרת הלוואות הסטודנטים. אני כל כך מפחדת מהרשתות החברתיות עכשיו שאני אפילו לא רוצה להיות בהן בכלל. לעולם לא יהיו לי עוד חשבונות ברשתות חברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully