וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעסיקו את הילדים בבית בזמן המחלמה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 11:44

איך שורדים ימים ארוכים בבית בלי גן, איך כדאי להכין את עצמכן לשהות ממושכת עם הילדים ולמה לא כדאי להקרין לחץ וחרדה - המדריך המלא להורים אמיצים במצב ביטחוני מסוכן

משפחה משחקת יחד משחקי קופסה. ShutterStock
אחת הדרכים להעביר את הזמן שלכן ושל הילדים בכיף הוא להכין עבורם מעין בנק פעילויות/ShutterStock
זכרו שזאת תקופה קשה אך זמנית, וממש כמו שנת הקורונה (עם אלף אלפי הבדלות) - גם זה יעבור

הימים האחרונים ממש לא פשוטים לכל מי שגר בטווח האש של הרקטות שנורות מעזה. האזעקות התכופות מאלצות רבים מתושבי המדינה להיות קרובים או בתוך מרחב מוגן ברוב שעות היממה וכמובן שאין מסגרות לילדים ואף אחד לא יודע מתי זה ייגמר. בינתיים, אתן נאלצות לבלות ימים ארוכים בבית ומתמודדות כאמהות עם אתגר כפול ומכופל: איך להעסיק את הילדים כדי שהם (וגם אתן) תשמרו על שפיות ואיך לשמור עליהם רגועים ושלווים למרות הכל.

אז איך כדאי להתנהג? מה כדאי להגיד לעצמכן כדי שתאפשרו למשפחה שלכן לעבור בנעימים, עד כמה שאפשר, את השהות הממושכת ביחד? הנה כמה טיפים שפונים הן למישור הרגשי והן למישור הפרקטי, והם נכתבו באהבה רבה ובהבנה מוחלטת שלכן כאמהות. בואו נתחיל:

קודם כל, לנשום עמוק

יכול להיות שברגע שהכל התחיל חשכו עיניכן. רק נגמרו הסגרים של הקורונה ועכשיו - מלחמה? הרי זה אומר שמעכשיו אתן שוב צריכות לתפקד כצוות הווי ובידור, הסעדה, הרדמה, החלפה וכל צורך יומיומי אחר של הבייבי שלכן. אנחנו מציעים לכן לקחת נשימה עמוקה ולראות מבעד לפחד ולקושי את הזווית האופטימית שבשינוי השגרה שנכפה עליכן: קיבלתן יותר זמן לבלות עם התינוק שלכן. נכון שעצם ה"הנחתה" והמורכבות שבה יכולה להטריד, אבל חשוב להבין בכל מקרה שזאת תקופה זמנית, שהכל ייגמר ויעבור וכדאי לנצל את הזמן הזה באופן המיטבי.

להכין פעילויות העשרה ופנאי

אחת הדרכים להעביר את הזמן שלכן ושל הילדים בכיף הוא להכין עבורם מעין בנק פעילויות שתוכלו לעשות ביחד בבית ובמרחב המוגן בפרט. הקראת סיפורים, זמן פעילויות מותאמות לשלב ההתפתחותי (תרגול התהפכויות למשל), פעילויות יצירה, הכנת אוכל ביחד ועוד. אתן יכולות לבנות לעצמכן לו"ז של ממש ולעבוד לפיו, ולהחליט למשל שאחרי ארוחת הבוקר יהיה זמן משחק, ואחרי שנת הצהריים תעשו שיחת וידאו עם סבא או סבתא.

לעשות חלוקה עם בן הזוג עד כמה שאפשר

כדי לשמור על השפיות, להיטען באנרגיות וגם כדי לגוון קצת לבייבי, סדרו לו ולאבא זמנים קבועים בלו"ז. אם שניכם הולכים פיזית לעבודה, עשו חלוקה עם בן הזוג והחליטו שיש ימים שהוא נשאר בבית ויש ימים שאתן. במידה ושניכם בבית, אפשר להגדיר שעות מסוימות שאתן "בתפקיד" ושעות שהוא, וכמובן כדאי להקדיש גם זמן משותף שבו כולכם יחד. אם הזמן הזה פשוט נכפה עליכם מראש (התרעות ואזעקות) נצלו את הרגעים לגיבוש משפחתי, חיבוקים ומגע.

לא להקרין פאניקה לילדים

הסיטואציה הזאת בה אנחנו לא יודעים מה יילד יום ומתי כל זה ייגמר עלולה להיות קשה עבורכן. בינינו, גם להיות סגורים בבית לזמן בלתי ידוע יכולה להדאיג וכמובן החרדה הקיומית - לא פחות. אבל...חשוב לא להקרין את זה החוצה, ובוודאי לא לגרום לילדים להרגיש שהם מהווים מטרד עליכן כתוצאה מהצורך לתפעל אותם לאורך היום. אם אתן מפחדות או קשה לכן והילדים גדולים מספיק להבין - שתפו אותם אך זכרו לטעת בהם ביטחון בו זמנית. נסו לא להישאב לצפייה בלתי פוסקת במהדורות החדשות ושמרו על החיוך ומצב הרוח גם כשקשה. תתפלאו כמה טוב זה יעשה גם לכן.

נכון שאלו ימים לא קלים, אבל כפי שכתבנו למעלה, זה זמן לקחת נשימה עמוקה. זכרו שזאת תקופה קשה אך זמנית, וממש כמו שנת הקורונה (עם אלף אלפי הבדלות) - גם זה יעבור. תהיו חזקים.!

אב ובנו משחקים במכוניות חשמליות. ShutterStock
כדי לשמור על השפיות, להיטען באנרגיות וגם כדי לגוון קצת לבייבי, סדרו לו ולאבא זמנים קבועים בלו"ז/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully