וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תספרו: הסודות השמורים של הורים לילדים בגן

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 9:38

אם זאת הפעם הראשונה שיש לכם ילד בגן, הנה כמה דברים שאף אחד לא סיפר לכם אבל אתם ממש חייבים לדעת

ילדים משחקים בגן. shutterstock, ShutterStock
במאמץ משותף של כל הורי הגן תהיה לילדים חוויה טובה/ShutterStock, shutterstock

הורים לילדים שנכנסו לגן בפעם הראשונה? הכתבה הזאת היא בשבילכם. לא רק לילדים שלכם נדרשת היכרות והסתגלות למסגרת החדשה, אלא גם לכם, מאחר שלגן חוקים משלו. אז אחרי שהכרתם את הצוות, אולי אפילו התחברתם עם הורה או שניים ולמדתם את הנהלים ה"יבשים" של הגן, אתם בהחלט מוכנים לעבור לשלב הבא ולהיחשף לכללים הלא כתובים של הורי הגן.

רגע לפני, חשוב לשים את הרצינות בצד ולקרוא את הכללים הללו בהומור. זכרו שבמאמץ משותף של כל הורי הגן תהיה לילדים חוויה טובה וצאו מנקודת הנחה שאף אחד לא מתכוון לרכל עליכם או להרוויח משהו על חשבונכם. ועכשיו, אחרי כוכבית ההבהרה אפשר להתחיל. אלו הם הסודות השמורים שכל הורה לילד בגן חייב להכיר:

"לתפוס" מהר משהו קל מתוך רשימת כיבוד לאירוע בגן (אחרת תיתקעו עם ירקות חתוכים)

בגן עורכים מסיבה לחג מסוים והגננת שלחה רשימת כיבוד שעל ההורים להביא לטובת האירוע? ברגע שראיתם את הלינק קופץ בווטסאפ אתם חייבים לעצור הכל ולהיכנס אליו. למה הדחיפות הזאת, אתם שואלים? ובכן, אתם לא רוצים להיתקע עם 30 פיתות חצויות ומרוחות בחומוס או מגש ירקות חתוכים, נכון? עדיף לסגור את הפינה עם מוצר פשוט שאפשר לקנות בסופר.

מאחר שרוב ההורים יעדיפו את האופציה הזאת, והעיקרון הוא "הראשון תופס", מהירות התגובה שלכם נדרשת, ולכן אל תתמהמהו להיכנס ללינק ולהשתבץ בזריזות לכל מה שנחשב פשוט וקל.

להתחמק מעיני הגננת כשהיא שואלת מי מתנדב להיות בוועד הורים

באסיפת הורים של תחילת שנה הגננת מציגה את נהלי הגן, מכירה להורים את הצוות ועונה על שאלותיהם. במקביל, בדרך כלל לקראת סוף האסיפה, עולה שאלת הוועד. ועד ההורים בגן אחראי על נושאים שונים, ביניהם איסוף כסף עבור מתנות לצוות, מתנות ימי הולדת או חגים לילדים, עזרה בארגון אירועים ועוד.

יש מי שנולדו לתפקיד, בעוד יש כאלה שהיו מוותרים על התענוג. אם הגננת פונה אל ההורים ומבקשת מתנדבים לוועד ולרוע מזלכם אין קופצים על ההזמנה, התחמקו באלגנטיות מהעיניים של הגננת, כדי שהיא לא תוכל לנדב אתכם או אפילו לנסות לשכנע אתכם ואז לא יהיה לכם נעים לסרב לה.

דיני ווטסאפ 1: לא להתווכח ולהתלונן יותר מדי על ההתחלה

ההורים עדיין לא ממש מכירים אחד את השני בתחילת השנה והרבה מהתקשורת ביניהם מתנהלת בקבוצת הווטסאפ של הורי הגן. נסו שלא להלהיט את הרוחות שם, השתמשו קצת פחות בסימני קריאה והימנעו מהתלהמות.

גם אם יש דברים מוצדקים שמטרידים אתכם, שמרו על איפוק וזכרו שגם ככה העצבים של כולם מרוטים בתחילת שנה כפועל יוצא של ההתמודדות הרגשית עם ההסתגלות. אתם לא רוצים שיתר ההורים ימהרו לתייג אתכם ככועסים ואלה שלא כדי להתעסק איתם.

דיני ווטסאפ 2: לא ללכלך על נשות הצוות כי מתישהו זה יגיע אליהן

זה נכון שהילדים הולכים ביחד לגן ואתם מרגישים שיש ביניכם איזשהי שותפות גורל, אבל אתם לא מכירים את ההורים האחרים לעומק. לכן, נקטו בגישה של כבדהו וחשדהו. אל תמהרו לרכל על נשות הצוות, כי אתם לא יודעים מי מההורים יחליט לשתף אותן במה שאתם חושבים עליהן בהמשך.

לא להתפתות רק להציץ על הגן מהרחוב כי הילדים יקלטו אתכם

רוצים לרחרח? עשו זאת באלגנטיות. הורים רבים אוהבים להשקיף על הילד שלהם מבחוץ, לראות שהוא נרגע לאחר פרידה קורעת לב או סתם להתרשם מהאווירה בגן. הצרה היא שהרבה מהם לא יודעים להסוות את עצמם כמו שצריך ואז הילדים רואים אותם, כולל הילד שלהם, ובלתי אפשרי לחמוק בשלב הזה מבלי לאסוף אותו הביתה.

מה כן אפשר לעשות? למצוא נקודה בה בוודאות אף אחד מהילדים לא יוכל לראות אתכם, לשלוח מכשיר הקלטה או לבקש מחברים שהילדים לא מכירים לרגל עבורכם ולדווח לכם שהכל בסדר.

גננת וילדים בגן ילדים. ShutterStock
רוצים לרחרח? עשו זאת באלגנטיות/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully