וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם היתרונות בכך שהתינוק מעיר אתכם לפני הזריחה?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 8:08

אולי קשה לראות משהו מעבר לעייפות ותסכול כשהתינוק שלכם מעיר אתכם בחמש בבוקר, אבל בהינתן המציאות הזאת, אפשר לנסות לאמץ את הדברים הטובים שהיא מביאה

אמא עייפה שותה קפה ומחזיקה תינוק. ShutterStock
אם כבר נכנסתם בעל כורחכם למועדון החמש בבוקר, נסו לראות את הטוב/ShutterStock

הורים המשתייכים למועדון החמש בבוקר שיקראו את הכותרת של המאמר הזה ככל הנראה יענו "אין". ללא ספק, קשה לראות את הטוב כשהתינוק שלכם מעיר אתכם לפנות בוקר. אבל לצערכם הרב, חמש בבוקר היא שעה לגיטימית להתעוררות תינוקות. עבורם זהו בוקר לכל דבר ועניין.

תוכלו לעשות ניסויים, לאחר או להקדים את שעת השינה בערב, לסגור הרמטית את התריסים והחלונות, להדליק או לכבות את המזגן - בסופו של דבר, שום דבר לא מבטיח שמשהו שתעשו או לא תעשו ישנה את העובדה שהתינוק שלכם מרגיש שהגיע הבוקר, גם אם מבחינתכם זאת לא שעה סבירה להתעורר בה.

אם שום דבר לא עוזר והתינוק שלכם התקבע על השעה הקשה, והיא בהחלט קשה, לא יעזור לכם להתבוסס במרמור וכדאי למצוא, או לפחות לנסות, את הדברים הטובים שתוכלו להפיק מההתעוררות הכפויה והמוקדמת מדי הזאת. זה לא טבעי, זה לא כמו שאתם רוצים, זה משפיע על כל מהלך היום לאחר מכן, אבל יש גם כמה יתרונות בלהתעורר מוקדם מאוד:

ליהנות מהשקט בשעות האלו

רוב האנשים עדיין לא התעוררו, עדיין אין רעש של מכוניות, הרחוב ריק ואפשר ממש לשמוע את הציפורים. נסו למצוא רגע כדי להתמסר לשקט וליהנות ממנו. יש משהו מיוחד בלצפות בעולם מתעורר לאטו ולהקדיש תשומת לב לשגרת הבוקר המוקדם סביבכם ולראות איך הכל מתהווה: את המשאית פורקת סחורה בסופר, עובדי התברואה מפנים את פחי האשפה, מחלק העיתונים מתרוצץ בין הבניינים ועוד.

לנצל את הזמן למילוי מטלות הבית

הכביסה שהורדתם אתמול מהחבל לא תקפל את עצמה, נכון? אם כבר אתם ערים בשעות האלה, התינוק רגוע והלו"ז מתחיל רק בעוד כמה שעות - נסו להתאפס בנחת על הבלאגן בבית, כדי לפנות לכם את השעות הבאות לדברים כיפיים בלבד אם אתם נשארים עם הבייבי בבית. אם אתם הולכים לעבודה - עדיף לסיים עם המטלות לפניה ולא כשאתם מותשים אחריה.

להשתכנע סוף סוף ללכת לישון מוקדם בערב

אתם מבטיחים לעצמכם ללכת לישון מוקדם בערב, אבל איכשהו, כל פעם מחדש זה מתפספס. אם תקפידו לסיים את המטלות שלכם בבוקר המוקדם (עיינו ערך הסעיף הקודם), תוכלו להקדים כמה שאפשר את שעת השינה שלכם בערב. בנוסף, בינינו, יהיה לכם קשה להחזיק עד מאוחר כשהבוקר שלכם מתחיל כל כך מוקדם, אז פשוט אפשרו ליום שלכם להסתיים בשעה מוקדמת ואל תתביישו ליפול לשינה יחד עם הילד או מיד אחריו.

להגיע מוקדם יותר לעבודה

הורים עובדים שמתעוררים בחמש בבוקר, לבנו אתכם. זה באמת ממש קשוח, אבל אם יש לכם מקום עבודה מאפשר ומתחשב אולי תוכלו למצוא דרך לשרוד את זה. בדקו עם המעסיק אם תוכלו להתחיל את יום העבודה שלכם מוקדם יותר, להרוויח שעות נוספות או לצאת מוקדם יותר בהתאמה. כמובן שכל זה תלוי גם במסגרת של התינוק - כמה מוקדם נפתח הגן שלו, או באיזו שעה המטפלת יכולה להגיע. אם אתם יכולים להקדים את ההגעה שלכם לעבודה - הרווחתם.

להכניס ללו"ז פעילות שאחר כך לא תבוא בחשבון

הנה רעיון: אמצע הקיץ והחל מהשעה 8 בבוקר מרגיש כמו גיהנום בחוץ? אולי תוכלו לצאת עם התינוק לסיבוב בוקר מוקדם בחוץ - בגינה, ברחוב או אולי אפילו בים. לא רק בקיץ תוכלו לנצל את השעות, ולא רק עם התינוק. אם יש לכם אפשרות להכניס אותו למסגרת בשעה מוקדמת, אולי תוכלו למצוא זמן לצאת לריצה או ללכת לאימון, לשבת בבית קפה או לעשות מקלחת ארוכה בבית לפני שמתחיל היום באמת.

לסיכום, להתעורר עם הזריחה או לפניה זה בהחלט לא פשוט. אבל חשוב לזכור שמדובר בתקופה והתינוק שלכם לא יתעורר לעד בשעות האלו, גם עכשיו זה נראה לכם כמו נצח. אם כבר נכנסתם בעל כורחכם למועדון החמש בבוקר, נסו לראות את הטוב כדי לשפר את מצב הרוח ובמילים אחרות: אם אתם כבר ערים, בואו לעשות מזה לימונדה.

אבא עייף מחבק תינוק. ShutterStock
חשוב לזכור שמדובר בתקופה והתינוק שלכם לא יתעורר לעד בשעות האלו/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully