וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע מיליון שקל מהמדינה: "הפכתי לנכה לאחר קבלת 3 חיסוני קורונה"

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 13:03

המדובר בגבר בן 69, שהיה בריא ופעיל בעסק שבנה, שתובע את המדינה במיליון שקלים לאחר שלדבריו הפך לנכה לאחר שקיבל שלושה חיסונים לקורונה. "התובע סובל ממגבלות גופניות קשות וכל הטיפולים לא עזרו", נאמר בכתב התביעה. ביטוח לאומי קבע לתובע 58 אחוזי נכות לצמיתות

חיסון נגד קורונה. Joe Raedle, GettyImages
מחיסון לחיסון מצב התובע הלך והחמיר עד שנותר נכה/GettyImages, Joe Raedle

לאחר שביטוח לאומי קבע לו 58 אחוזי נכות לצמיתות, גבר בן 69 תובע עכשיו את המדינה במיליון שקלים לאחר שלדבריו, נכותו נגרמה לאחר שקיבל שלושה חיסונים לקורונה, כאשר מחיסון לחיסון מצבו הלך והחמיר.

"מדובר בגבר בריא, נשוי ואב לשניים, בעל עסק, אשר עד למתן החיסונים תפקד ללא קושי", אומרת עו"ד מורן אברהמי יום טוב, המייצגת אותו בתביעה נגד המדינה.

לדבריה, לאחר שהתובע קיבל את מנת החיסון הראשונה, הוא החל לחוש כאבים מפושטים בכל גופו, כאבים שחלפו לאחר מספר ימים. גם לאחר מנת החיסון השנייה, כך על פי חוות הדעת הרפואית שצורפה לתביעה, חש התובע כאבים מפושטים בגופו, אלא שהפעם עוצמתם הייתה גבוהה יותר, עד שבמשך יומיים לא היה מסוגל, לטענתו, להתרומם ממיטתו.

לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, גם את החיסון השלישי נאות התובע לקבל, למרות חששותיו הכבדים, רק משום שחשש שהוראות התו הירוק יפגעו ביכולתו לעבוד ולהתנייד. אלא שהפעם, התגובה לזריקת החיסון הייתה כמעט מיידית. התובע החל לסבול מכאבים עזים בכל חלקי גופו ותיאר הרגשה של שרירים תפוסים. במשך מספר ימים, כך נטען, שהה במיטתו ללא יכולת לזוז, וגם כשניסה להתנייד סבל מצליעה ברגלו הימנית ומכאבים עזים.

עד היום, לדברי עורכת דינו, בחלוף יותר משלוש שנים מקבלת החיסון השלישי, סובל התובע ממגבלות גופניות קשות וכל הטיפולים והתרופות שקיבל עד כה, לרבות קנאביס רפואי, לא הביאו מזור למחלתו.

"טובת הרוב מצדיקה ומחייבת מתן חיסונים שפעולתם מועילה לרוב האוכלוסייה, אך מחייבת מתן פיצוי נאות באותם מקרים לא רבים בהם המחוסנים נפגעו כתוצאה מקבלת החיסון", טוענת עו"ד אברהמי יום טוב. "מטרתו של חוק נפגעי חיסון לאפשר הליך מזורז לקביעת קשר סיבתי בין מתן החיסון לבין הנזק הגופני שנגרם, ולקבוע פיצוי בהתאם לדרגת נכותו של הנפגע".

לדבריה, הכנסתו של החיסון כנגד הקורונה לשימוש נרחב היה מהיר בצורה יוצאת מן הכלל ובתנאי חירום. "תהליך זה הקטין בצורה משמעותית ביותר את היכולת לזהות במידה מספקת את מכלול המקרים שהגיבו בצורה לא ראויה לחיסון. ברור כבר כיום כי מספר תופעות הלוואי המדווחות בעקבות חיסונים נגד קורונה, עולה מעת לעת, וכן חומרתן". לדבריה, יעבור, ככל הנראה, זמן לא קצר, עד שתמונת הנזקים מהחיסונים נגד המגפה תתבהר לחלוטין.

התביעה לפי חוק ביטוח נפגעי חיסון מתבררת בפני ועדת מומחים בראשות שופט, שבודקת האם התקיים קשר סיבתי בין מתן החיסון לנכות שנותרה.

"למרבה הצער, למרות מטרתו המוצהרת של החוק, מרבית התביעות נדחות על-ידי הוועדה בטענה להיעדר קשר סיבתי בין החיסון לנכות", טוענת עו"ד אברהמי יום טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully